fredag 12 april 2013

Fredag...Sicken tur!!!!!!

Det har vart en jobbig vecka, för mycket saker runt omkring :D

Gårdagen blev helt annorlunda än jag planerat....Så jag åkte till Guyers, dom var inte pigga - lite oroväckande!!! Jag var där vid 9.40 och vi åkte iväg till bank, affären m.m Kom tillbaks och gjorde brunch, jag städade undan i köket och lite sånt, sen så sa jag det att Ja nu är klockan 12.30 så jag klockar ut nu och sen kan jag göra nåt i ca 20-30 minuter - så ni får ut er tid från i Tisdags :) Vad vill ni jag gör? Jo du kanske kan dammsuga då? Ja men visst!! Så jag dammsuger på i en halvtimme, sen frågar Dorothy om jag kan ta och damma av en hylla, ja men visst...sen är jag på väg och gå. Då kommer Bob med en skruvmejsel och ber mig fixa hans stol...Ja men va fasen...så jag skruvar på och fixar stolen = Mina 20-30 minuter gratis tid blev nästan 1 timme!! Jäkla människor :) Så den där lunchen jag tänkt åka hem och äta hanns inte med utan jag fick kasta mig in i bilen, till bensinstation och tanka, snabbt förbi McDonalds drivethrough, köpte 2 hamburgare som jag fick äta medans jag körde till Jerry! Sprang in till Jerry, och vi gjorde oss redo för att åka till Njurläkaren! Jag kände mig redan nu stressad, tack o lov hade jag pratat med Linda och vi bestämde att det inte var nån idé att jag kom förbi henne innan mötet på IKEA...Vi kom till Njursjukhuset strax innan 15, Jerrys tid var kl 15 så perfekt...bara det att vi blev sittande där ganska länge innan han kom in. Jag satt i väntrummet och bara kände att snabba på, usch va hemskt att känna så! Jag bestämde mig för att ringa IKEA Chris och säga att jag inte kommer - hann ju fasen inte! Satt lite längre - inser ganska snart att jag varken hinner eller orkar åka till Broomfield heller, så ringer Ulrika - som tack o lov var väldigt förstående :) Under tiden i väntrummet så känner jag mig väldigt irriterad, ni vet så där så det nästan värker i benen :D Som extra krydda på det hela så sitter det en mamma och hennes kanske 12 åriga dotter bredvid mig...den 12 åriga saken insisterar på att hålla på och kickla hennes mor och vara allmänt jobbig, samtidigt som hon fnissar okontrollerbart hela tiden - jag höll på att bli galen! Mamman börjar kickla tillbaks och det blev bara värre och värre...Det är nu jag börjar tänka att jösses, hade jag vart mamman så hade jag blivit vansinnig och tänkte så där hemskt att hon borde råka slå till henne - och vad händer?! I deras lekande så WACK, av misstag såklart, så får dottern sig en riktig smack i ansiktet!!! Jag blev nästan lite rädd, för jag blev så nöjd :D:D:D:D Och nu inser jag att jag har krafter, jag måste vara försiktig med ;) Tänk att universum bara levererade sådär - Ibland undrar man :D:D:D:D

Strax efter detta så kommer Jerry ut och vi beger oss hemåt igen - i högtrafik! Vi var tillbaks till huset vid 17 snåret - och då vill han att jag ska laga middag åt dom??!! Öh jag fick faktiskt säga att NÄ, jag har bara ett extra skift här idag, bara köra dig fram o tillbaks - jag måste verkligen gå nu!!!

Åker hem och känner mig väldigt glad att jag bestämde mig för att inte göra något av mina planerade saker...då piper det till i telefonen: Ett mail från Jerrys fru (min riktigta chef, eller ja hon äger företaget i varje fall ) :

If you don't want to come over to see Jerry tomorrow that is all right. He doesn't have any medical transports and you mentioned that you like one day a week off. It is up to you -- just let us know. Have a nice evening and pray for sunshine. susan
 
Holy crap, hur grinig har jag vart!!!????!! Så jag skrev snabbt tillbaks att nä men jösses det är ju inga problem, var bara lite stressad då jag skulle gjort massa saker :) Sicken ångest!!!!
 
Ja ja, det är ju bra att ha alternativ :D :D
 
Idag ska jag om en timme åka iväg på 4 timmars utbildning innan det är dags för Jerry igen, bäst att jag fixar mitt humör :D Har en liten förkylning som vill komma ut, tror det är därför jag känner mig extra grinig :D
 
Brads raquet ball var inställt så han fixade middag då vi båda var hemma :) Trevligt och gott! Vi la oss på soffan och kollade 2 avsnitt till av The Vikings innan det var läggdags! Ikväll ska han fixa Green Chili dogs med pommes till middag :) Smarrigt att komma hem till lagad mat :)
 
Nä nu får jag snabba på så jag hinner äta frukost innan jag måste iväg :)
 
Ha en fin Fredag ( Kväll)
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar