lördag 13 april 2013

Lördag, äntligen!!

Idag måste jag försöka få gjort massor, måste åka o handla, städa undan, plantera lite och sen kommer Tara o Steve över på middag!! Låt mig säga det så här: Jag behövde en anledning till att städa och vad är bättre än att bjuda över goda vänner på lite mat :D Har inte haft tid eller energi att göra nåt här hemma sen jag kom hem från England!! Jag tvättade all tvätt men sen har jag inte gjort nåt! Usch! Jag måste försöka hitta ett bra sätt att få gjort saker, typ städa på den dagen, tvätta på den dagen - för det här funkar inte!! :)

Den här veckan....har vart lång och tröttsam! Så tröttsam så jag igår gjorde min man sällskap och somnade på soffan säkert innan kl var nio :D Sov ända till 0.30 och gick upp o la mig, vaknade vid 5.30 och det märkte ju såklart Bode så 5.45 gick jag upp och gav honom mat och satte på kaffe!

Gårdagen började med en utbildning, som jag var tvungen att gå på, kl 9 började det höll på till 1 men jag fick gå strax före då jag skulle vara hos Jerry kl 1...Det var som ett personalmöte med några extra talare, först ut var en utbildning i vårt nya system, klocka in och klocka ut, schema på smartphone m.m sen fick vi en 5 minuters massage :) Efter det var det dags för en tjej från Aflac, försäkringsbolag för oss fattiga timanställda :) Jag signade upp mig på en faktiskt, jag har ju en sjukförsäkring som är värdelös men typ det enda jag har råd med :) Så denna extra är en Accident only, försäkring! Kostar mig 35 dollar i månade men om jag råkar ut för en olycka, akut sjukdom eller liknande så får man kontanter istället för att få sjukhusräkningar betalda! 35 dollar dras innan skatt från min lön dessutom så mycket bra! Dör jag så får Brad 48000 i cash och dör vi båda så får Kathy, svärmor 2 x 48000 - det lär hon behöva för att ta hand om allt, jag menar skicka över aska och annat till Sverige kostar en del :) Ledsen mina svenska nära, men hade jag satt Er som förmånstagare så hade det kostat dubbelt och tagit massa mer tid :) Så ni får bråka med svärmor om det inte passar! Hon har koll på saker så oroa er icke :D

Efter det så kom det en tjej från Hospice care och pratade om Alzheimers och varningstecken m.m - tror nog alla gamla har smått Alzheimers om man ska kolla på den listan...jag har nog en släng också med närmare eftertanke :D:D:D:D Ja ja, det var trevligt att träffa 10 arbetskamrater, man ser ju aldrig nån när man jobbar som jag och få lite feedback och annat! Alla vet nu att har dom en besvärlig klient som är agressiv och beter sig...så ring så skickar dom över mig dit :D Ganska kul att vara deras stjärna ;) Speciellt med tanke på att jag inte har nån erfarenhet från innan :)

Efter utbildningen drog jag snabbt iväg till Jerry...jag fick snabbt frågat om jag vart väldigt grinig dagen innan, svar nej! Varför undrar du det? Jo Susan skickade mig ett medelande och sa att jag inte behövde komma om jag inte ville, så jag anade att jag kanske inte vart i mitt esse!! Asgarv från Jerry som säger...Nä men vi pratade igår om att jag tyckte synd om dig som inte hade din lediga dag längre :D Aha....ibland är det skönt att man frågar, hade definitivt gått och trott att det var mitt griniga humör som gjorde det annars :D Vi åkte iväg till Lowe´s för att kolla på en grill, den var inte riktigt vad han ville ha så vi drog vidare till Home Depot...Njae det var inte heller bra! Så vi åkte hemåt och googlade grillar - spenderade nog över en timme läsandes högt ifrån olika rekomendationer - med en skål popcorn som snack till! Sen förberedde jag deras middag, hamburgare och Portobello svampa som skulle grillas, så jag bara gjorde det redo :) Sen spenderade vi resten av tiden babblandes! Jerry sa det att, jo jag måste må väldigt mycket bättre för den sista veckan har jag velat be dig åka och handla ett Case med öl och ett paket Cig :D:D:D:D:D Hahahahaha! ( PS Han har ingen aning om att jag röker så inte mitt fel ) Så då frågade jag, om du ber mig om det är det så att du vill att jag faktiskt ska göra det eller låta bli, han är ju en vuxen man med hjärnan intakt så bäst att fråga eller hur?! Inte så att jag ska bestämma vad han ska göra och inte :) Både och säger han!!! Han har varken rökt eller druckit nån alkohol på säkert 6 år!!  Så vi bestämde det att när han verkligen vill att jag ska göra det och han tar ansvar för det så får han säga det :) Bra att prata om sånt!! Ni vet ju att min fd klient Theresa skickade iväg mig till Spritbutiken för att köpa Whiskey - hon blev ju lycklig av ett glas så inte min plats att säga nej där - I o för sig så dog hon några veckor efter det....hmmmmmm ;)

Jag åkte hem och Brad satt ute med en öl på altanen, jag följde snabbt hans goda exempel :) Vi satt ute tills solen försvann bakom ett hus, då blev det kallt! Vi grillade korv och gjorde pommes frites med min Green Chili istället för ketchup och sånt, blev väldigt gott!! Efer det som sagt, dröjde det inte länge innan vi båda sov :D

Idag som sagt, promenad, Brad ska spela Football, städa, handla och sen njuta i vårsolen planterandes lite plantor, innan Tara o Steve kommer vid 18.30  - problemet är att vi väntar mer snö igen! Måndag till onsdag, ny storm!! Tror jag måste vänta med att plantera där ute tills jag vet att det inte kommer frysa nåt mer!! Får bli min inomhus plantering idag, fast sittandes ute :D

Nu ska jag snart skypa med mamma innan det är dags att sätta lite fart med dagen!!!

Ha en underbar Lördag (kväll) och helg!!!

Godnatt bilder på gose Bode igår kväll och Godmorgon bilder från tidigt i morse:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar