tisdag 9 april 2013

Snowday!!!!!!!!!!!! Men det gäller såklart inte mig...

Tur Brad har snowday så jag kan ta hans bil och att jag bara ska till Dorothy och Bob - min 10 minuters resa lär nog ta 20 idag dock ändå :)

Vinden viner och det regnade som skjutton innan det började snöa, det är nu -10 grader, så ren is under snölagret!! Det har inte kommit så mycket snö än, men en ny omgång är på väg hitåt och lär väl komma lagom till att jag ska jobba och sen ta mig hemåt!!! Hur kan det vara över 20 grader varmt ena dagen för att bli -10 nästa!?!?!? Colorado i ett nötskal :D

Så idag ska jag försöka ta mig till Bob och Dorothy, är det nån dag dom behöver hjälp så är det ju idag - måste ju skotta deras däck så hundarna kommer ut och får gjort sina behov :) Hoppas inte jag måste köra dom nånstans bara...vet att Dorothy ville till frissan men det får nog vänta tills torsdag...jag tror inte jag enligt policy ska köra omkring dom i sånt här väder!?!?! Vi får se! Dom måste säkert ha både mediciner och mat, kanske kan jag åka utan att ta med dom?! Brad har ju 4 wheel drive så hans bil lär funka rätt bra ändå, hoppas jag :)

Tror jag får avboka lunchen med Farfar dock, rätt onödigt att köra mer än man måste en sån här dag ! Åka hem efter jobb och spela lite kort eller bords kubb med min man tror jag, med några goda kaffe drinkar :D

Gårdagen...jobbade på Seniorcenter, det var fullt ös som vanligt :) Sen värmde jag upp min mat i mikron tog med den och slängde i mig den i bilen innan jag körde iväg till Jerry...Kom dit och fick mig en dricka innan vi gjorde oss redo och åkte till Dialys stället - han skulle ta sina månads prover....Vi åkte därifrån och hem igen, fick en lista och åkte till affären! Kom tillbaks och satte igång med deras middag, torsk i ugnen :) Sen var dagen liksom över! Kom hem och Brad satte igång och skalade potatis och skar upp lök och kött, sen gjorde jag resten - Pyttipannan blev äntligen av :)

Idag händer nog inte så mycket, bara jobba en sväng och sen hem igen! Måste skriva på dom sista pappren och få iväg till Skatte Brittany, hade glömt att jag måste garantera att jag inte är rik hemma i Sverige, jäkla diskriminering av invandrare :D:D:D:D:D

Nä nu ska jag ta och gå och äta lite och sen duscha o göra mig redo, får se om mannen tänker skotta uppfarten åt mig eller om jag får göra det själv - ren is där under så har ingen större lust att försöka mig på det själv, men vi får se:)  Bode behöver ju sin promenad också så kanske Brad skottar innan dom ger sig ut :)

Spännande att se hur mycket mer snö vi får just nu ser det ut så här :




Igår såg det ut så här:



Colorado i ett nötskal som sagt :D:D:D:D:D

Ha en fin Tisdag (kväll)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar