torsdag 11 april 2013

Så trött på att jobbet förstör mitt privatliv :D

Nu lät ju det väldigt illa, men idag känns det faktiskt så!!

Igår ringer dom från kontoret och säger; kan du ta Jerry till Njurläkaren!??? När är det svarar jag...13.30 hinner du, du är hos Guyers till 12.30 ...ja det är på håret men det ska väl gå!! Så här långt så blev bara min torsdag bara måttligt förstörd!! Skulle åkt ner till Linda direkt efter jobbet och äntligen fått lite kvalitets tid...så här långt så var det bara några timmar försenat - Kommer till Jerry och då säger han: Nä mitt besök är inte förrän kl 15, tar ca 40 minuter dit!! Nä men va fan!!! Det betyder ju att jag inte kan komma iväg från honom före kl är 16.15-16.30, tidigast...värsta tiden att åka söderut!!!!!! SKIT!!!!! Så nu har jag en skitdag framför mig och känner att jag måste skippa något på min kvällsagenda, annars kollapsar jag av utmattning...Så frågan är ska jag skippa att åka söderut, missar Linda, men den tiden blev ju drastiskt reducerad ändå, IKEA mötet börjar kl 18.30 kan tidigast, om jag betalar 14 dollar för Toll Road vara hos Linda vid strax efter 17...Min kväll innebär enligt tidigare plan: Ikea möte och sen direkt hem till Ulrika i Broomfield ( Broomfield är 30-40 minuter hemifrån, på andra sidan I25, norrut alltså) ca 1 timme, utan trafik från IKEA, för Swea mingelkväll - hemma kanske 22 och åker hemifrån kl 9.30 - låter inte speciellt lockande!!! Skippar jag Ikea och Linda och åker direkt till Broomfield ? Eller åker jag söderut och skippar Broomfield så jag kan komma hem till 20.30 tiden i varje fall?? Ahhhhhhhhhhhhhhhhh dilemma! Jäkla jobb, hade ju en fantastiskt bra plan för dagen!!

Just nu känns det som det jag vill är att skippa Broomfield, det är första IKEA mötet inför Midsommar festen och jag har inte sett Linda på nästan en månad...Men så tycker jag så jäkla synd om Ulrika som ordnar mingelkväll och så kommer inte den som bor närmast...Vet ju hur det känns när man anstränger sig och ingen kommer!!!

Fan känns som jag vill bara skita i båda två, åka hem och ta min hund på långpromenad - Brad ska iväg och spela Raquet Ball så han kommer inte hem förrän 20 tiden, då hade han sluppit stressa hem ta Bode på snabb prommis, mata honom och dra iväg igen!!!

Till saken hör ju att imorgon börjar jag kl 9, inne i Brighton, med 4 timmars utbildning och sen direkt till Jerry där jag jobbar som vanligt till 17 - Gillar inte att vara helt slut när helgen kommer! Brad fyller år på Måndag, så på söndag blir det familje middag, där gick den slappedagen, dessutom missar vi Eriks Födelsedagskalas... Lördag måste jag jobba MG och plantera alla mina växter, bör ju inte komma några mer -15 dagar......eller???!!!

Gårdagen...

Åkte till Jerry som ville ha Moonlight Diner lunch...vi drog iväg dit, sen via King Soopers och hem igen...Väl hemma så flyttade jag runt på alla hans Dialys vätske lådor, slängde tomma lådor och organiserade så det såg någorlunda vettig ut igen! När vi var klara med det så tog jag ut allt skräp till vägen och sen lagade jag middag - det var den dagen det!! Kom inte hem förrän efter 17.30 - då satte jag fart att laga middag här också! Rester fast med en extra Spanskt ris vid sidan om :)

Efter middagen så kollade vi två avsnitt av den nya serien The Vikings - We like!!! Sen var det läggdags - längtar till sommaren nu...

Nä fy ingen bra dag idag :) Måste göra mig redo för jobb nu också, lovat att komma en halvtimme tidigt till Bob o Dorothy - det var innan jag fick massa extra jobb det :) Måste bestämma mig för hur jag ska göra också....usch!!!!!!!!!!!

Hoppas ni får en bra Torsdag (kväll) i varje fall :D

Det är det här jag känner för att göra idag :D:D:D:D








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar