måndag 13 maj 2013

Måndag och varmt ska det bli idag :)

87 Grader F - eller 30 grader C om ni vill :D Varmt!!!!!!!!!!!!!! Jobba ska jag ju, både senior center och Jerry så får åka vid 10.30 och hemma vid 5.30 kanske...Lång dag I värmen!! Brad är borta ikväll, Graduation för hans seniors uppe I Boulder, så idag blir det godis eller nåt till middag :D Den mocklisen har bara två veckor kvar att jobba sen är han ledig fram till Augusti ....En annan får ju jobba ända fram tills jag åker till Sverige :)

Lördagen gick undan, jag var iväg och handlade lite mat, städade badrummet och lite sånt kul - fixade kött till grillen! Kish kom över på middag och sen gick vi alla 3 över till Nick och Michelle för lite partaj! Jättetrevligt och kändes som the good old days när Linda o Mike fortfarande bodde här i området...Nicks kompis Dave hade med sig sin flickvän - Hon kommer nog inte bli inbjuden igen och blir hon det så får hon vara chaffis och inte dricka nåt :D Sicken människa, full med problem och hon betedde sig riktigt illa - gjorde Michelle väldigt upprörd men hon hade lovat Nick att vara snäll så hon höll sig i skinnet :) Själv så tycker jag mest synd om Dave som är en riktigt trevlig kille, engelsman som skilde sig för nåt år sen...Jag sa det till honom när han konstant försökte försvara sig att; jo jag förstår att du gillar att vara den mest stabila i relationen ( han är Bi-polar och har alltid varit den som blir omhändertagen i tidigare relationer ) men det här är ingen bra kombination! Han höll nog med men... - svår situation! Hoppas han tar sitt förnuft till fånga snart! Han har ju barn och jag tror inte det är så bra för dom att vara nära såna här allvarliga problem i onödan! Ja jag kunde hålla mig undan mest så störde inte mig personligen så mycket :D Bode lekte hela kvällen med Molly, en liten Pitbull valp så han var minst lika trött som vi var, han väckte mig inte förrän kl var 9 och det har nog aldrig hänt förut - hela dagen var han helt slut så vi lät honom vila utan nån promenad på morgonen :)
Vi var sent hemma så gårdagen var rätt tröttsam :D Skulle ju ha familjen över på Mors dags middag, så jag fick jobba trots huvudvärken och den allmänna dagen efter känslan ;)

Brad fick åka iväg redan vid 11, Home Depot shopping för deras Hyreshus, en av hyresgästerna håller på och bygger om lite men har ingen bil så Brad fick åka och köpa massa saker! Han kom hem vid 1 igen helt slut :) Medans jag lagade all mat,  Rullader på grillen, potatisgratäng en stor sallad och jordgubbar med vaniljsås till efterrätt - jag kunde ju valt nåt enklare att göra ;) Rulladerna blev goda men något för grillade, svårt att göra på grillen så nästa gång blir det antingen större rullader eller så får dom bli gjorda traditionellt - i panna :) Väldigt gott ändå men lite torra!

Dom kom vid 3 och vi satt ute och drack lite skumpa med hallon i - av nån anledning mådde jag mycket bättre efter två glas :) Vi åt vid strax efter 5 och dom var iväg härifrån vid 7 :) Skönt med lite slapp på soffan efter det! Tror svärmor var nöjd med sin dag och det var ju huvudsaken!!

Idag blir det som sagt var Jerry, han har en plan idag - Vi ska åka till Louisville och äta lunch :) Sen vägen via Costco och köpa ett trepack med Saxar som han vill ha...sen är nog den dagen slut, känns skönt med en enkel dag när det ska bli så varmt!

Hem och sätta mig ute i skuggan efter att ha vattnat mina planteringar lite???! Vi får se!

Nu ska jag gå o ta en dusch och äta lite frukost - tror jag ska göra lite våfflor med resterna av jordgubbar och hallon kanske till o med lite vaniljsås på??!!!

Bode var trött men han vill ju inte vara själv så trötta Kish och Bode delade stol ett tag :D

Han stod bredvid mig och halvsov :D

Eishi trotsar frugans förbud mot sprit, han skulle upp o köra bil  tidigt :D



Så här trötta var vi igår :D:D:D:D

Så här varmt ska det bli idag  :)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar