torsdag 30 maj 2013

Snart helg igen - Torsdag :)

Nu tänkte jag att jag börjar nedräkningen - det är ju ändå den 30:e Maj idag - så hej och hå idag är det 21 dagar kvar tills jag åker hem :D

Jag känner mig nästan stressad över att det är så snart - måste ju göra massor innan jag åker, jobba, jobba, massa events, jobba åka till Portland, jobba och ja jobba lite till :) Mina Klienter börjar också bli stressade över att jag ska åka - man är en riktig Enabler, Curling person uppenbarligen :D Så Jerry är riktigt stressad, hur ska han hålla koll på saker liksom?! Jag sa det att - Vill du jag ska ringa till Kontoret och ge dom dagarna när du har Läkarbesök, dagarna då du måste beställa dina dialysvätskor, skräpdagar?! Så kan du ju bara ha nån som kommer dom dagarna - Nääää jag klarar mig nog själv :) OK :) Han vill verkligen inte ha nån som kommer under tiden jag är borta - det är ju en fin komplimang men det oroar mig samtidigt!! Tanken på att han ska köra omkring själv gör mig nervös :)

Igår så åkte jag till kontoret och lämnade in lite rapporter och hämtade mitt anställnings intyg - samlar allt jag behöver eller kan tänkas behöva inför Immigrations sakerna, kan ju hända allt kommer när jag är i Sverige, så det måste ju vara klart! Satt och pratade med Lily ett bra tag innan jag åkte till Jerry! Han hade Green Chile på värmning - och bjöd mig på lunch igen :)  Jag fick snabb inventera hans Dialys rum och ringa och beställa allt han behöver fram tills Juli då näste leverans kommer! Jag lovade att göra en ordentlig inventering innan jag åker hem och ringa och beställa hans nästa omgång innan också! Betyder att han bara har en beställning han måste göra själv ( om jag inte kan övertala dom om att ta emot en beställning i förskott då :) Jag ringde sen och fyllde ett par recept - ringde in recept för upphämtning alltså :) Sen tog jag hand om skräpet innan vi drog iväg till två apotek och hämtade medicin! Kom hem och fyllde i alla hans läkartider och andra bokade besök i kalendern! Sen lagade jag middag till dom och vi planerade vad vi måste göra på fredag innan det var dags att åka hem!

Kom hem och Brad hade förberett allt för middagen, vi skulle göra Pyttipanna :) Så allt var färdig uppskuret o klart i kylen - bara för mig att steka upp! Gott blev det också! Brad åkte iväg ganska snart efter middagen - Softball :) Jag slängde mig på soffan och fixade med lite Swea saker samtidigt som jag småtittade på tv...Brad var inte hemma förrän efter 22 så jag hade kvällen för mig själv! Ombytta rollerna har börjat...klockan 23 gick jag o la mig medans Brad satt kvar här nere framför tv´n :)

Idag blir det Grumpy´s och tror jag får jobba lite extra...måste städa och dom måste ha massa saker gjort - jag sa det till Dorothy i tisdags att Jag kan stanna så skriv en lista med vad du behöver hjälp med så löser vi det! Vi får se om plånboken eller kroppen talar idag :D

Ska till Kiropraktorn kl 3 så antar faktiskt att jag får åka direkt dit efter Grumpy´s men vi får väl se :) Bör vara hemma till halv fyra - lagom till en eftermiddags promenad med Man och hund :) Ska dock blåsa småstorm hela dagen så blir säkert inte så trevligt....men varmt ska det bli! Varmt och blåsigt....

Brad ska prova ett nytt recept till middag, spännande :) Bison/ Buffel kött gryta :)

Nu ska jag ta och fylla på mitt kaffe och göra mig redo för dagen! Måste vattna mina plantor så dom överlever stormen :)

Ha en fin Torsdag (kväll)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar