lördag 18 maj 2013

Lördag och 40 minuter till Sverige möter Finland i VM Semi - Japp jag är redo

men det får bli kaffe och inte öl :D

Klockan är 6.20 - Bode lyssnade när jag sa att han inte fick låta mig försova mig....Något tidigare än önskat dock - 5.30 tyckte han det var dags :D Ja ja, jag fick ju lite tid på mig att vakna så ska inte klaga!!

Oj min gårdag blev allt annat än jag tänkt...

7.20 ringer Boss Brad och frågar om jag kan komma och jobba - typ nu! Jag satt här och skrev på min blogg med tvätt nr 2 i maskinen och blev alldeles förvirrad :) Jag sa jag måste tänka lite, ge mig 5 minuter så ringer jag tillbaks! Det gjorde jag o sa det att Jo ok jag kan jobba men jag kan inte vara i Brighton förrän 8.30 - Ok! Så jag hoppade in i en dusch, slängde i mig en macka och flyttade tvätten till tumlaren och drog iväg!

Väl vid platsen jag skulle till - så hittar jag BossBrad sittandes på en bänk med en dam...hon såg ut att vara max 70 alltså väldigt ung och fräsch (hon var 78 ) :D Vi småpratade lite sen drog jag och Theresa (nr 2) iväg mot Greeley, ca 5 mil bort! Jag hade ju ingen som helst bakgrunds info så det var ju lite sådär halvskumt att dra iväg i min bil med en helt okänd kvinna :) Nåväl, 5 minuter in i vår resa så inser jag att hon verkligen är Theresa nr 2 och hon är helt galen :D:D Inte läskigt galen bara Paranoid och smått vrickad :) Så hon babblar på om hur folk stjäl hennes saker varje gång hon flyttar och att nån...ja nån ser till att hon inte kan få köpa en bil...hennes barn är inte snälla och ja m.m. Dessutom hade hennes fd man gått och dött, denna tisdagen och hon visste inte ens att han var sjuk - hennes dotter hade inte berättat detta för henne! Detta var hennes 4 barns pappa alltså! Ja hela historiken är helt galen och man kan inte låta bli att undra vad som hänt?!?! Ja ja, vi kom upp till Greeley och mitt jobb var att skjutsa runt henne till olika kontor i stan...så vi började med Human Resource services...gick snabbt, hon tackade den gode Gud med en bön i bilen på väg till Social Security kontoret...Det gick också rätt snabbt faktiskt - det var Gud och hennes änglavakt som såg till det :) Mer böner....iväg till Posten och sen tog vi en kopp kaffe på McDonalds innan vi åkte hem till hennes dotter - jag hade ingen aning om vad som väntade där....men ganska snabbt så inser jag att hon inte var direkt välkommen där :D Men i vilket fall så stannade vi till och jag förklarade att jag inte var där för att blanda mig i familjeaffären utan helt enkelt bara var Theresas Chaufför för dagen ;) Dom godtog detta och efter en kvart där så fick jag försiktigt tryckt på att vi nog var tvungna att gå :) Vi kom till bilen och Theresa började rota i sin shoppingväska hon hade med sig...Nån hade vart där och rotat trodde hon - jag sa det att nä men bilen har varit låst ingen fara! Hon hade inget i väskan heller för den delen! I vilket fall så åkte vi därifrån till Walmart, hon ville ha en kaka hon inte kunde hitta i Brightons Walmart :) Okidoki!!! Sen åkte vi tillbaks hemåt, det var ett konstant flöde av böner och tack - mestadels till Gud och den där änglavakten men hon slängde nog in ett o annat tack till mig också ;)  Väl på plats vid hennes lägenhet så ger hon mig 15 dollar för bensin ( hon har ju talat om att hon inte har pengar till mat ) så jag bara men nej, jag får bensinpengar från kontoret, behåll dina pengar! Nä! hon tvingade mig att ta 10 i varje fall! Ok! Så jag åkte därifrån och stannade till vid vägen och ringde BossBrad....Jag förklarade att hon gett mig 10 dollar för bensin och undrade om jag skulle komma förbi med dom - Då berättar han att jag skulle haft mer!! För hon betalade inte för dagen!!!? HUH??!! Nä detta var en välgörenhets grej och det enda hon skulle betala var bensinen! Jaha men det hade ju vart bra att veta innan :D Nåväl, han sa det att vi sätter in lite extra för bensin på din lön! Tack!

Min tid hos Jerry hade ju redan blivit flyttad så jag åkte till McDonalds för en snabblunch innan jag åkte dit!

Jerry var trött men tyckte det var kul att höra om min dag med galenpannan :) Vi bokade tid för hans körkorts förnyelse, sen åkte jag och köpte Subway middag åt dom och vips så var klockan nästan 5 och Susan kom hem! Vi blev sittandes och pratade en del innan jag åkte hem! Under tiden där så ringer Grumpy´s - Dorothy vill att jag ska komma på måndag istället för tisdag....Ja ja det ska väl gå bra :)

Kom hem vid halvsex och var extremt glad över att jag bestämt mig för att inte gå på SWEA Vårmiddag....Brad fixade mig en gin o Tonic och vi satt och njöt ute ända till klockan var 8 - då grillade vi lite korv :)

Spelade lite Golfball game ute tills klockan var 22.30 och sen gick vi in och gick o la oss :) Det var den dagen!!

Idag ska jag först o främst kolla hockeyn (som börjar om 5 minuter ) sen blir det frukost, promenad med Bode, farfar och hämta jord till mina planteringslådor, till Svärföräldrarna och lämna av Bode för dagen och natten - hem och jobba i trädgården och sen göra oss i ordning och åka söderut - Lindas o Mikes Inflyttningsfest!! Vi stannar såklart över natten :D Så det blir fullt upp idag också!!!

Imorgon räknar jag med att komma hem och se Sverige spela mot USA i finalen ;) Och inte mycket annat på schemat - lugn söndag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jävla skit tv!!!!!!!!!!!!!!!!!! INGEN SVENSK SEMIFINAL VISNING!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nä vi visar bara USA matchen!!! SVIN!!!!!!!!!!!!! Nu får det bli jäkla live Uppdate på datorn! Skit, skit, skit!!! GRRRRRRRRRRRRR Inte ens Livestream på NBC.com - skitkanal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det värsta av allt!!!!!!!!!!! JAG KUNDE SOVIT LÄNGRE!!!!!!!!!!!! GRRRRR Ska skriva ett mail till dom nu - as :D Tror inte dom visar Finalen live imorgon heller nu när jag tittar - nä den visas kl 20.00 på måndag!!!??? IDIOTER!!!!

Ja ja, här är 2 bilder som förklarar exakt hur lite vi gjorde igår :D:D




Ha en fin Lördag och HEJA SVERIGE - KOM IGEN OCH PISKA UPP I DOM FINSKA LEJONEN!!!!! :D








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar