tisdag 28 maj 2013

Tisdag då ja...

Dags för Grumpy´s, känns dock som jag spenderat helgen med en grumpy så inte så stor skillnad :D

Jag fattar inte...idag är sista dagen för Brad att gå till skolan och det är bara ett möte ändå har han vart grinig hela helgen, mer eller mindre! Så nu undrar jag om mina 3.5 veckor här innan jag åker hem  kommer vara sådär griniga istället för trevliga? Kanske kommer jag längta extremt efter den där flygresan även om den är lååång och tråkig :D:D Hoppas det bara är en temporär sinnes stämning :) Jag har allvarliga problem att handskas med denna typ av humör just nu - är inte själv på nåt speciellt bra humör så krävs all energi för mig att inte bara börja skrika...Jag har tillräckligt med att hålla inne min irritation på jobbet - orkar inte behöva göra detsamma hemma!!

Gårdagen var en bra dag :) Vi började morgonen med en Promenad med Linnéa och hennes hundar vid Government Building...Bode hade så roligt och ville visa både Nala och Hunter alla hans favorit ställen - så han sprang omkring och var exalterad hela promenaden :)





BUNNY CHASE - DELUXE :D

Vi kom hem och Linnéa fick plockat med sig lite rabarber hem medans hundarna fortsatte leka här ute....

När Linnéa och hundarna åkt så satte jag fart med min Paj...Rabarber och Jordgubbspaj - med det enklaste recept jag nånsin gjort :) Rabarber och Jordgubbar ca 300 g av varje....1/2 dl socker och 1.5 matskedar potatis mjöl ( potato Starch här borta ) Jag fuskade med en färdig gjord pajdeg ;) Ugnen på 200 grader (395 F ) i ca 35 minuter. Man blandade socker och potatismjöl i en stor skål och sen vände man bara jordgubbar och rabarber i detta - ner i pajformen och in i ugnen :) Blev Supergott!!!

Jag gick och duschade när pajen var klar och sen gjorde vi oss redo för att åka till Jan, Brad´s kollega som har Jans Jungle :) Massa blommor :D Vi kom dit och hon bjöd på en kall öl medans vi promenerade runt och plockade ut vår Korg med blommor och hade det allmänt trevligt!

Vi åkte direkt från Jan till Svärföräldrarna för en trevlig eftermiddag med god mat! Vi var väl hemma runt 8 tror jag...Jag vattnade lite här ute medans Brad fixade med sina papper för att lägga om lånen på sin "rental" - Vi kollade lite nyheter på soffan och sen sov jag gott på soffan...vaknade vid elva och gick upp o la mig ...

Idag blir det bara att åka o jobba lite, sen stoppa förbi Bilglas fixaren på andra sidan gatan - fick ju ett monster stenskott när jag åkte till Julmarknads mötet förra måndagen....hem och äta lunch efter det, sen får vi se om Brad är hemma och vilket humör han är på :) Är han glad så kanske jag inte gör så mycket mer utan stannar hemma och kör nån tvätt eller två, är han grinig så åker jag o handlar mammas grejer på Ulta´s :D Det är det jobbiga med grinigt humör - jag går hellre nån annanstans än att vara hemma :)

Nä nu ska jag gå ut och vattna lite innan solen torkar ut mina växter - sen göra mig redo för dagen!

Ha en fin Tisdag (kväll)


Tomatplantor då mina där ute inte ser så tuffa ut :)

Vår korg - himla fin måste jag säga :) Hade ju ingen aning om att Jan hade en blomster farm - så nästa år får det bli en tripp dit tidigare på året :)




4 kommentarer:

  1. Nala och Hunter sov HELA dagen igar. Forsta gangen Hunter rorde sig var i morse!! Ar det grinigt hemma tycker jag du ska komma hem till oss pa middag, ta med Bode!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra Backup plan finaste - men å andra sidan är det nog precis vad som inte är bra enligt dina regler för The BAR studenten där hemma :D Men tack goa du! Kanske en HAPPY Hour istället? :)

      Radera
  2. Fint med svart och vitt...mina tomater är inte eller jättestora men nu är de i växthuset, kanske 30-40 cm men ganska kraftiga...mina vaxbönor flippade ut och grodde inte alls. Klagade och fick två nya påsar idag...kära nån vart ska jag plantera dem nu när jag sått ärtor i stället?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom är faktiskt mörkt lila men ser svarta ut, namnet är ändå Black Petunia så... :D Mina är pyttesmå och antagligen alldeles för små för att överleva där ute, vi får se :) Plantera dom hos mamma så kan jag äta dom i sommar :D Puss

      Radera