onsdag 17 april 2013

Onsdag, isgata där ute då regn och snö kommer ner samtidigt....

Och det är kalllllllt :D

-2 grader känns som -20, precis som hemma i Göteborg :D  Det var det sista Brad sa när han åkte i morse, han öppnade dörren igen och sa: It´s Nasty out here - just like Sweden :D Va fan menar han med det??!!! ;)

Ser inte fram emot att gå ut över huvud taget idag...men det måste jag ju! Ska träffa farfar för lunch, sen direkt till Jerry! Bara o palta på sig kläder!! Snowboots dag, med inneskor får det nog bli också, är ju ren blank is där ute, usch - jag insåg en sån där rolig nästan samma ord grej idag igen föresten - Blank is på svenska, Black Ice på english!!

Många olyckor har det vart på morgonen, det är såna här dagar man önskar man trodde på vinterdäck här borta ;) Men men jag ska inte köra så långt och känner min bil rätt bra så det ska nog gå finfint!!!

Gårdagen var som vanligt - åkte till Gamla sura paret, som var lika sura som vanligt :) Jag och Bob åkte iväg till Petco, King soopers där vi plockade upp medicin och handlade mat, när vi var där ringde Boss Brad, då stod han utanför huset och ingen öppnade...Dorothy hade inte hörapparaten i så hon hörde inte, vi hade ett stopp till på ett annat apotek så han fick vänta - Vad är så svårt med att ringa mig och säga att jag tittar förbi den eller den här tiden?? Jag hade ju ingen aning om att han skulle komma ens...ja ja, resultatet blev ju att han satt utanför i 20 minuter minst och kom in och stannade i 10 minuter = besvikna gamlingar!!!!

Jag åkte direkt hem efter jobbet, åt lunch och slängde i en tvätt - sen försökte jag sätta fart med MG´s senaste jobb! Inser att filen dom vill jag ska skicka är 8 Mb stor - i PDF, tror en del av kunderna blir rätt sura om jag skickar den - en hel del kan nog inte ens ta emot så stora saker! Jag satt i säkert 1 timme o försökte minska ner den...men leverantören är så smart så dom har gjort den i en Web version, så vill jag ändra måste jag betala för en annan version av Adobe - kan jag ju göra och sen fakturera MG för det men det känns ju lite löjligt! Jag satte i mig en massa godis medans jag försökte tänka, känns som hjärnan slutat funka gällande sånt här....nu är den inställd på att konstant tjaffsa med envetna gamlingar - ungefär detsamma som när man är hemma med barn 100%  ,tror jag :D:D:D Barnhjärna?!!! - Pensionärshjärna?! :D

Jag fixade lite här hemma när jag gav upp för dagen, Brad kom hem och tog Bode på promenad sen satt vi och småpratade om saker innan jag gjorde korvstroganoff till middag - jäklar vad jag saknar Falukorv :) Det fick duga med Grillkorv! Funkar men inte samma sak!!!! Efter middagen så kollade vi ett avsnitt av Mentalist och ett avsnitt av Broke girls - Brad somnade såklart...tror inte han sett ett helt avsnitt av något, förutom Vikings då, så intensivt och bra så inte ens han kan somna :D Nyheterna började efter det, Brad sov gott tills han gick o la sig på riktigt! Själv kollade jag lite Deadliest catch tills jag gick o la mig, vid 23 tiden :)

Idag ska jag som sagt träffa farfar för en lunch vid 11 tiden, börjar jobba 12.30 tills 17 så full dag igen! Snön ska visst börja komma vid lunch tid så det blir ju kul...hoppas inte Jerry behöver åka nånstans, rädd att han ska ramla på isen!! Kanske han bara behöver handla lite mat och då skickar han nog iväg mig på egen hand! Skräpdag är det ju så får fixa ut allt skräp för honom och laga middag - ganska lugnt trots allt! Brad ska inte spela raquet ball idag så han får fixa middag åt oss - han har hittat nåt recept på fried rice - blir nog jättebra!!! :)

Nä nu ska jag ta och slänga i en tvätt och gå o duscha så jag är redo :)

Ha en fin Onsdag (Kväll)


Mmmmmm Mellanmål :D

Ren is INTE Vatten!!!!!!!!!!!!

Mysmorgon under filten!!!



.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar