söndag 19 maj 2013

Söndag morgon...

Så jag lider ju av nån defekt, kan inte sova på mornarna! Idag kan jag inte skylla på Bode, för han är hos svärföräldrarna :D Nä kl 6 vaknade jag, försökte somna om och lyckades väl nästan men sen var det kört! gick upp strax före 7...NU gick jag inte och la mig jättesent men jag och Tara satt uppe och pratade till kanske 1.30 - Och ja..vi åkte hem från Linda! Nick o Michelle var snälla och tog den stora bilen så vi kunde åka ihop! Michelle skulle upp och jobba tidigt så planen var att åka hemåt vid tio - blev snarare 11 men fortfarande tidigt :) vi var hemma före midnatt i varje fall!  Brad var kalas full så han trillade upp för trappan o la sig med en gång medans jag och Tara körde lite tjejsnack i soffan i nån timme :D

Det var så mycket folk hos Linda o Mike så man visste knappt vart man skulle börja - språket blev konstigt då mer än 50% var svensktalande ;) Det är frustrerande att blanda!!  Men jättetrevligt var det! Många jag inte sett på länge så kvällen flög iväg!

På morgonen igår så sa jag till Brad att kanske jag ska köra i varje fall - så vi kommer hem och upp i hyfsad tid så vi kan fortsätta ute i trädgården, nu hade vi lite tur och kunde alla åka med Michelle...Vi startade gårdagen med promenad med Bode, vidare till farfar och fyllde upp flaket på Brad´s bil med jord, vidare till svärföräldrarna och lämnade av Bode och hämtade en kompressor ( punka på skottkärran ) hem och satte igång med att fylla mina planterings bäddar - Brad rullade in jorden och jag krattade ut den! Han klippte gräs, satte igång och kollade sprinklersystemet och jag donade och vattnade m.m Vi höll på rätt länge innan vi stannade upp för lite lunch och började göra oss redo för kvällen! Tara kom vid strax före 5 och vi åkte härifrån vid halv sex....

Jag är förvånad över att ryggen höll, den har ju bråkat hela veckan - men jag har haft is på konstant mer eller mindre!!! Det är det bästa jag lärt mig av Kiropraktorn - is INTE värme!!!

Idag ska vi fortsätta här ute, mest ogräsrensning och lite sånt vi måste ju åka och hämta vår hund också :D Sen spelar ju Sverige VM final kl 12.30 så det får bli en paus för mig på ett par timmar ;) Nu kan jag ju uppenbarligen inte se själva matchen men min kompis Leifby får hålla mig uppdaterad igen - han är ju hysteriskt rolig så helt ok :D

Nu ska jag dricka mitt kaffe och invänta de två sovande skönheternas uppvaknande :D

Ha en fin Söndag (kväll)

Red Robin ägg på vår promenad igår - fantastisk färg!!!!!!!!!!!!!

Kan av nån anledning inte ladda upp resten av bilderna så får bli senare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar