torsdag 9 maj 2013

Torsdag och det är härligt grått där ute - känns som hemma :)

Önskar jag kunde stanna här på soffan med Bode I ett par timmar idag...Men nä dags för Grumpy´s igen :) Men bara Grumpy´s sen lite shopping, måste köpa hundmat och en morsdags present - sen hem innan jag ska in och träffa Linnéa en sväng...Ganska så bra dag faktiskt :)

Igår så fick jag gjort alla SWEA grejer...tog mig hela förmiddagen så inget annat gjort! Måste väl ringa till Immigrations idag men jag vill inte, vet ju varför jag inte kan göra klart min ansökan - känns ju bara löjligt att ringa och sitta I kö för att få höra just det! Blä!

Jag åkte till Jerry som var helt utmattad igår, han satt framför tv´n och kollade på Extra!!! Ett skvaller program :D Han ville höra mer om Tiger Woods och Lindsey Vonn  - jag sa det att jag kan leta upp massa skvaller på datorn åt dig...;) Han hade inte en bra dag igår...Han fick mig att spendera ca 40 minuter letandes efter en flaska med Te....Susan hade köpt 2 flaskor...den ena var slut, så Han ville väl stoppa den andra I kylen eller nåt?!? Jag frågade gång på gång om han behövde den nu? Nä...jag vill inte ha den, jag vill bara veta var den är...Jag sa det att ja men kanske att du kan vänta tills Susan kommer hem och fråga henne - Men nä, det gick inte för sig, han skulle hitta den...vilket gjorde att efter jag letat I 30 minuter så började han leta överallt I 10 minuter, jag försökte få honom att tänka på annat men det gick inte!!  Han var helt besatt I denna Te flaska som han inte ens ville ha - det är sån han blir på sina dåliga dagar....Efter detta va klart så satte han sig ner och bad mig ringa in hans recept, det tog några få minuter men han kan inte själv då han inte ser siffror och annat! Efter det tog jag hand om allt skräp och drog ut tunnan till vägen. Jag kom tillbaks in och han var såååå trött, så jag sa det att gå och lägg dig och vila en stund - så åker jag och handlar åt dig! Ok! Jag kom tillbaks efter nån timme, han sover som en stock utan att höra mig! Jag packade upp  och ställde in saker och satte fart med deras middag - allt var klart när kl var halv fem men Jerry sov fortfarande och Susan var inte hemma än, så fick stå där och vänta....När klockan var 5 så skrev jag en lapp och satte på fisken, stoppa in I ugnen ca 35 minuter - ugnen är redo :) Sen gick jag, Jerry vaknade fortfarande inte ( jag kollade så han andades ;) ) Drog iväg, mötte Susan på vägen så hon var nästan hemma!

Jag kom hem och Brad var inte hemma än så jag slängde på mig en regnjacka och gick ut med Bode...hem och då hade Brad précis kommit hem...med Pei Wei mat :) Vi åt middag och sen låg vi på soffan hela kvällen, eller ja Brad somnade vid 8.30 :D

Det var den dagen det...Nu ska jag ta mig I kragen, gå och äta frukost och sen duscha och iväg till Grumpy and Grumpier :)

När jag var på väg till affären igår så var det världens coolaste oväder - naturligtvis fastnade inte blixtarna på bild men tänk er lila gigantiska blixtrar från alla håll och kanter :D







Jag lekte alltså Stormchaser :D

Ha en fin Torsdag (kväll)




2 kommentarer:

  1. Froken! Tar du foton nar du kor?!?! (Jag med!!)

    SvaraRadera
  2. Hihihi, bara ibland och du ser ju det är ju helt biltomt och jag höll I ratten och kollade faktiskt på vägen, med fingret på avtryckarn :D:D:D

    SvaraRadera