lördag 6 april 2013

Lördag och ingen Breckenridge...På gott och ont :)

Vi behöver en helg hemma och var tveksamma till att åka men jag såg ändå fram emot det! Brad är fortfarande inte frisk och igår ringde Jill, hon har haft migrän hela veckan och är helt slut - så vi skippar det!! Nu ångrar jag såklart att jag spenderade hela min lediga dag med att tvätta :D Fast å andra sidan har jag ingen tvätt att behöva fixa med! Äh det blir bra detta!! Nu håller vi tummarna för att inte lägenheten är såld helt och hållet utan att vi kan få en ny helg...annars är det inte mycket att göra!

Så idag istället för att åka till bergen så ska jag plantera mina växter som måste planteras inomhus innan jag flyttar ut dom, plantera lite annat smått o gott där ute :) Vi får åka en sväng till Home Depot och köpa lite mer jord efter prommis med Bode - måste in till Brighton ändå, vi behöver hundmat, Brad ska hämta sina Baseball biljetter, jag ska slänga in ett kuvert på kontoret ja det blir lite smått o gott idag helt enkelt!

Jag tror jag ska svira på mig min Garden Girl Outfit och leka riktig trädgårds människa idag :) Eventuellt hade jag behövt det där regnstället - Linnéa vi får prata om detta tror jag :D

Gårdagen var lång!!!! Jag åkte till Bob o Dorothy - Dorothy har ramlat ett antal gånger sen jag åkte och hon såg ut att ha åldrats 5 år på 2 veckor!! Inte bra!  Hon hade ett sår på ögonbrynet efter att ha ramlat när hon gick ur sängen...Jag tror att det går väldigt snabb utför med henne, inte roligt! Bob var som vanligt, överlycklig att se mig och spenderade tiden med att klaga på mina vikarier :) Söta Bob! Jag slängde mig i bilen därifrån och åkte till Jerry! Jerry var redo för mig och vi drog iväg till Famous Daves för lunch innan Costco shopping - När jag tog upp pengar så säger Jerry, nästan argt att stoppa undan dom!! Och jag bara men NEJ jag får inte! Det är emot policy och anledning till avskedning att ta emot nåt från en klient! Löjligt säger Jerrry, så lite pengar som du tjänar så har du ju inte råd med lunch! HAHAHA sant men samtidigt nej jag kan inte! Han lät mig motvilligt betala, men enbart för själva maten, skatt och driks tog han! :) Han tänkte på detta resten av dagen och tyckte det var väl ändå upp till honom...:) Så nä det får bli lunchätande innan jag åker till honom så jag slipper ta den diskussionen igen! Vilket kan bli lättare i framtiden - Bob och Dorothy gillar inte att jag måste springa iväg, ibland vill dom jag ska stanna och fixa lite mer...så där försvann min lediga Torsdag!! Så nu blir det jobb varje dag, men inte lika långa dagar såklart! Så nu kan jag äta lunch innan jag åker till Jerry :)

Jag skulle stannat på Papa Murphys på vägen hem och hämtat pizza men det var 25 grader varmt ute så Brad skickade ett sms: ska vi inte bara grilla korv istället :) Lysande! Så jag var hemma innan 17.30 och sen satt vi på uteplatsen till 19.30 innan vi åt :) Härligt med Colorado vår.... Somnade på soffan innan klockan var 21 :D Vaknade där vid 1 och gick upp o la mig...Bode väckte mig kl 6 då ville han hämta tidningen och få sin frukost - sicken jäkla hund med bestämda rutiner!!!

Vinden ven tidigt i morse så när jag tittade ut låg alla kuddar på marken och  än värre....En av mina fiskar var uppenbart död!!!!!!!!!!!!!!! Se bilder på denna tragiska förlust - vet inte om han går att rädda......

Ha en fin Lördag (kväll) och helg :D


Eller som mamma just sa: Har fisken Badat färdigt nu.....Internt skämt :D:D:D:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar