måndag 29 april 2013

Måndag och ändrat schema idag....

och jag gillar det :D Ingen Seniorcenter då jag måste börja jobba 10.30 - Jerry ska till sjukhuset för ögontest! Så idag jobbar jag 10.30 till ca 3 - Härligt när det ska bli sådär 27 grader varmt och härligt idag, en eftermiddag i solen...ännu mer fantastiskt när man tänker på att det ska snöa på onsdag :D:D

Helt galet Colorado väder, planterade en växt igår, Liljekonvaljer i en kruka under tak - resten får verkligen vänta tills i helgen, vill ju inte döda mina nya växter med snö och kyla :D

Gårdagen, vi tog en härlig promenad med Bode på morgonen...vi fick se ett tydligt bevis på att det finns Cayotes på vår promenad sträcka...en halshuggen kanin med massa blod på gångvägen, vi spanade ordentligt efter jägaren själv men såg ingen!! Måste vart ganska nyligen hänt då blodet fortfarande var färskt :) spännande värre...Det var varmt och skönt, vi gick i t-shirts och det var varmt, kl 10 :D  Vid 12 åkte vi iväg till Kohl´s, Brad hade 20 dollar att spendera ;) sen vidare till Salt Grass Steakhouse - för familjelunch :) Trevligt och gott! Jag och Brad åkte hem därifrån medans dom andra åkte vidare till Farfar för efterätt...Vi var rätt nöjda med att komma hem :) Vi satte oss ute, jag planterade min Liljekonvalj medans Brad googlade utomhus bänkar till grillen - Han drack en Gin o Tonic, jag en Päronvodka med Gingerale :D Smarrigt värre ;)

Sen spelade vi tre omgångar med Kubb och en omgång med Washers i värmen - underbart väder, solen sken och vi hade ca 24 grader hela sen eftermiddagen!!! Vi gick in vid 19.30 lagom till Nuggets började spela...Vi åt lite Tortilla chips och Salsa till middag, vi var liksom inte hungriga efter lunchen!  Det var väl det vi gjorde igår :)

Idag blir det som sagt var, jobb sen vi total beverage och hem och njuta :D Vår släkt drack upp alla våra öl i Lördags så vi måste fylla på :)

Gillar min nya Mugg, man stoppar den i frysen så håller den vatten (eller drinken ) Kall :D Snygg är den också ;)


He en fin Måndag (kväll)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar