tisdag 30 april 2013

Tisdag...dagen innan rekordkyla och snö - i Maj :D

4-6 inches säger dom nu...1.a maj :D helt galet, speciellt med temperaturerna vi haft dom sista dagarna - 27 igår :D Nu måste det väl ändå vara den sista snön??!!!

Vill ju plantera mina blommor och annat där ute...Kolla här, dom här är bara 1,5 vecka gamla...ska planteras inne 4-6 veckor innan man flyttar ut dom - tror jag kanske får göra det något tidigare :D

Jösses vad dom växer.....Kanske skulle planerat något bättre dock - för paprika och chiliväxterna vill ju fortfarande vara under tak.....funkar plastic wrap tro???

Nyheterna idag, headline - Jason Collins - NBA pro - Out of the closet!! Fantastiskt bra! Man undrar om vår egen Anton Hysén har inspirerat!! Jag hoppas verkligen att Jason får kontrakt nästa år.....Det är ju egentligen helt sjukt att nåt sånt här ska hamna som headlines på nyheterna, kollade precis på Today show, Martina blev intervjuad - 32 år efter hon kom ut :D

Hur länge till med att komma ut ur garderoben ska vara en sensation ???!!! På tal om detta: Imorgon ( eller faktiskt midnatt idag ) sker dom första Gay "vigslarna" ( Civil Unions ) här i Colorado!! Guvernören ska genomföra ett antal vid midnatt!! Man kanske kan stå ut att leva i en stat där Marijuana är lagligt och där man vägrar släppa på vapen rättigheterna, när man faktiskt godtar gay äktenskap :D  Time to find jobs back in Co, my dear sisters in law :D

Gårdagen...Jag åkte ju tidigt till Jerry, var där strax innan 10.30...vi gjorde oss redo och åkte till Rock Creek, sjukhuset i Lafayette...Det gick snabbt denna gången, besöket imorgon tar nog en aning längre tid :D Vi åkte därifrån till shoppingcentret där Costco ligger, stannade till på en mexicansk restaurang och åt en lunch där...fick naturligtvis inte betala! Vi gick in på Costco där Jerry beställde nya glasögon och vi sen handlade lite. Åkte hem och Jerry kom på att vi behövde hämta ut mediciner så vi drog iväg igen...först till Wahlgreens och sen Kaiser apoteket i Brrighton...Wahlgreens gick snabbt och smidigt...Kaiser - fy fasen sicket skitställe!! Jerry hade ringt in i fredags och "fyllt sina recept" Svar från apoteket -  ja men då har vi det klart vid lunchtid på Måndag - My ass!! Dom hade inte ens börjat och inget av hans recept var klara!! Jerry, säger lite vänligt till dom: Jag har en tjej här som kostar pengar så jag vill komma iväg snarast! :) Ni sa det skulle vara klart för länge sen!! Jag kände att jag ville börja skälla på dom...Jerry är mycket trevligare :D Vi blev sittande där och väntade i 40 minuter - Jag klockade ut i tid 15.30  ( ett bra sätt att betala sin lunch ) vi var inte hemma förrän kl var närmre 4 och då drog jag hemåt med en gång! I bilen på vägen hem, då visar Jerry sin aggression mot detta jäkla apotek!! :D Jag sa bara det: Jag förstår inte hur du kan vara så lugn och trevlig, du är mycket vänligare än vad jag är! Han höll med :D

Brad kom hem ungefär samtidigt som mig, han slängde på sig andra kläder och tog Bode på promenad medans jag förberedde mat och fluffade tvätten i tumlaren. Jag gjorde Spagetti och köttfärsås igår, gott! Vi åt och sen kollade vi det sista avsnittet av Vikings - nästa säsong börjar fasen inte förrän 2014!!!!!!!!!!! Skit!!! Lite nyheter sen sov Brad...han gick och la sig vid 21.30 då kollade jag och Bode på Greys anatomy, sen gick vi också och la oss :)

Eller jag kollade på Greys, Bode snarkade på vid sidan om :)


Idag så blir det Grumpy´s sen måste jag handla och sen vidare hem och hämta Bode och ta honom på promenad så vi är klara när Brad kommer hem! Sen ska vi åka och äta middag på El Jardin, sista dagen för Brads födelsedags kupong :D förhoppningsvis hinner vi hem innan åskan och regnet startar :) Det ska övergå till snö under senare kvällen - Japp snö igen då ja!!!

Oj glömde nästan skriva om dom extremt trevlig nyheterna :D Mamma, syster, svåger och syskonbarn har bokat sina flygbiljetter :D:D:D Dom kommer allihopa och firar Jul med oss!!!!!!!!!!!!!! Wohooooooooooooooooo, dom landar den 19 December och stannar ända till den 8:e Januari!!!!!!!!!!!!! Undrar om jag ska vänta lite med att tala om detta för cheferna?????? Skitsamma det är ju helt fantastiskt underbart!!!!!!!!!!!!!

Nu ska jag sätta fart här, måste dra bort min hund från min arm och gå och duscha och äta innan det är dags att dra iväg och jobba lite :)



Ha en fantastiskt fin Tisdag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar