fredag 19 april 2013

FREEEEEDAG!!

Jaha, så man vaknar till nyheterna om att Boston är under husarrest, då dom letar febrilt efter den sista bombaren....den första är död! Ryska, Tjetjniska, bröder som är permanenta residents här borta! Enligt alla som pratar just nu så är den yngre brodern som dom troligtvis omringat, världens trevligaste gulligaste kille som fått stipendie till universitetet - han är 19 år gammal! Vad fasen hände liksom? Naturligtvis så kan man inte bara prata om dessa två utan att dra paraleller till vilken terrorgrupp dom tillhör....Nyheterna letar verkligen efter den kopplingen och hittar dom den inte så hittar dom nästan på nåt....Jag tycker verkligen att nyheterna är skit här - propaganda nyheter som bara föder mer hat, innan man ens har koll på vad och varför! Ja ja, inget nytt där :)

Gårdagen så åkte jag till Grumpy couple tidigt då jag visste dom ville ha massa gjort på 2.5 timme :) Planen innan var att ta Dorothy till frissan, hämta medicin och eventuellt plocka upp nåt i affären...fanns tid så behövde Bob till frissan också! Kom dit och jag gjorde frukost till Bob innan nåt annat, så han kunde ta sina mediciner! Sen bestämde dom att jag i varje fall skulle ta Bob till frisören först, hämta medicin på vägen hem...jag försökte säga det att jag kommer inte hinna ta med Dorothy efter vi är klara - men nä, så dom ville ha det! Ja ja - jag förklarade att jag hade en lunchdejt så jag var tvungen att gå vid senast 12.40 ( 3 timmar ) Bobs frisör hade ju flyttat så tog oss ett tag att hitta dit, tog ett tag att få honom klippt, sen ett bra tag att få medicinerna! Så vi kom hem vid 11.40, jag sa det till Dorothy att: har du en tid hos frissan så du kommer in med en gång eller hur tänkte du? Nä man får sitta och vänta och nu var det ju lunchtid så säkert ett bra tag...Hade jag erbjudit mig så hade hon säkert låtit mig ta henne dit, men det gjorde jag inte! Hade ju en dejt med Linda :) Dessutom så blir det ju ett jäkla tjat på henne över hur mycket pengar hon ska betala sen - och jag var redan där nära på 3 timmar istället för 2 :) Så nu sa jag det att, på Tisdag så åker vi med en gång, efter jag fixat frukost till Bob, till frissan, sen kan vi stanna till på walmart och vad annat vi måste göra! Vi får lämna Bob hemma och fokusera på henne! Man hinner bara såååå mycket på 2-2,5 timmar liksom! Så istället för frissan så dammsög jag huset innan jag åkte iväg in mot stan och Linda!

Jag var lite sen ändå, och det var trafik på I25 så jag bestämde mig för att ta bakvägen - aha, fanns ju anledning till trafiken - Baseball!!! Så jag fick köra runt ett kvarter för att ta mig ner dit jag skulle :D Kände mig så glad över att jag hittar så bra i stan nu så det inte gav mig panik :) Solen sken och Poliserna i stan vinkade och smilade glatt - trevlig stad vi bor i :D
Linda hade precis satt sig ner när jag kom så perfekt timing, vi beställde in en öl såklart och beställde mat :) Babblade på i 200 km i timmen så vi skulle hinna prata om allt på den korta tiden vi hade, Vi hann med en hel del ;) Men man blir verkligen påmind om hur bra vi hade det när vi bodde grannar :) Livet var liksom mycket roligare ;)

Idag ska jag på morgonen dra iväg till King Soopers, köpa en kyckling till Jerry ( väldigt speciell typ) sen springa in till Total Beverage och köpa lite öl...hem och iväg till Jerry, vi ska dra iväg upp mot Hudson med en gång, äta lunch på Pepper Pod och sen handla på Hudson Lockers - Slakteri!! Kvalitets kött!! Jag har en egen lista denna gången :D Vet inte om dom vill att jag ska laga middag till dom idag eller om det är Pizza Fredag :) Vi får se! När jag slutar så har jag en kväll för mig själv...jag och Bode ska ligga på soffan och titta på Diners, Drive Inns and Dives Maraton, jag ska äta Brads födelsedagsmiddag och öppna en flaska vin - medans Brad är iväg och kollar Baseball med Gibson :) Han lär ju inte vara hemma före 22 så antar att han kommer gå och lägga sig med en gång...det är ju trots allt fredag :)

Imorgon spelar han football på morgonen, sen hoppas jag vi ska hänga med Nick o Michelle på kvällen, antingen för middag eller åtminstone drinkar senare :) Nuggets spelar sin första Playoff match kl 15.30 så det kan man ju inte missa :S Härligt väder ska det bli igen också, så där 15 grader och sol, så kan bli en riktigt bra dag!!

Nä nu ska jag ta och göra mig redo så jag hinner med allt utan att stressa :D

Skillnaden på morgon och eftermiddag igår :


Så här kommer jag och Bode ligga ikväll :D:D:D:D:D

 

Ha en fin Fredag (kväll) och helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar