söndag 7 april 2013

Söndag och denna helgen är snart över...

Idag blir nog ungefär lika slappt som igår :D Precis vad vi behöver...

Idag ska vi ta Bode på prommis, till Office Depot och köpa bläck till skrivaren - måste skriva på skattepappren och skrivaren vägrar skriva ett enda papper till!!! En lunch hos svärföräldrarna och sen hem och slappa igen :D Inte så spännande men som sagt precis vad vi behöver!!!

Gårdagen, vi åkte iväg på promenad vid 10, Bode sprang omkring och tyckte livet var underbart, ner i vatten diket som var överfyllt och sen ner i en av dammarna som är hyfsat ren :D Efter promenaden åkte vi till Target och handlade en del, petsmart och sen hem igen, vi var hemma strax efter 12. Vi satte oss ute i värmen och njöt med en kall öl, det var ju trots allt lördag och hade vi åkt till Breckenridge så hade vi ju tagit en öl ännu tidigare ;) Vi åt lite lunch, och sen spenderade vi hela dagen sittandes där ute o bara njöt, varvade öl med Gin o Tonic - Party for 2 :D:D Vi hade ca 20 grader igår, när solen var framme kändes det som 30 när den var borta och vinden låg på...som 15 burr va kallt :D Det mest fantastiska är att imorgon och tisdag är det snöstorm varning igen :D Vi hade tänkt att laga lite Pytt i panna men efter att ha bränt mig i solen och druckit alldeles för många öl så hade jag ingen alls lust att laga mat så vi "ringde" en ny god vän: Black Jacks Pizza som kom och lämnade smarriga pizzor åt oss :D Första gången vi beställt nåt för hemkörning sen jag flyttade hit - trodde jag skulle hända typ en gång i veckan :)
Det var semifinaler i College Basket, så fick snällt kolla på slutet av första matchen och hela andra...skönt att det snart är över, alldeles för mycket basket för min smak!!

Brad somnade gott på soffan och jag låg och småtittade på nåt jag inte ens registrerade vad det var en stund innan jag somnade också! Jag vaknade dock vid 23 och tittade på ett avsnitt av the Closer sen ett halvt avsnitt av Criminal minds innan jag orkade lyfta arslet från soffan och gå upp o lägga mig...

Det var vår spännande Lördag det :) Tror att idag kommer vi båda att vara mycket piggare och orka göra nåt vettigt, Brad ska "gödsla" gräsmattan säger man gödsla när man sprayar näring över gräset??! Jag ska plantera mina paprikor och chilifrukter i mitt lilla inomhus växthus och laga den där pyttipannan :D I och med det ska snöa ordentligt, enligt prognosen ca 15-30 cm snö!!!!!!!!!! Så väntar jag med att plantera annat tills nästa helg :D

Imorgon är det dags att jobba igen...känner att veckorna är fullspäckade och jag missar en hel del trevligt som luncher med goda vänner och annat mys - så på tisdag har jag bokat lunch med Farfar efter jag vart hos Bob o Dorothy, torsdag ska jag iväg neråt IKEA och sen vidare tillbaks norr igen till Broomfield, så får se om Linda kanske har tid för en fika :) Man får ta tillfällena i akt när det går!!! Vi ses ju knappt nu för tiden - som om man var hemma i Sverige igen och hon här ;) Inte riktigt så illa men ....

Nä nu ska jag fylla på kaffet och sen gå o duscha och göra mig redo för dagen!

Ha en fin Söndag (kväll)












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar