torsdag 16 maj 2013

Torsdag och konstigt nog så flyter inte huset omkring här i Henderson :)

Snacka om Regn!!!!!!!!!!!!!!! Jösses, vid 3 tiden så började regnet komma ner, åskan dundrade, 600 blixtnedslag på en halvtimme - och det slutade inte där!! Jag kom hem vid strax efter 5 och regnet öste fortfarande ner och blixtrarna flog fortfarande I luften - min stackars hund flåsade av utmattning när jag kom hem - och det var inte varmt här inne :) Skräckslagen....Jag gick ut på altan och kollade på min soffa - dyngsur - tittar upp I taket ( vårt uteplats tak - det rinner vatten ut efter väggen - Läcka!! Kolla här:


Inte bra, men tur det bara är Uteplatsen....

Brad hade jag inte hört ifrån och han var ju uppe I Bergen och cyklade....kl var nästan 6 innan jag hörde nåt ifrån honom - han borde vart hemma vid det laget! Men men allt ok, han var hemma vid halv 7 och då var maten på gång I ugnen - Köttfärslimpa :) Vi gjorde inte mycket efter maten, blev mer soffan och tv...Ja som vilken dag som helst :)

Gårdagen annars...Jag började dagen med blogg och fixa lite mail till Swea, kopiera lite papper för Grumpy´s skrev ett mail till Boss Brad m.m sen åt jag frukost:


 Våfflor med Nutella och jordgubbar :):) Smarrigt och jag kände mig I behov av lite sött, Det gjorde uppenbarligen Bode också :D

Jag gjorde färdigt Köttfärslimpan efter frukost och sen gick jag o duschade o gjorde mig redo! Åkte till Kontoret för att lämna in mina rapporter och pratade med Lilly, vi diskuterade lite vad skjuttan jag ska göra med Grumpy´s m.m - jag sa det att jag kan ju inte ta upp Gratis Hospice hjälp där om inte Brad o Laura godkänner det hela - det är ju ändå minst 6 timmar I veckan dom fakturerar för...Hon skulle prata med Brad och dom ska återkomma - Lilly sa det att kanske det är perfekt att skifta när jag åker I Juni - så det inte blir så uppenbart?! Spännande fortsättning följer....

Efter stoppet på kontoret drog jag iväg till Jerry, som stod vid grillen och väntade på mig :) Han skulle grilla korv med bröd till oss till lunch :) Trevligt värre!! Vi åt lunch hemma och sen tog jag hand om skräpet - naturligtvis var det mer skräp och tyngre än vanligt, bara för jag har ont I min rygg....gick bra ändå! Sen drog vi iväg till Lafayette och Rock Creek för ögonsprutan - vädret var kalas fortfarande 25 grader o sol! Vi gick in och Jerry kom in ganska omgående, var väl inne nån halvtimme sen var vi ute igen - han var smått deppig när han kom ut...han måste förnya sitt körkort - och doktorn hade sagt att du måste lämna in den här lappen....det stod att han inte längre får köra I mörker och det ska stå på kortet! Han tyckte detta var förjävligt speciellt med tanke på att dom jäkla illegala invandrarna bara kan gå in o hämta ett körkort, dom  är ute efter alla äldre....mmm, Jag ville säga men sa inte:  Seriöst Jerry, du ser inte vad det står på ett paket som du har precis framför näsan - du har inte på vägarna att göra :D Jag var väldigt förstående istället...Väl I bilen började regnet, och en bit på väg så slog blixtrarna runt bilen som Tor var riktigt förbannad på mig för att inte varit ärlig :D Så det kändes faktiskt...Jerry sa - wow this is Tornado weather - Ohohooooo - läskigt! Men nä vi såg ingen tornado .... Vi kom hem och samtidigt så kom Susan hem, hon trodde klockan var en timme senare så tidigt hemma :) Jag blev sittandes ett tag men sen gick jag, en kvart tidigt! regnet öste ner och man såg knappt vägen, jag var väldigt glad jag bara har ca 7 minuter hem :D

Idag är det dags för Grumpy´s igen, shopping på schemat idag :) Förhoppningsvis har dom fått en läkartid och nån att skjutsa dom så jag slipper ångest over att behöva säga nej - eller ja men ni får faktura på det :) Det är inte kul...Efter jobbet måste jag åka och handla lite, vi har inte mycket hemma :) Jag behöver dessutom till Kohl´s och betala vår räkning - får se vad jag hinner med idag, man vet ju aldrig hur länge man blir kvar hos Grumpy´s :D

Nu dags att sätta lite fart! Fördel med allt regn och värme vi haft :



 
Och en kul Bumpersticker ( eller jag kul vet I fan men det är ju här jag bor....)

Suddig bild men det står - My other Auto is a 45 ....


 
Nu ska jag gå och äta frukost och sen duscha - Ha en fin Torsdag (kväll) OCH HEJA SVERIGE NI KAN TA DOM JÄKLA KANADICKERNA :D:D:D:D:D:D:D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar