lördag 16 mars 2013

Lördag St Patricks afton??! :D

Idag blir det full fart hela dagen...jag måste fixa maten, måste städa, måste skypa med Dreas och folk kommer runt kl 3 ...bara o göra!!

Gårdagen, ja jösses :)

Började med att åka och hämta Bob o Dorothy och vi åkte till kontoret i Brighton...Som jag anade så var min närvaro på bilderna önskad...gamlingarna kände sig som rockstjärnor så det var ju fantastiskt kul! Det hela var en två flugor i en smäll grej - Brad och Laura tog massa kort för sin reklam grej samtidig som en snubbe från en tidning tog kort för tidningen...blev smått intervjuad av tidningen samtidigt!! Efter vi var klara åkte vi till Village in för lunch, det var min betalning för modellandet ;) Sen fick jag snabbt slängt in Bob och Dorothy i bilen och hem med dom och sen köra rally till Jerry´s - något sen var jag! Men det var ok...Jerry ville åka och handla på Target, trots att jag hade med mig 4 kassar med saker till honom :) Så det gjorde vi...Target och hem, sen skulle vi fixa i ordning lite i hans sjukhus rum :) så ner till skjulet och hämtade lite lådor och sen tillbaks upp...jag flyttade runt på en jäkla massa lådor så dom stod lite snyggare...slängde en del lådor, organiserade in massa olika slangar och annat så dom var mer i ordning vid dialysmaskinen...En liten start på det hela och det gjorde en jäkla skillnad i rummet :) När vi var klara så sa jag det att när jag kommer tillbaks så kanske vi kan ordna ännu mer så det blir riktigt bra! Till saken hör ju att både han och frugan är riktiga Hoarders :D:D Jerry köpte 7 flaskor med V8 juice...jag sa det att tror du inte du kommer till affären på en månad?? Han fattade nog inte vad jag menade...det finns minst 10 saker av varje sak, som riktiga Doomsday preppers ...Susan tror att det bara är Jerry som samlar på hög och han tror det bara är Susan...Självinsikten är inte störst hos nån av dom :D

När vi var klara där satte vi oss ner och babblade lite tills jag åkte hem - var hemma vid 17.20 då var det bästa vädret över, även om det fortfarande var 20 grader varmt :) Vi satt ute tills det var dags att äta lite - lite väl kallt för att sitta där ute och äta - det är ju därför vi behöver en altan värmare, en sån där infravärme sak som jag säger...det tycker inte Brad ;) Fattar inte...

Vi la oss till rätta på soffan, Brad somnade medans jag kollade färdigt på Mentalist och sen ett avsnitt av Greys anatomy efteråt! Brad bad mig väcka honom 9.30 då CSU spelade - så vid den tiden började jag försöka väcka honom, varpå han säger att han inte sover...lägger sig raklång, ryggen ner på mig, jag försökte putta bort honom medans han fortfarande säger att han inte sover...jag kunde inte andas  och fick mig ett spel tillsut och riktigt vräkte mig därifrån, och slängde fjärrkontrollen på soffan - då vaknar han och stirrar på mig som om jag inte var klok - och jag bara väste som svar...va fan du säger du inte sover vilket betyder att du lägger dig på mig och kväver mig med flit!!!!!!!!!! Lät som en sexåring kände jag själv... Jag är inte så duktig på att bli arg :D Ni vet ju hur ofta han "snapps" och slänger ur sig både det ena och det andra, men det gäller uppenbarligen honom att man får lov till det - för han bara stirrade på mig och sa inte ett ljud - sur som ättika!!!!!!!!!!! Det fortsatte han med resten av kvällen dessutom, så klockan 23 gick jag och la mig, sa det på vägen upp att : Jag går och lägger mig, han tittade inte ens på mig utan svarade bara - allright :D Jaha då startade jag väl en Grinig helg bara sådär - trevligt!! Äh vi får väl hoppas att det släppt under natten - annars skiter jag faktiskt i vilket!!  Har varken tid eller lust med sånt idag!!
Han ska spela Flag Football medans jag städar ordning och lagar mat här - lite sport får honom nog på gott humör :)

Nä nu ska jag sätta lite fart, hämta sladden till datorn, gå på toa, gå ut och ta en cig sen fylla på kaffet och ladda för skypemys med Andreas om en vecka är vi på samma ställe - LONDON :D Wohoooooo!!!!

Ha en fantastiskt fin och Rolig Lördag - Happy St Patricks Eve :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar