måndag 8 april 2013

Måndag morgon och ikväll väntar snöstorm :)

Hur går det till liksom?! 20 grader igår, ca 15 idag under dagen och sen ikväll och imorgon ska vi få närmre 30 cm snö?!?!?!! Helt sanslöst och väldigt Colorado :D Kanske Brad får sin första Snowday? Jag tror inte jag får nån, jag får nog långsamt krypa genom snön och ta hand om mina gamla :) Fast nu när dom byggt upp snöstormen så mycket så kommer det väl bara några flingor...

Gårdagen...Brad sprayade gräsmattan med "näring" innan vi åkte till government Building för promenad, varmt och skönt! Vidare därifrån till Office Depot, så nu kan vi skriva ut igen...105 dollar för lite jäkla bläck!!! Helt sjukt! Sen drog vi vidare till Ken där Brad hämtade sina baseball biljetter...sen Kontoret för att lämna in Dorothy´s check - nu sparade hon ju 45 cent i varje fall :) Efter det åkte vi till svärföräldrarna för lite lunch - goda köttbulle mackor som vi åt på uteplatsen :D Härligt väder var det! Jag laddade ner deras bilder på min hårddisk och fixade så dom kunde maila in en bild från deras resa :) Ska bränna dvd med alla bilder till dom...Vi åkte hem efter det, jag fick bada Bode då han sprang ner i den stinkande dammen och tyckte det var kul...han luktade inte gott! Kollade lite basket ( sista matchen idag ) Sen satte vi oss ute och njöt tills det var dags för middag - nja Pyttipanna blev det inte, vi värmde upp pizzan från kvällen innan :D Kollade finalen av Worst cooks in America och ett avsnitt av mentalist, då somnade Brad :) Han gick upp o la sig medans jag kollade ett avsnitt av Greys Anatomy - Antar min jetlag är bättre då jag inte somnade halv åtta ;)

Vi fick iväg våra skattesaker idag :) I tid denna gången!!! Kanske kan vi faktiskt få tillbaks pengar innan sommaren - hade vart käckt :)

Idag ska jag iväg till Seniorcenter och sen direkt till Jerry...Mina veckor är inte så lugna längre på gott och ont! Det är säkert bättre att jobba lite varje dag än att jobba lååånga dagar, men vet inte hur jag känner för det! Känns som om jag jobbar heltid fast det knappt är halvtid...dagarna blir så avbrutna så man inte får nåt gjort trots man har tid, dessutom så blir man väldigt besviken när man får sin lönespec, inte så jag valt ett välbetalt jobb! Måste lägga upp ett schema tror jag, har ju fortfarande massa MG jobb att göra också...sen allt Swea jobb och alla jäkla resor till IKEA...Nu på torsdag ska jag till IKEA igen, men denna veckan passar jag på att åka ner till Linda innan, slipper trafik och får mysa lite samtidigt :) Problemet på torsdag är att jag måste åka direkt vidare till Broomfield för SWEA mingelkväll, norr! Känns som jag måste gå, frågan är vilken tid jag kan vara där :) Nä fy skjutton, får tala om det för Chris på IKEA att jag inte tänker komma varje möte - för jäkla långt och jobbigt att sitta i trafik!!! :)

Annars i veckan så är det jobb, farfar lunch om jag kommer nånstans imorgon efter jobb, mer jobb, Ikea, Swea kväll, ska försöka hinna med lite MG också - puh...I helgen måste jag försöka ta mig ut och hitta en present till Brad som fyller år - vet inte vad jag ska köpa och han har inga önskemål...Tips är välkomna :D

Nä nu ska jag sätta lite fart så jag får nåt gjort innan jag ska iväg!!!!

Ha en fin Måndag (kväll)



2 kommentarer:

  1. Jag haller med dig att vadret har i Colorado e sa konstigt. Har regande det igar, e typ tio grader idag men sa sager dom ocksa att vi ar i en blizzard warning! Ingen sno an iaf! :) Vad jobbar du med? Kram

    SvaraRadera
  2. Helskumt!!!! Solen sken igår, varmt och skönt - Ikväll Snöstorm :) Jag jobbar för Visiting Angels, hemtjänst men utan nån medicinsk inriktning, sen har jag mitt eget företag där jag gör en massa jobb för min gamla (tja han är inte så gammal men....) chef hemma i Sverige :):) Fullt upp!

    SvaraRadera