söndag 3 mars 2013

Söndag igen...

Fredagkvällen försvann, vi åt rester och somnade på soffan tidigt, efter några avsnitt av Diners, DriveInns and Dives:)

Lördagen försvann den också :) Skypade med mamma, sen tog vi Bode på hans promenad, hem och åt frukost...sen gick jag och duschade o åkte till Walmart...kom hem och satte mig ute en sväng sen var det liksom dags att åka in till stan :) Kris, Charlotte och TJ kom förbi här och Brad körde! Vi gick först till The Taphouse där vi mötte upp Mike och Kish för lite mat - Inte att rekomendera, det var absolut inte gott - så fettdrypande så man blev blöt om fingrarna...jag åt inte upp kan jag ju säga :D Vi gick därifrån till Blakestreet Vault där Nate hade samlat sina vänner o bekanta...vi blev kvar där i några få timmar sen åkte vi hem...Vi körde hem Kris o gänget till Judys hus i Hudson innan vi var hemma vid midnatt! Vi är asgamla, orkar inte va ute längre än så :D:D:D

Idag ska vi till Svärföräldrarna på lite lunch, grilla :D Tror det är Hel special på menyn ...Innan vi åker dit så blir det såklart promenad med Bode - Inte så mycket annat på schemat idag! Skönt! Vädret ska bli ännu bättre än igår, ca 17 grader varmt och sol...igår blåste det lite annars låg temperaturen på ca 15 :) Perfekt för en lunch på uteplatsen helt enkelt! Ska fixa lite marinad till lite kyckling åt oss ikväll också, grillat igen såklart:D

Det är tur mina veckor är mer innehållsrika nu för tiden :) Fredagen startades hos Bob o Dorothy, fixade Bobs skjuts till doktorn på Tisdag...dom vill inte betala för att jag ska köra honom...skulle bli 50 dollar för 3 timmar. Så jag lyckades leta reda på en organisation som kör folk med begränsad ekonomi ( dom passar egentligen inte alls in där då dom bara är snåla ) och enbart tar en donation som betalning - Så Bob kommer undan med ca 20 dollar :) Väldigt glada blev dom och jag fick en extra dag ledigt i nästa vecka!! Så nu är jag ledig både tisdag och Torsdag! Fast torsdagen går åt till Skatte möte och sen IKEA möte så inte så mycket ledigt! Jerry åkte och klippte sig så jag fick sådär 45 minuter mellan mina jobb - hann hem, åt lite lunch sen iväg! Jerry hade ett uppdrag åt mig och detta tog hela eftermiddagen - rensa och organisera deras skafferi! Jäklar vad grejer och skit :) 2 hela hyllor med olika fryspåsar, folie, plastfolie ugnspåsar - Va fasen liksom! Jag frågade Jerry, kan vi förvara alla dubbletter och trippel saker nån annanstans...Nej! Jösses...så det var bara att flytta runt och sortera så gott jag kunde! Han var nöjd när jag var klar - så nu kanske dom kan sluta köpa nya burkar med  saker varje gång dom är i affären - 10 burkar med champinjoner, 4 oöppnade ketchupflaskor, 5 burkar med italiensk salladsdressing, bara några exempel!!! Imorgon ska jag fortsätta med ett annat skåp efter vi vart och handlat och innan jag ska sätta igång middag åt dom...

Imorgon blir det Kiropraktor, bank och seniorcenter innan Jerry, Tisdag tänkte jag städa ordentligt...Brad fick för sig att dammsuga igår - ja jag vet inte varför - han var väl på städhumör! Det var ju en väldigt trevlig start, men här behövs storstädas med golvtvätt och ordentlig skrubbning! Vintern är brutal här med heltäckningsmattor och skit...Bode springer ju in och ut med sina smutsiga tassar man går direkt in i vardagsrummet ifrån garaget ja ni förstår:) Jäkla heltäckningsmattor - tur vi har klinkers i köket i varje fall!

Det är inte ens 3 veckor kvar tills vi åker till England, måste börja planera packning, kanske jag får ta en sväng och handla det jag måste handla på tisdag också...

Nä nu ska jag nog ta och resa mig upp, Brad och Bode kom just upp - dags att starta en mycket bättre dag än igår :)

Ha en fin Söndag (kväll)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar