måndag 6 maj 2013

Åhhhhh Orka!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har kommit till insikt...CSN tänker att om dom bara stör mig tillräckligt så kommer jag till slut få nog och bara betala.................................GRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Svar från CSN [2013-05-06 11:17]

Hej!

Det slutliga årsbeloppet måste vara betalt till CSN senast den 30 september. Du kan
alltså få det slutliga årsbeloppet för 2011 omfördelat på 5 månader istället för
på 2 månader som nu är fallet. Jag ändrar så summan fördelas på maj - september 2013.
En ny betalningsplan skickas till dig inom kort.

DETTA VAR INTE VAD JAG BAD OM -  MEN TACK SKA NI HA!!!!!!!!!!!!

Inhibition betyder att du hos Förvaltningsrätten ansöker om att inte behöva återbetala
beloppet du överklagat under tiden som överklagandet behandlas av dem. Du skickar
en sådan begäran till den Förvaltningsrätt som hanterar ditt överklagande, i detta
fall Förvaltningsrätten i Härnösand, Box 314, 871 27 Härnösand.

DETTA GAV JU LITE INFO I VARJE FALL :)

Vänliga hälsningar - MY ASSSSSS.....

Så nu får jag googla vad som ska stå i en sån där jävla Inhibition och skicka iväg det omgående!!!!!!! Jag ger mig inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hmmmm vilken ska man ta...känns lite som att den engelska versionen är mer korrekt??!!

An inhibition is a force that prevents something from happening—and often comes from you yourself. Shy people are often said to suffer from inhibitions. Some inhibitions are good, such as the one that prevents us from choking the life out of people we dislike. Other inhibitions, like the ones that prevent someone from ever enjoying himself, are not so great.

Noun [edit]

inhibition (plural inhibitions)
  1. the act of inhibiting.
  2. (psychology) a personal feeling of fear or embarrassment that stops one behaving naturally.
  3. (chemistry) the process of stopping or retarding a chemical reaction.

Kanske ska jag skriva ett brev till domstolen och säga: Jo CSN har fått mig att sluta bete mig normalt och har startat en kemisk process i mig som gör mig vansinnigt irriterad - kan ni säga till dom att sluta innan jag tappar det och detta försvinner:  Some inhibitions are good, such as the one that prevents us from choking the life out of people we dislike :D:D:D:D:D Fast antar att jag få köra den svenska versionen:
Inhibition är inom juridiken ett beslut av en högre instans att inställa verkställighet av en dom eller ett beslut.
Inhibitionen innebär inte att domen eller beslutet upphävs, enbart att verkställigheten har skjutits upp. Ofta fattas beslut om inhibition om ett beslut har överklagats till högre rätt och det ännu är oklart om det kommer att verkställas efter överprövningen eller inte.

Men jag hittar inte nånstans vad det ska stå i en sån här sak...ska man liksom bara skriva - Jag begär Inhibition tills ni fattat beslut eller ska jag skriva en orsak - typ att då jag vet att CSN har fel så  är det ju bara onödig att betala under tiden??!

Nä usch så tröttsamt detta är!!!!!

Nu ska jag ta och gå och göra mig redo för dagen - Seniorcenter jobb, Jerry Jobb och sen Swea Möte - Fullt upp!!!

Ha en fin Måndag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar