torsdag 2 maj 2013

Torsdag 2:a Maj...snön ligger vit, solen skiner, det är -6 grader

Förra året hade vi en rekordvarm Maj i år en rekordkall Maj :D Colorados charm, man vet aldrig hur det blir :) Men nu måste det väl ändå vart den sista klämmen ???!!! Helgen ska bli lagom varmt, ca 15 grader och sol sen säger prognosen att det bara ska gå uppåt, så i slutet på nästa vecka sitter jag säkert och klagar över hur varmt det är :D:D:D

Igår så tog jag det väldigt lugnt, kände inte för att göra nåt innan jobb, så det blev en tvätt, förberedande av middag, tömde diskmaskinen sånt där smått och gott :) Åkte hemifrån vid 11.45, hämtade upp Mcdonalds till Jerry sen vidare dit. Efter maten var det dags att ge oss ut i snöstormen och ner till Rock Creek, Lafayette - det snöade på ordentligt, blöt snö...Vägen var ganska ok men det var halt på sina ställen så fick ta det lugnt! Jerry kom in sent och sen tog det en timme där inne - jag känner väntrummet på Rock Creek vid det här laget :) Vi åkte direkt hemåt där jag tog hand om allt skräp, min axel är fortfarande inte ok märkte jag...sen lagade jag middag till dom, Tilapia med en sallad till! Kom hem och vi satt och funderade över helgplaner m.m Köttfärspajen blev lyckad så den smaskade vi i oss innan två avsnitt av Hell on Wheels - vikings är ju slut så nu går vi på nästa serie, hela säsongen är ju inspelad så bara att köra på, vi har sådär 10 avsnitt  :D

Just nu på tv är det en intervju med en mirakel tjej, hon är 16 år och på väg till Harvard College - stackars tjej....började på Highschool som 9 åring! Nu måste jag ju bara inflika att jag tror att dom flesta svenska skolungdomar säkert utan problem skulle klara highschool på halva tiden ;) Ledsen men när man läser skolplanen och frågar Brad - djupet dom går in på saker i - Herregud inte konstigt dom inte vet så mycket om man säger så :)

Idag blir det fullt ös igen, Grumpy´s kl 10, sen iväg till posten för jag glömde ju dom har lunchstängt...Jag måste handla lite idag också, sen är det Kiropraktordags innan ett stopp På Santiagos för att köpa fredagens middag till killarna - dom ska ha lite killkväll medans jag drar iväg på SWEA happy Hour och sen hem till Michelle så vi kan umgås medans killarna gör vad dom brukar göra här hos oss?!?!?! Kan ju vara vad som helst ;)

Nu ska jag sätta fart lämnar er med Snöbilder Deluxe - Förhoppningsvis dom sista för i år :D:D:D:D

Ha en fin Torsdag ( kväll)



 IGÅR KVÄLL, DET SNÖADE FORTFARANDE....

Godmorgon :) Vackert, vitt och kallt :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar