onsdag 24 april 2013

Onsdag och snön är nästan borta, önskar bara humöret hade försvunnit med den :)

Colorado är ett konstigt ställe, snö ena dagen och varmt och solsken nästa :)

Gårdagen blev konstig igen...kom till Grumpy och Grumpier :) Fick skotta snö så hundarna kunde komma ut och göra sina behov, helt meningslöst då snön mer eller mindre var borta en timme senare...Sen ville Dorothy till frisören, hon har ju både syrgas och ramlar konstant så det var en läskig upplevelse, men det gick bra! Efter vi var klara så fick jag hem och lämna av henne och hämta upp Bob för shopping på Walmart! Han var verkligen i sitt Esse, svor och skällde både på mig och folk som försökte hjälpa honom i affären, fula ord bara öser ur honom och han kallar både mig och andra för saker jag inte ens kan skriva här - jag fick säga till honom ordentligt igår - Nu får du faktiskt hålla käften innan jag lämnar av dig här och åker hem utan dig! Det funkar, man måste vara lika elak tillbaka :) Istället för att gapa så rycker han till och ber om ursäkt - igår fick jag till o med nåt som kanske kan likna en komplimang av surgubben.....Du börjar ju inte grina som ett barn och springer och skvallrar till chefen i varje fall, som Mumien och hon den andra gjorde, ( mumien är en av tjejerna som försökte handskas med dessa två innan mig, hon kom dit med ansiktsskydd, då Bob hade influensa, där av smeknamnet Mumien ) Jag sa det att varför tror du dom till slut fick skicka hit mig, finns ingen annan som står ut med dig - ASGARV från oss båda :D Innan jag började åka till dom så provade Boss Brad med 5 andra, ingen orkade vara kvar längre än en vecka!!! Jag tackar min träning inom verkstadsbranchen med ett antal surisar man har fått handskas med genom åren, dom har förberett en för såna här tålamodstestare - Kan säga att jag brukade ha extremt bra tålamod med det mesta...nu går allt åt på jobbet, så har inget kvar när jag kommer hem :D Jag jobbade en timme extra,
så farfar besöket blev jättesent och lunch blev det inte förrän 2.30...jag fixade hans skrivare och hans tv, sen var jag helt slut och åkte hem...mötte Brad och Bode på vägen, dom var på väg till Gov building för en promenix...så jag fick ca 45 minuter för mig själv, en jäkla tur!!!

Tilläggas kan ju att jag tror jag är inne på min 5:e dag med PMS liknande symptom, brukar bara vara en dag eller två men nä denna gången känns det som kroppen blivit kidnappad av PMS och vägrar försvinna :D

Idag så skall jag försöka få iväg resten av MG mailen, jäkla system som vägrar skicka till alla mottagare vilket gör jag manuellt får gå in och fixa och skicka igen....grrrrrrr, samtidigt så skulle jag egentligen åkt till Vetrinären med Bode idag, innan jobb - men det får fasen vänta tills på fredag! Inget bokat besök dom har bara drop inn - mellan 8-12 på förmiddagarna, så kan gå jättesnabbt eller så blir man sittande i ett par timmar! Han behöver inte nya Heartguard förrän början på Maj så vi har ett tag på oss! Det får vänta!!! Annars sitter jag och hoppas på att jag ska få ett samtal från Susan eller kontoret, att jag inte kan jobba med Jerry idag...väntar och väntar....dom ska asfaltera deras gata och gatan är avstängd för trafik, hur fasen ska jag komma in liksom? Såg skyltarna när jag åkte från farfar igår dessutom - det står inte "closed for other than residents" utan det står ROAD CLOSED !!!! Hade jag fått det samtalet så hade jag ju hunnit både till vetrinären och MG idag...skit :) Hade behövt en ledig dag, imorgon är det grumpy and grumpier igen :D Fast på kvällen imorgon så blir det en välbehövlig och efterlängtad Happy Hour :D

Ja ja får bli som det blir, prio 1 idag - MG och Jerry...

Nä nu ska jag gå och ta ut skräpet och sen sätta fart med MG :)

Ha en fin Onsdag....

Snön är ju åtminstone nästan borta igen....
 

Och en vacker soluppgång fick jag ju.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar