tisdag 16 april 2013

Tisdag och vintern är tillbaks :)

Det snöade här hela dagen igår - skulle inte börjat snöa förrän sent men när jag åkte till Jerry så snöade det redan! Totalt fick vi nog närmre 30 cm här i Henderson :D Mer snö än vid den stora snöstormen i februari :) Denna gången verkar vi ha fått mer snö än söder om Denver dessutom :D

Seniorcenter gick bra, åkte därifrån 12.30, plockade upp lunch och direkt till Jerry!

Jag marinerade kött och grönsaker för middagen innan vi gjorde oss redo och drog iväg, tidigt ner mot Lafayette och sjukhuset - tur det för vägförhållandena var hemska så jag fick köra lugnt!! Man såg inte långt framför sig och snön föll mer o mer för varje km vi kom! Vi kom ju fram utan problem såklart, i väldigt god tid! 1,5 timme senare var det dags att köra hemåt igen - var faktiskt inte sämre förhållanden, trots att snöhöjden hade växt med ett antal cm ;) Vi kom hem och jag satte ganska omgående igång med middagen. Jag gjorde en asiatisk inspirerad sak med ris!

Jag gick faktiskt kl 17 igår, var ju tvungen att komma hem och fixa med Brads Födelsedagsmiddag och fick ju spendera 10 minuter med att försöka få bort en del av snön från bilen :) Middagen här hemma blev lysande :) så kul när ett nytt recept blir så bra som man hoppas :) Jag hade ju förberett allt och köttet var ju på hela dagen i crockpoten - så inte så mycket att göra när jag kom hem egentligen - en sallad och potatismos :)

Brad blev fast i trafik så tog honom 50 minuter att komma hem, så han var inte hemma förrän efter 6  - snö trafik. Vi fick ju sitta ner o slappa ett tag med en födelsedags öl :)  så vi åt rätt sent, men det gjorde ju inget!!

Efter vi ätit och städat undan så satte vi oss ner och kollade nyheter, fanns ju en del att kolla på igår...då plingar det till i telefonen:

Wow - that was delish!!
So please give me/us the recipe. I liked how spicy it was -- good stuff. THANK YOU. SUSAN

Min middag hos Jerry var uppenbarligen uppskattad :) Va kul det är när man får lite uppmuntran och feedback :) Tänk vad enkelt det är att få nån att känna sig uppskattad!

Nyheterna var som sagt var fyllda av 2 saker igår, Snön och Boston...När jag satt i väntrummet på RockCreek så läste jag nyheter online - Boston Marathon bomber! Va fan liksom!!????!! Har det inte gått lite väl över styr med skit nu! Varför bomba vid ett sånt event liksom? Det låter ju inte direkt som nåt tidigare terror organisationer skulle göra...och enligt första anblick så säger dom att det är hemmabyggda bomber, inte specielt sofistikerade men med istoppade saker i för att göra mycket skada...Jag och Jerry hade en smått morbid teori, kanske att det är en organisation som innerligt hatar sportiga människor???!!! Man måste ju ha lite humor, speciellt vid såna här tillfällen!

I vilket falls som helst är det fruktansvärt!!! Snön är inte lika illa den försvinner ju lika snabbt som den kommer här borta! Glad jag inte planterat nåt ännu i varje fall :)

Idag är det dags att åka till Bob och Dorothy, antar dagen kommer bestå mest av snöskottning och medicin hämtning...hoppas dom är ok idag ?!

Nä nu ska jag sätta lite fart - äta lite och göra mig i ordning :)

Här får ni en massa bilder från gårdagen och dagens SNÖ :D:D:D

Kl 14.15 i Lafayette


Kl 17.30 i Henderson





Kl 18.30


Kl 19












kl 6.30 idag

I morse


Ha en fin Tisdag ( Kväll )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar