onsdag 3 april 2013

Home sweet home....Onsdag är det också så kort vecka :D

Det är tur att veckan är kort, min är perfekt dessutom - eftermiddagsjobb idag, min lediga dag imorgon och heldags jobb på fredag :) Så imorgon blir det tvätta för fulla mugggar och ut och handla då kylen är tom...Idag ska jag packa upp väskan och sen ta det ganska lugnt för övrigt!! Börjar jobba 12.30 så har ju bara måttligt med tid!! Brad fick ont i halsen vår sista kväll i London och mår skit...stackarn får ju jobba som en galning denna veckan så jag får försöka ta hand om honom denna veckan!!

I helgen ska jag försöka ladda ner alla bilder från våra två veckor i England och naturligtvis från Kusin Peters Bröllop! Det var ett fantastiskt fint bröllop och jag är så glad för deras skull - Underbart när saker faller på plats så som det gjort för Peter och Lindsey! Lindseys familj är helt underbar så vilket tillskott till våran stora familj där hemma!! Lycka! Det är synd jag bara kommer få delar av det, men det är kvalitet och inte kvantitet när det gäller familj eller hur?! Är rätt nöjd med min egna extra här borta också så det får gå :D

Vår första helg spenderades i London - med värsta tänkbara jetlag och värsta tänkbara väder...snö, regn och vind....Vi träffade min goaste Linda på Oxford Cirkus på torsdagen när vi kom, pubkväll och massa babbel :) Vi var trötta som fasen dagen efter, jag vaknade 11.30 Brad 13.30 :D Andreas kom och mötte oss för lite helgmys senare på kvällen, underbart!! Vi promenerade runt i London, kollade in Borough Market och Tower of London området mest - vi bodde ju nära där :) På söndagen så tog vi oss till Oxford Cirkus och hamnade på en bar där tills det var dags för oss att hitta ett tåg till Manchester och för Andreas att ta sig till Gatwick...vädret var hemskt så var liksom ingen idé att med väskor försöka ta sig runt och göra nåt!! Vi kom med ett tåg vid 16.30 tiden och var i Manchester vid 19 - så tog oss smidigt till vårt hotell, samma där vi var i somras, gick raskt över vägen till Frankie and Benny´s för lite mat och några öl innan vi gick hem o la oss! Tog oss in till stan ganska tidigt, åt frukost på McDonalds ;) Gud så gott det var!!! Engelsk frukost är ju bedrövlig!!! Promenerade runt, shoppade lite, hittade en pub, promenerade lite, hittade en ny pub och en kebab innan vi åkte hem till hotellet igen :) Vi checkade ut och tog oss till tågstation och hoppade på ett tåg till Macclesfield - en pittoresk liten stad ca 30 minuter bort från Manchester! Vi träffade Peter och Lindsey för lite mat och några öl :) Hittade en pub till - Sen tog vi oss hemåt vårt hotell med lite öl och inväntade mor och syster :D Ingen Lobby eller ens samlingsrum på hotellet så fick ta en öl på rummet! Dom kom sent så vi träffades först vid 23 på kvällen! Morgonen efter så drog vi iväg på frukost, Wetherspoons, gott kaffe i varje fall ;) Sen spenderade Brad dagen med Peter och hans söner medans vi sprang omkring och shoppade i Macc, vi hamnade sen på en Pub såklart, där vi mötte upp Brad! Köpte kebab på ett ställe bredvid puben och åt det inne på puben - alltid nåt med tanke på dom inte serverade mat :) Dagen efter var det dags för Bröllop!! Vi sprang omkring lite på stan efter frukosten, stannade till och tog en öl på en pub ;) Sen var det dags att göra oss i ordning och åka iväg till Bröllopet!! Perfekt dag! Bröllopet var ett riktigt party, vi hade jättekul!!! Jag och Brad satt med mina kusiner med respektive samt Emma o Sam, Lindseys syster m man - antagligen det roligaste bordet :) Riktigt kul fest och så härligt att få hänga med min underbara kusiner, det blev ju trots allt inte så mycket tid till det :)

Fredagen efter så hade Lindsey´s mamma o pappa bjudit in oss alla till Dagen efter partaj - Hur trevligt och gott som helst alla kusiner och kusiners kusiner ja vi var nog 30 personer minst!!!  Vi spenderade hela dagen där och sen promenerade vi ner, jag o Brad mamma och Annkin till Macclesfield - till en pub :D Där satt vi ett bra tag och mös!!! Sen gick vi vidare och åt middag på Wetherspoons innan hemgång! Oerhört trevlig dag!

Vi vaknade och gick och åt frukost med mamma o syrran innan vi stannade på tågstationen och köpte deras biljetter - mot Manchester - dom åkte hem på eftermiddagen sen - Jag och Brad hade en dejt med Emma o Sam, vi åkte upp till Englands 2:a Högsta Pub - på 2000 feet nästan :) Låter ju inte mycket när man bor i Colorado men det var riktigt häftigt! Vi tog oss därifrån ner mot Macc och Pizza middag och sen ett stopp på en av dom få öppna...Pubarna :) Trevlig kväll och eftermiddag!!! Dagen efter det så träffade vi Emma o Sam och Lindsey´s pappa för en promenad runt Macclesfiel Sunday Market - kul att ha sett det! Sen drog vi vidare hem till emma o Sam för en dag hemma hos dom :) Vi promenerade därifrån ner till Macc centrum och en Thai middag - det var smarrigt gott!!! Därifrån gick vi bara hem till hotellet och sov! Vaknade, packade och checkade ut innan vi gick till Wetherspoon för en lunch innan avfärd mot London igen! Väl i London så tog vi oss till en...Ja pub :D jag lyckades hitta ett taxibolag som hade chat funktion, vi hade ju ingen telefon i England...så en trevlig snubbe kom och hämtade oss vi puben och körde oss till rena lyxhotellet - Holiday Inn :D Jösses va fint det var :) Dom hade till o med en Lobby - dessutom var vi ca 10 minuter ifrån flygplatsen så vi kunde ta det lugnt på morgonen innan avfärd - till o med fruktbuffé till frukost :D Brad mådde ju skit så ingen kul dag för honom....Vi åkte från London mot Washington kl 12 - landade i Washington lokal tid kl 15 - inser ganska omgående att vårt plan mot Denver är försenat - så istället för att vara hemma i Denver kl 19 så var vi hemma 21...puh! Stackars Brad skulle ju upp o jobba normal tid så efter han hade duschat och ätit en skål med soppa så gick han o la sig....Jag och Bode låg o gosade på soffan till 0.30 sen somnade jag gott och sov gott ända tills 6 - Lysande!!! Mår riktigt bra idag så hoppas att den hemska jetlagen vi hade åt andra hållet inte blir alls så illa åt detta :D

Vaknade till Mammas tråkiga nyheter...Hon har mått lite konstigt det senaste, gått ner massor i vikt...hon har ju ett sköldkörtel problem så inte så mycket att tänka på, i vanliga fall, men det slutade ju aldrig denna gången, hon var nere i 57 kg nu, dessutom har hon vart konstant torr i munnen och törstig! Så igår gick hon till en ny doktor då den andra inte ens tog några prover - resultat - Diabetes!!!!!! Så just nu sitter hon på akuten och väntar på att få bli inlagd så dom kan ställa in insulin och annat -  nä fy fan, stackars mamma! Hungrig är hon också! Åtminstone så vet hon ju vad det är nu och att hon inte var galen då hon var orolig!!! Hatar när mina nära inte mår bra och man är långt bort...tur man inte är ensambarn i varje fall, fast då hade jag nog aldrig flyttat hit  :)

Nu ska jag ta och färsöka packa upp min väska och lägga tvätten i ordning, kanske hinner jag tvätta en maskin idag redan ....

Bilder kommer som sagt var i helgen men ett litet smakprov, måste kolla igenom de övriga inna jag lägger upp :D

Ha en fin Onsdag (kväll) O Lycka till mamma :)






 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar