lördag 20 april 2013

Lördag morgon...

Klockan är 9 och jag kom just hem från promenad med Bode :) Han bestämde sig för att vakna extremt tidigt idag så kl 5.30 var jag uppe!! Jäkla hund!! Ja ja jag hann dricka kaffe i lung o ro, se till att Gibson kom upp och sen skypat en stund med mamma innan jag ens gick hemifrån :D Brad spelar Football nu så jag och Bode åkte samtidigt som honom, vid 8 tiden! Vi fick en riktigt skön promenad på ca 40 minuter, Bode jagade både änder och kaniner för fullt idag, verkar som dom börjat vakna till liv nu!!!! Det är en jäkla tur att han aldrig får tag på någon, för motionen för honom är ju fantastisk när han sprintar efter dom!!! Själv gick jag där och njöt, temperaturen är riktigt behaglig och solen var lagom framme :) Härligt! Nu ska jag bara sitta här en stund, tills Brad kommer hem igen och vi ska äta lite brunch. Efter det ska jag åka iväg till Total Beverage, blev inget igår :) Och in i lite andra affärer på vägen, sen hem och plantera lite tror jag...ska inte plantera där ute ännu, då en ny snöstorm ska plåga oss Mån-Onsdag :) Va fasen är det med vädret i år?!?!! Ja ja, nu kommer värmen och solen snart nog så bara att passa på och  fixa annat!

Gårdagen så blev jag spikad framför tv´n på morgonen och Live uppdateringar från Boston innan jag åkte iväg till King Soopers på vägen till Jerry! Boston bombare nr 2 blev inte fast förrän sent på kvällen igår, men dom stängde verkligen ner hela Boston! Galet!! Glad dom fick tag på killen, levande :) Man behöver liksom få lite svar på varför??!! Verkade ju inte vara nån militant typ tidigare och han är som sagt var bara 19 år ...Blev han hjärntvättad av sin bror eller vem kom åt honom den sista tiden? När man lyssnar på alla som känt honom tidigare så verkar han ju vart en riktig kanonkille, studerar till läkare, bra i sport, duktig i skolan, många vänner och uppenbart acklimatiserad till samhället - så hur och vad hände liksom??!!

Väldigt många människor här borta bryr sig inte det minsta om vad eller varför nånting hänt - döda dom så vi slipper skiten attityd! Jag har väldigt svårt för denna attityd, den irriterar mig så in i norden, människoförakt bara vi som är bra och perfekta i hela världen :D Som min Ultra konservativa, rasistiska, homofobiska klient igår... Jag har extremt svårt att inte ge mig in i diskussioner när en människa är så svart på vitt - allt som inte stämmer med dennes tankar är fel! Igår var jag nog extra lättirriterad för jag hade inget tålamod, sa det att Jo visst ha dina åsikter, det har du all rätt i världen att ha, men försök inte övertyga mig för jag håller inte med och jag vill inte diskutera sånt här med dig! Han sa nämligen helt utan eftertanke eller tvekan massa saker om dom jäkla muslimerna (ang Boston )! Jag sa ovan och sen sa jag - MIN åsikt är att ALL Religion är roten till allt ont och ska du skicka iväg alla muslimer till helvetet så får du nog skicka med alla kristna m.m dit också!! Där har du min åsikt, jag skulle uppskatta att vi inte diskuterar sånt här i framtiden då vi har så olika syn på saker:) Han tänkte en stund och sa sen ok......vi får väl se...Han har tidigare sagt saker om homosexuella som får mig att vilja slå honom på käften, invandrare av alla kulturer, var på jag sagt att gång på gång - jag är invandrare så då antar jag du känner så för mig med...Nä det är inte samma sak jag är ju vit :) Ja som sagt väldigt svårt som en liberalt tänkande humanist som anser att alla har samma värde och ska behandlas lika - att inte bli förbannad! Men jag jobbar ju när jag är där, så all energi såna dagar går åt till att försöka hålla käften :D:D:D Nån som har ett bra tips för hur man lär sig stänga av hörseln och hjärnan i såna här fall?? Kanske ni med mer och längre erfarenhet av att handskas med alla sorters människor lärt er hur man gör???!! Tips är välkomna!!!!

Puh, så igår var jag extremt trött när jag kom hem! Var rätt nöjd med att Brad var på Baseball så jag fick ligga på soffan, i tystnad :) Brad och Gibson kom hem vid 10 tiden, vi satt och småpratade en stund innan det var läggdags...det var den fredagen det!

Idag vet jag inte riktigt vad som händer och när, förutom att jag ska iväg o handla lite :) Vet inte om vi ska äta middag med Nick o Michelle eller bara träffa dom för lite drinkar ikväll! Vilket som, bara jag får vara lite social känner jag:) Jag har ont i en axel, skulderblads delen...Jag hivade över säckar med skräp i onsdags och har haft skitont sen dess - kanske får ringa Dr Gina på måndag om det inte gått över! Igår kväll kändes det som hela kroppen gjorde ont av det hela. Inget kul så det får gärna ta och försvinna nu!

Nä jag tror jag ska ta och gå och ta en snabbdusch innan Brad kommer hem, så jag kan åka direkt efter Brunchen :) Vill hem och sova middag tror jag ;)

Så här såg varenda kanal ut hela dagen igår!!!!



Vår Kanin som bor på framsidan på mornarna och baksidan på nätterna :) Viss är han söt...Han växer inte så måste vara en dvärg :)

Ha en fin Lördag!!!!!!

Och grattis Linnéa både till ditt permanenta uppehållstillsånd och till din fantastiskt fina man, bra val där!!! :) https://www.facebook.com/#!/linnea.a.m.lindblad/posts/10152697440585018

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar