lördag 27 april 2013

Lördag och idag är det fullt ös :D

Trevligt sådant ;)

Svärföräldrar, farfar, Faster Sherry och Dave plus Kusin Dale och hans Chelsea kommer på Grillkalas :) Dale och Chelsea kommer direkt från Portland och landar kl 14 sen kommer de direkt hit för lite family fun :)  Jag ska fixa grillspett med kyckling, fläskfilé, Kielbasa och diverse grönsaker! Brad ska fixa hemmagjord Salsa till Tortilla chips och även Jalapeno Poppers på grillen! Svärmor tar med lite sallader och bröd - KLART!! Det bästa är att jag måste städa lite ;) Behöver en bra ursäkt som tex, besökare, för att få det gjort...Är inte prio ett om man säger så!! 
Vädret ska bli fantastiskt (ca 22-24 grader och sol ) så vi kanske kan få igång lite Kubb här ute också :D Alltid kul!

Gårdagen....Hmmmm Veterinärbesök

Jag och Bode åkte strax före 9 och var på plats 10 minuter senare, 3 personer före oss - jag tänkte ja men va skönt det här bör ju gå ganska snabbt!! NÄ, det gjorde det inte - vi var inte hemma förrän strax före 12 - 275 dollar fattigare!! Och den jäkla människan till veterinär....grrrrrrrrrrrrrrrrrr Samma veterinär som förra året och hon var varken trevligare eller mindre spydig i år!!

Så när vi kom dit, sköterskan kom ut och checkade in oss, jag fick upp Bode på vågen: 101,6 Pounds (46,1 kg ) vilket är en viktuppgång sen förra året på ca 1 kg...Sen satt vi där ett bra tag innan hon kommer ut igen och säger: Jo i och med att Bode väger mer än 100 Lbs (0,7 kg mer) så måste han ha extra heartguard - Jaha, men seriöst han växlar i vikt från dag till dag - 1,6 Lbs känns inte som om det är en big deal?? varpå hon snorkigt säger: Vill du inte att Bode ska vara skyddad? Jo men det är väl klart men...Jo men du kan välja att betala  hälften eller hela beloppet nu - vad spelar det för roll, vi kan väl lika gärna ta allt nu - Ja då kommer det kosta 275 dollar idag!!! Skit! Ja ja! Sen satt vi där, Bode jättenervös och inte alls glad...1 timme så gick han omkring fram o tillbaks vid mina fötter - efter den timmen så fick han liksom nog! Satte upp tassarna bredvid mig på soffan i väntrummet och tittade ut...sen tittade han på mig och vips så hade han hoppat upp och lagt sig tillrätta bredvid mig - ASGARV i hela väntrummet!! Alla satt där med sina små minihundar i knät - Bode tog ju upp hela soffan och lämnade ett litet hörn till mig :) Jättekul!!! Men han slappnade av där uppe så resten av väntetiden blev lite lugnare, vilket var tur då det tog över en timme till innan vi kom in!

Väl inne, så börjar den där veterinären med att ta blod för att kolla heartworms - Jag bara frågade: Men är det inte därför vi har honom på 12 månaders Heartguard - för att slippa ta testet - Ja men det måste vi ju vartannat år ändå!! Jaha tänkte jag, då finns det ju liksom ingen större anledning att ge honom det under vinterhalvåret - det är ju ändå ca 60 dollar extra! Men men jag sa inget!! Sen kollar hon hans öron och frågar har han problem med infektioner? Nä, han har bara haft en men den fick vi ordning på med bara rengöring! Ja men han har väl haft problem förr? Nä det har han inte, Brads tidigare hund, Budvar hade massa problem däremot...Jaha ja så kanske det var!! Jo men han måste ju tappa 10 Lbs - han är alldeles för överviktig!! VA??????????!!!!!!!!!!!!! 10 Lbs - nästan 5kg!!! Nä nu tog du väl ändå i lite? Nä, han är alldeles för tjock....vad ger ni honom för motion? Vad får han för mat och hur mycket?? Jag bara kände att jag ville slå henne på käften!!!! Björn mammann vaknade!!! Så jag försökte lugna mig och sa: Jo han får två promenader varje dag, vardagar på ca 30 minuter, sen får han minst 1 timme med simning och spring varje lördag och söndag - Jo men det är ju bra...Jo tack! Sen får han 2 cups morgon och kväll av mat - Det är alldeles för mycket!!! HA!!!!??????? Han ska ha 1 cup på morgonen och kanske 1,5 på kvällen - du är ju galen tänkte jag, hunden är 3 år gammal med extremt mycket energi! Men jag försökte inte bli arg, utan säger: Ja men dom dagarna han får extra motion, finns inte en chans att han blir mätt på 1,5 - nä då kanske ni kan ge honom lite extra!! Men han måste gå ner i vikt!
Så nu började jag bli smått irriterad, som sagt var samma person som förra året! Och då sa hon att han behövde tappa 3Lbs och att han skulle ha 2 cups morgon och 2 cups kväll!! Så nu ifrågasätter jag henne och säger det att: Jag måste bara undra om du skriver upp vad du säger? För förra året så vägde Bode 1,6 lbs mindre och då sa du att han behövde gå ner 3 lbs och nu säger du 10 ?? Dessutom var det DU som sa till mig att han skulle ha 2 Cups varje måltid, så vad skjutton menar du!?? Och dessutom så ska vi betala 75 dollar extra för heartguard och sätter jag honom på den här dieten så lär han ju gå ner 5 Lbs på 2 veckor - så vad är nödvändigheten av extra Heartguard! Svar från denna människan! Jag sa ju att han behövde gå ner i vikt förra året och det såg du ju inte till att han gjorde eller hur?????? 
Så jag sa bara visst, gick snällt ut och betalade, arg som ett bi!!!!!!!!!!!!!! Åkte hem och försökte lugna mig innan jag skulle åka och jobba!!!

Kom till Jerry, som ville ha Arby´s till lunch så åkte iväg och hämtade det...sen satte jag igång med Gympass x 100 ....Jerry ville få bort 16 av hans lådor med Dialysvätska, som han inte använder då den är för svag...från medicin rummet - så dessa lådor med 2 x 6 Liter vätska bar jag ut först till ett rum och sen vidare ut på altanen, så jag lyfte upp dom och bar alla dit, sen lyfte jag upp alla och bar ut dom...Väl där ute så öppnade jag varje låda och lyfte upp dessa 6 kg´s påsar, klippte av dränage slangen och tömde ut alla 32 på uteplatsen över stenarna! Sen samlade jag ihop alla och stoppade i en sopsäck, gjorde sönder alla lådor och vek ihop dessa och bar sen ut allt till garaget!!! Jösses, har faktiskt lite träningsvärk idag :D

Efter detta så satt vi och babblade medans jag drack ett par liter vatten ;) Det var hett där ute, solen stekte och jag var rätt varm när jag var klar :D Sen åkte jag iväg och hämtade deras middag, Subway - jag sa det till Jerry att seriöst den här dieten är ju inte bra för nån utan dina problem!!! Varpå han säger: Det skiter jag i det är detta jag vill ha :) Ok, jag ska inte tjata :D Jag kom tillbaks lämnade av maten, satt ner i 10 minuter sen åkte jag hem!! Ingen Brad hemma!!! Va fasen!! Han ringer innan jag hinner tänka och säger att han sitter fast i trafik! Ok så innan jag ens hinner ta av mig skorna så ger jag mig iväg på promenad med Bode, han var ju smått galen av hunger, men han måste ha sin prommis innan middagen :) Så vi gick iväg... gick förbi ett hus där det bor en German Shorthair, Bailey - vi stannar där och Bode och Bailey springer omkring i 10 minuter och leker! Härligt! Vi fortsatte vår promenad och kom hem efter ca 40 minuter - samtidig som Brad kommer hem!! Så min härliga eftermiddag på altanen blev en kort sådan då solen gick ner :D:D:D Ja ja....vi drack varsinn Gin o tonic i solen i varje fall :)

Brad fixade Burgare till middag - och sen kollade vi Nuggets Basket...Brad somnade i början på 3:e kvarten jag i början på 4:e :D Jag vaknade på soffan klockan 2 - alltid trevligt!

Gick upp vid 6 och nu ska jag snabbt skypa med mamma innan det är dags att sätta fart här :D

Här får ni lite Bode bilder från väntrummet och annat - Är han så fet???????????????????? Eller är Veterinären helt galen???













Ha en underbar Lördag (kväll)


2 kommentarer: