måndag 15 april 2013

Vakna kl 5, helt i onödan, Måndag :)

Brads telefon ringer och han babblar på som värsta morgon marodören :) Hans kollega har en ny flickvän, i Wyoming...Vägarna är avstängda så han kommer inte ut - alltså inget jobb för honom idag :) Brad ska ha en Födelsedags Happy Hour med kollegorna efter jobbet så nog mest därför kollegan var irriterad :D I vilket fall som helst var blev jag klarvaken...gick inte o la mig förrän midnatt så inte så jag inte kunde sovit lite till :) Ja ja...tur jag hade en tvåtimmars tupplur igår :D

Idag innan seniorcenter och jobb ska jag hinna tvätta en maskin tvätt, sätta igång crocpoten med Brads födelsedags middag, skala potatis så den är klar att sätta igång när jag kommer hem - måste dessutom åka tidigare då Brads byxor han köpte på Kohl´s igår fortfarande har larmknappen kvar - det pep inte när vi gick ut!

Vi åkte vägen förbi Kohl´s på väg ner till Orchard, Brad fick 10 dollar i födelsedags cash, var ju tvungen att handla då :) Dessutom så var han ju tvungen att handla för 50 dollar så vi fick 10 dollar i Kohl´s cash - dom är smarta på Kohl´s :) Vi åkte vidare till orchard och till Sunglass Hut - födelsedags presenten skulle väljas ut :) Naturligtvis så hittar vi dom på dyra hyllan :D Snygga var dom och bra - men dom kostade mig en halv månadslön ;-) Nu säger det ju inte så mycket eftersom jag inte direkt blir rik på min lön men ändå! Dom var dom enda rätta för honom så inga problem! Jättesnygga Ray-Bans!  

När vi handlat färdigt gick vi till Cheeky Monk och inväntade resten av familjen...Goda öl och en smarrig sen lunch var planen! Ölen var jättegod som vanligt ;)  Det var en sås på min Steak Sandwich, lät som en typ stek sås med öl i ...Den var inte speciellt god dock, förstörde hela smörgåsen - när vi ätit färdigt så kollade vi upp vad det var för sås, jo en sås med iblandad Gouda ost - ja ni som känner mig vet ju att jag är vansinnigt allergisk mot ost! Skit sa jag och rotade fram mina allergi piller ur väskan, slängde i mig 2 och sen tog jag 2 till på kvällen - dom hjälpte eller så var det ingen riktig ost i såsen ;)

Det var full storm här igår, så vår morgonpromenad var inte trevlig alls, till o med Bode ville gå kortare vägen :D Det blåste hela dagen, solen sken men vinden gjorde att det kändes kallt ändå! Just nu har det börjat snöa här...det ska övergå till regn vid lunchtid och sen ska det snöa mer ikväll - Colorado vår ;) Till helgen blir det sommar igen :D

Idag ska jag som sagt till Seniorcenter och jobba, sen direkt till Jerry´s, idag ska vi köra till Lafayette och sjukhuset igen - tån ska rengöras så den inte behöver kapas av! Sen blir det snabbt hem och fixa Brads middag, nån mer födelsedags present får han inte, men lite mat kan jag ju göra i varje fall :D Måste försöka planera min vecka också...har massa MG jobb att göra, fick mer idag :) Måste försöka hinna med en Farfar lunch eller frukost, kanske en lunch med Linda också, kanske en happy Hour med mina tjejer, och eventuellt SWEA möte på torsdag, fullt upp :D Vi får se vad som hinns med!

Idag tänker jag lite extra på stackars mamma som ska börja ta insulin sprutor för sin Diabetes, håller tummarna för att det går bra och du känner dig ok!!! Puss o kram

Nu ska jag ta och sätta lite fart här, en liten bild från Cheeky Monk lunch :)



Ha en fin Måndag (kväll)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar