tisdag 23 april 2013

Tisdag och japp snö fick vi :)

Såpass mycket att vi ställde in SWEA mötet - lika bra, finns ingen anledning att riskera nåt i onödan! Men nu måste vi ju hitta en ny dag....

Idag ska jag åka till Gamla surisarna och sen hämta upp mat, Bode och vidare till Farfar...fullt ös igen helt enkelt! Fick nåt papper från Colorado Department of State som jag inte fattar nåt av som jag upenbarligen måste skicka in och betala 10 dollar för :) Jag förstår inte vad det är dom vill ha, det är för företaget och inte mig personligen men ändå....Skumma saker! Antar det är mitt namn som spökar igen :D Mitt namn enligt pass och Greencard är Hoeglund Peer men enligt bank, körkort m.m så är det Hoglund Peer, detta är uppenbarligen väldigt viktigt för staten - Federal bryr sig inte :D Måste vara det som är problemet igen....jag får ta en kopia på mitt greencard och skicka med, är det inte det som är problemet så får dom väl vara lite tydligare :D Jag har ganska gått om tid på mig så ingen större fara men ändå :)

Gårdagen var skum...åkte iväg till Seniorcenter, det blåste och småregnade...gick in och satte fart med maten...tittar ut och snön bara yr i stora flingor, kanske 5 minuter mellan ankomst och nedkomst :D:D:D:D:D Helt galet! Jag åkte från Senior Center till Jerry, som var på ett väldigt lågt humör...efter ett tag kom det fram att hans Dialys inte hade funkat i Lördags och han var nog orolig för det, han var trött och  inte alls sitt vanliga själv! Jag åkte och handlade lunch till honom, kom tillbaks sen åkte jag och handlade lite grönsaker och annat, han ville inte följa med. Kom tillbaks efter handlandet och vi satt och pratade lite, sen gick jag och förberedde maten, han somnade som en stock! Sov resten av tiden jag var där! Frugan Susan kom hem och vi pratade på, hon sa det att sist hans dialys inte funkat så blev han väldigt känslosam och att han inte borde blivit lika orolig denna gången, jag sa det att jag trodde han var det, så hon fick vara snäll :) Hoppas han mår bättre idag! Jag åkte hem och fixade lite mat till oss då det inte blev nåt möte - vi kollade ett avsnitt av Vikings, bara finalen kvar nu till helgen...Jag gillar denna serie!!! Det var den dagen det!

Idag så vaknade jag till två tråkiga nyheter, Min favorit katt av systerns alla katter, Merlin, fick somna in efter en tids sjukdom :( Vem ska nu hoppa upp och gosa på mig tills jag nyser och kliar sönder mig när jag kommer hem i sommar...Väldigt speciell katt, han var nästan som en hund :) Tänker på hela min familj där hemma idag, jättejobbigt!!!

Sen såg jag att min före detta chefs far gått bort, han hade ju levt ett långt liv så kanske inte det mest oväntade men ändå! Fantastiskt härlig man, D.G, den gamle :) Han kunde skrämma skiten ur dig och man fick allt sätta ner foten ganska omgående - sen var man vänner...för alltid :) Så Familjen Hansby får lite extra tankar idag också!

Nä nu ska jag gå och hämta lite kyckling och sätta igång crockpoten så middagen är klar ikväll! Sen är det dags att ge sig iväg och jobba :)

Här får ni massa bilder, utlovade efter snö bilder och gosehund bilder såklart :D

Ha en fin Tisdag (kväll)

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar