torsdag 25 april 2013

Torsdag Halleluja :D

PMS kossan har nu blivit en halal slaktad sådan med extrema smärtor istället - Ursäkta liknelsen :D Vaknade mitt i natten och fick gå upp och ta tabletter till o med!! Humöret blev ganska omgående bättre dock, så får väl vara värt det :D

Stressade som en idiot igår, tvättade två maskiner tvätt samtidigt som jag lyckades få iväg ca 75 % av MG mailen, kollade snabbt på klockan och insåg att jag inte hann äta lunch...snabbt slängde jag i mig en fruitcup och kastade i en granola-bar i handväskan - Och iväg till Jerry....Han hade ju glömt att tala om för mig att han hade en tid på Njurkliniken så vi fick snabbt packa ner en massa saker...som Urinprov, typ en halv liter :D Och Tömma ut merparten av en av hans använda dialys påsar och iväg! Denna gången kom sköterskan ut och gav mig hans prover, dom litar inte riktigt på honom uppenbarligen - med rätta! Stackarn har ju både Njurproblem ( bara en njure och daglig dialys ) och Diabetes och av nån anledning så kan han bara sköta en av dom i taget - helt förståligt tycker jag :) Men i vilket fall som helst så var hans blodsocker skyhögt! Vilket inte är så konstigt för dom sakerna han ska äta för njurens skull är inte så bra för diabetesen - t e x njuren vill absolut inte ha Wholegrain produkter, men Diabetesen vill absolut inte ha vita produkter...Nåt att tänka på alla mina diet vänner, Wholegrain produkter enbart, är tufft för njurarna att ta hand om!!!! Hade jag ingen aning om!!! Så det är liksom catch 22 för honom! Så nu fick jag några tips för matlagningen! Finns en del naturliga produkter som hjälper kroppen göra sig av med det skadliga för njurarna och samtidigt hjälper blodsockret! Jag lämnade naturligtvis min lista hos Jerry men ska skriva av den och skriva ner några tips...Kan va bra att ha för mamma om inte annat :D Hans övriga resultat var bättre, så det var ju positivt! Vi kom hem efter det och jag tog hand om skräpet, satte in propan tanken i deras nya grill, men vi tyckte det luktade lite mycket gas, så vi vågade inte testa :) Sen lagade jag middag, kyckling med massa grönsaker asiatiskt stil! Sen var klockan 5 och det var dags att åka hem! Det var underbart väder så vi satt ute på altan ett tag! Vi skulle åkte till El Jardin för middag, men det slutade med grillad korv :D El Jardin får bli på Måndag eller tisdag :) Var länge sen vi kunde sitta ute och njuta så man får ju passa på, vet ju inte om det blir snöstorm imorgon igen ;) Nä nu ska det väl ändå vara slut på snöandet?!?!

När jag kom hem igår så låg det ett brev och väntade på mig...




Hade lust att ringa numret och säga det att; HÖRRRÖÖÖÖ Jag har försökt men jag får inte på drygt två veckor till :D Så nu var det dags igen, mer pengar ut och mer privatlivs invasion - Fy skjutton! Men men bara att göra, efter detta så behöver jag inte bevisa nåt på 10 år i varje fall :D

Idag ska jag jobba hos Grumpy´s igen, hoppas dom är på gott humör idag, känner mig smått energilös :) Idag så behöver vi nog inte göra så mycket i varje fall, en tripp till King Soopers antar jag och sen städa...! Åtminstone är dammsugaren så högljudd så man slipper höra dom gapa och skrika om dom är på det humöret :D
Hem efter jobb och fixa det sista på MG och sen iväg till stan, tror jag...HappyHour och Swea Fix...Linda fick ställa in, hon glömde att Oskar hade fotbollsmatch idag...Skit! Vi får köra onsdagar hädanefter....

Nä nu ska jag ta och gå och duscha och göra mig redo för dagen....

Ha en fin Torsdag (kväll)

Otrolig måne igår kväll :)


 

All snö borta :D


Idag ligger Bode åt "fel" håll, vet inte om jag nånsin sett honom ligga med benen inåt soffan?!?!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar