söndag 26 maj 2013

Söndag fast det är som en lördag :)

Älskar långhelger!! :) Och Varje vecka nu är en vecka närmre hemresa...Åh vad jag längtar hem! Jobbigt när det är så nära men ändå så långt kvar :D Knappt 4 veckor...Sen bär det av!

Idag ska vi iväg och handla lite, tvålar som ska med hem till mamma och moster :) Jag handlar detta medans Brad blir friserad! Hinner jag så blir det Ulta´s också, men det känns som det kanske får bli en annan dag ;) Vi ska även iväg till en av Brads Kollegor, vi ska hämta upp vår bröllopspresent ;) Hon har en liten planterings business hemma och vår present var att plocka till oss alla blommor vi ville ha till en fin korg - vi ska även få en tomatplanta - känns som det kan vara en bra idé, vet inte hur mina stackars plantor kommer klara sig här ute :D:D Men dom blev planterade igår i varje fall!! Något små och ömtåliga ser dom ut, men vi får se :)

Vi tog en promenad och sen åkte vi hem och åt brunch :) Jag planterade alla mina små plantor i över 30 graders värme efter det, av nån anledning så kändes det inte så varmt när jag var där ute - men när jag var klar så hade jag illröda märken på axlarna efter solen och kände mig smått snurrig :) Jag hade dubbelt solskydd på så måste verkligen ha vart en stark sol igår! Jag gick in och kollade på sista halvleken av Fotbollen, Champions Leauge - spännande match :)  Efter jag var klar så satte jag igång grillen och plockade ut mina marinerade revben ur kylen - gick upp och tog en dusch och sen slängde jag på köttet på grillen, gjorde mig en drink, Vodka Lemonade, den var sådär så jag bytte ut den mot en Päronvodka, Gingerale :)  - 2 timmar på låg värme och sen en halvtimme med Glaze och hög värme!! Blev riktigt bra!!! Till detta hade jag gjort en pasta sallad - passade perfekt och så gott med en fräsch sallad när det är varmt! Vi åt ute i trädgården på vår solskyddade sten plats!  Efter maten så satte vi igång lite yardgames, Polish Horseshoe och när det blev mörkt så körde vi på med lite golfball game! En trevlig eftermiddag o kväll!

Vi gick o la oss tidigt :) För mycket sol och värme för att ha nån energi kvar! Kish gick upp o la sig först, sen somnade Brad på soffan där ute och ja...då var det lika bra o gå o lägga oss! Rätt skönt för idag är jag pigg!

Nä nu ska jag gå och göra mig redo för promenad, så ha en fin Söndag (kväll) Hoppas ni alla Mammor haft en trevlig Morsdag :)

Nähä bloggen vill inte lägga upp mina bilder så får ta det imorgon eller nåt :D






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar