onsdag 20 mars 2013

Onsdag och idag åker vi :)

Tror jag är klar med allt jag måste göra innan, förutom att packa då :D

Det är jäkligt svårt att packa för två veckor utan möjlighet till att tvätta...har jag inte gjort på ja jag vet i skjutton...sen nån charter resa i ung ålder :D Dessuotm så ska vi till England eller Regnland om ni vill....Enligt prognoserna så ska det regna hela tiden i London, va skjutton ska man ha för kläder som inte är allt för obekväma när de blir blöta??!! Dessutom är det kallt...så som att åka hem till Götet på vintern :D Underkläder för 13 dagar och strumpor för sådär 20 ???!! :) Vi åker ju vidare från London upp norröver - regnar det mer eller mindre där tro??  Tänk om jag bara har med massa varma och vattentäta kläder och så kommer våren helt hux flux liksom!! Långa kjolar, linnen och lager på lager !! Där har vi det!!!

Denna veckan har känts riktigt stressig - var tvungen att få in alla saker till Skatte Brittany, skicka in IRS sakerna till Domstolen i Sverige ( CSN överklagan ), se till att Brianna fick nyckel hit och en liten lapp med  arbetsuppgifter :D  Jobba och se till att allt var tvättat och klart! Tror jag lyckats, men det märker vi väl!

Gårdagen så kände jag mig nästan yr när jag åkte till Bob och Dorothy - stressade iväg alla saker till Brittany på morgonen, glömde nästan äta och fick duschat så snabbt att jag tror jag fortfarande har shampo i håret - kliar :) Kom dit och Dorothy var inte kry...hon hade trillat igen och hade ett otäckt sår på armen!! Hon känner sig yr och massa annat - inte bra! Så jag spenderade 15 minuter med att bara övertala henne till att det var dags att åka till doktorn! Hittar hon ingen som kan köra henne, så använd gratis tjänsten igen, eller ring Kontoret - Boss Brad kan köra!!! Jag tror och hoppas jag lyckades få henne på bättre tankar, hon ville inte gå!!! Bob var ännu mer orolig än vanligt, förståligt! Han gav mig dessutom den finaste komplimangen jag fått - " Vad ska jag göra utan dig här i två veckor, jag kommer inte le eller skratta på hela tiden" Söta Bob!!!
Vi åkte till Banken, Petco och King Soopers - så nu har dom det mesta dom behöver medans jag är borta! Vi kom hem och jag fixade brunch till dom, städade upp efter mig! Sen var det dags att köra rally till McDonalds på vägen till Jerry! Vi åt vår smarriga lunch och sen drog vi iväg till Sjukhuset! Vi var där i god tid. Jerry kom in tidigt så jag tänkte det att det här kommer ju gå snabbt, jag satt och väntade på honom i över en timme! När han kom ut så var han vid ganska gott mod...men när vi började prata om vad dom sagt, så kom det fram att om inte infektionen släppte i tån, så måste dom amputera den!!! Detta är hans värsta skräck!! Han måste byta förband på tån på ett speciellt sätt, så inget trycker på såret varannan dag - han vet att Susan inte kommer att klara av att göra det...så jag försökte säga det att men vi får försöka hitta nån som kan hjälpa dig då??! Nä du får inte säga nåt till Boss Brad, hans styvson...Det gjorde jag ändå! Oops! Så hoppas han kan hjälpa honom!!! Jerry kommer vara arg på mig men det är ok! Boss Brad är ju utbildad Sjukvårdare inom militären så han vet ju hur man gör! Ibland får man ta lite eget initiativ eller hur??!! :S

Så idag så blir det att packa, och städa upp lite här hemma, packa en liten väska till Bode och  sen drar vi iväg! 13.30 går taxi svärföräldrarna till flygplatsen! Och imorgon kl 10.30 landar vi i London! Kl 14.30 ska vi träffa Linda utanför H&M på Oxford Street! Helt sjukt att man kan vara så långt borta på så kort tid :D

Sen kommer Andreas och möter oss i London på fredag :D Spenderar hela helgen i London med oss - underbart!!! Söndag hyr vi bil och åker Norröver!! På tisdag checkar vi in i Macclesfield och på kvällen där kommer hela min härliga släkt och mamma o syster - Tjohej vad härligt! Vi är kvar i Macclesfield ( strax utanför Manchester ) tills på Måndagen den 1:a april sen åker vi ner till London igen innan hemfärd den 2:a :D Vi landar i Denver igen den 2:a April på eftermiddagen!!

Nä nu ska jag ta och sätta fart, alldeles för mycket att göra :)

Vet inte om det blir nåt bloggande förrän jag kommer hem, men ska försöka lägga upp lite saker på Instagram och Facebook - så ses där :)

Ha det underbart så länge!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar