lördag 11 maj 2013

Lördag och städ och fest dag :)

Nick fyller år så vi ska på grann-fest - jättekul!! Linda o Mike kommer också, även om dom inte är grannar längre :D

Innan dess ska vi till Total beverage och inhandla saker inför Mors dag imorgon! Vi startade en tradition förra året, morsdags middag här och svärmor får inte göra nåt! Blir jättebra! Jag får städa idag för det finns ju en risk att man är liiiiite trött imorgon :) Dom kommer inte förrän kl 3 så jag har tid att piggna till men för säkerhetsskull ;) Brad ska spela football vid 2 så innan dess tänkte vi först ta vår promenad med Bode och sen åka och handla lite, sen städar jag medans Brad spelar...

Gårdagen, jag tvättade 3 maskiner tvätt, bäddade rent I sängen innan jag drog iväg till banken. Jag tog med min lunch till Kathy och åt där innan Jerry - lysande planerat! Tar mig bara ett par minuter till jerry därifrån :) Väl hos Jerry så skickade han iväg mig till McDonalds för att hämta lite lunch, kom tillbaks och han skickar iväg mig till King Soopers för shopping, själv orkade han inte gå...I all ärlighets namn så är det en perfekt dag :) Man gör nåt vettigt men behöver inte vara social hela tiden! Kom tillbaks hem och började fixa deras middag -  Tacos :) vi satt och pratade rätt mycket igår, bara sånt där vanligt prat - trevligt!

Jag åkte hem och Brad låg ute på soffan och gottade sig, jag gick och tog på mig lite mindre varma kläder och gjorde honom sällskap! Vi satt där ute ett bra tag, fick sätta på oss lite varmare kläder igen, efter en stund, sen körde vi igång vår Firepit - medans vi grillade korv - vi åt faktiskt ute igår :D

Vi var trötta och allergierna har vart hemska för oss båda denna veckan så en tidig kväll blev det :)

Det var änna det - spännande fredag :D

Naturligtvis körde jag lite stormchasing igår igen - haglade, åskade och regnade under min tripp till King soopers, sen var det fint igen :D:D

Ha en fin lördag (kväll )













2 kommentarer:

  1. Vilken underbar Firepit! en sån vill jag ha...vår är fin men helt öppen och alla grannar har en så man kan nästan inte med att elda i den för då känner man sig som han Ernst...

    SvaraRadera
  2. JA den är inte dum alls :) Känna sig som Ernst är inget bra, väger lite mycket för att ta med hem tyvärr :D:D

    SvaraRadera