onsdag 1 maj 2013

Onsdag, Första Maj och Snö igen...

Och idag är en Bra dag för Colorado - USA - Världen :)


Civil Union registreringar är nu i full gång här - Inte helt 100% detsamma som ett äktenskap ännu, men en bra bit på väg :D Fotot är taget från Denver Post, Nedan länk:)
 http://photos.denverpost.com/2013/04/30/photos-colorado-same-sex-couples-celebrate-civil-unions/#1

Hemma i Sverige protesterar man mot orättvisor idag själv vill jag hellre protestera mot snöfallet :D Va fasen liksom!!! 1:a Maj och Snön bara faller, börjar bli riktigt vitt här ute....

Idag ska jag innan jobbet vägen förbi posten och få iväg systersonens Hårddisk inköp :) Sen förbi McDonalds och hämta upp mat till Jerry. Vi ska ner till Lafayette och Rock Creek igen så får åka ganska omgående! Jag får snabbt fixa deras skräp innan vi åker då vi nog inte är hemma förrän jag ska sluta för dagen...Sen om inte snön blir för jävlig så ska jag in till Denver och träffa Linda mfl! Innan jag åker vid 11 tiden så ska jag ta ut vårt skräp, förbereda Köttfärspaj och tvätta den sista maskinen tvätt! Ganska lugnt :)

Gårdagen var en helt vanlig Tisdag - Jag åkte till Bob och Dorothy...Dorothy hade tappat sin hör apparat, så merparten av tiden så vände jag upp och ner på huset och försökte hitta den - Borta! 500 Dollar för en ny, så det är ju inte nåt hon gärna vill köpa :) Jag och Bob åkte till Walmart och bytte ut ett filter, sen åkte vi till King Soopers och handlade, plockade upp medicin - sen hem och jag fixade Brunch till honom! Sen spenderade jag ca 30 minuter letandes efter hörapparaten, bytte batterier på klockor och ställde dom ( dom har ca 20 klockor lite här och där ) Vi hann inte med så mycket mer då Dorothy hade stenkoll på tiden jag vart där :) Så 12.30 var jag därifrån...Åkte till total Beverage och handlade en massa öl - Sales på våra favvo öl så man får ju passa på :D Jag åkte hem, slängde i en tvätt, åt lite lunch, flyttade över tvätten till tumlaren, sen gick jag och Bode på Promenad i ca 40 minuter!! Brad kom hem vid fyratiden, vi matade Bode sen drog vi iväg till El Jardin...Sista dagen för Brads Kupong...Vi åt och drack varsinn öl sen åkte vi hem, lagom i tid för Nuggets match - dom vann så nu blir det minst en match till...Jag var så trött igår så jag somnade en sväng på soffan, måste vart vädret för det fanns ingen riktig anledning till att vara så trött :)

Nä nu ska jag sätta lite fart här, Ha en fin Onsdag (kväll) Glad första Maj och allt sånt :)

Jag och Bode tog en paus igår.....





Happy Day :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar