lördag 4 maj 2013

Lördag morgon - känner mig småtrött av nån anledning :D

Kan bero på att jag gick o la mig vid halv fyra i morse och bode väckte mig kvart över 6...Dessutom behövde jag se till att Mike kom upp och iväg - Fotbolls match söderöver...Han var lika pigg som jag :)

Dom verkar ha haft en jättetrevlig kväll med kill häng och poker :) Precis vad dom behövde tror jag! Jag och Michelle och Linda hade det också jättetrevligt så inga klagomål!! Linda var sönderstressad så jättekul att hon orkade komma en stund - vi fick nästan 2 timmar innan hon fick packa in killarna i bilen och köra hem!  Började ju kvällen med en Happy Hour med Goa svenska SWEA tjejer - Jättetrevligt, jag tror att vår tanke om att ha en Happy Hour kanske varannan månad - är en lysande plan! Det behöver inte alltid vara så stort liksom, 2 timmars svenska babbel och några drinkar är allt man behöver ibland!

Så här trevligt hade vi det, tack Jeannete för bilderna, jag tog såklart inga själv :D



                                            Mysigt på en takterass i LoDo Denver

Vid 20 tiden åkte jag hemåt och till Michelle, där blev jag kvar tills Killarna kom och knackade på dörren vid midnatt - Dom ville gå till Tailfeathers...vi styrde bort denna tanke snabbt ( Min och Michelles senaste vända är fortfarande färsk i minnet och vi hade ingen lust att förstöra lördagen med Taifethers huvudvärk ) Istället gick vi över till oss och spelade Bords Kubb :D Helt plötsligt var klockan närmre 3 ! Kul kväll var det ivarje fall från Happy hour till läggdags!

Igår på morgonen fick jag inte gjort speciellt mycket, jag tog hand om mina plantor som växer som ogräs....Undrar om man kanske måste plantera ut dom lite tidigare än planerat?!?!?!


Jag körde diskmaskinen och plockade undan lite så Brad inte behövde skämmas :) badrummet fick sig en snabb städ också...det var liksom det! Kl 12 åkte jag, förbi Michelle med min kvälls dryck och sen till Jerry! Hos Jerry så spenderade jag ca 45 minuter med att föra över hans dialys resultat till njurklinikens bok och packade ner hans mediciner mm - sen drog vi iväg till Davita, hans besök var bokat till 2.45 men han kom inte in förrän kl var 3.20 så mycket väntande igår...Efter Davita åkte vi hem, jag satte igång att förbereda Brats, kokade dom i öl och vatten - Deras middag igår! Sen var klockan nästan 5 och jag åkte iväg in mot Denver. Naturligtvis hade jag ju inte en tanke på att det var Baseball, så halva stan var avstängd igen - tog mig lite längre än planerat, men var på plats strax efter halv ändå :) Man har ju hittat sina genvägar vid det här laget :D

Idag ska jag ta Bode på Promenad medans Brad spelar Football ( stackarn - det kommer kännas idag ) Efter det så åker jag direkt till svärföräldrarna för en lunch - Sherry och Dave åker hem på måndag så blir en sista träff med dom! Brad möter oss där efter sin match...
I eftermiddag ska vi nog bara fixa lite i trädgården, Brad ska få igång sprinklers och klippa gräs mm, jag ska plantera blommor i mina whiskey Barrels - och sen ska vi ta det allmänt lugnt! Vi får se :D

Nu ska jag ta och gå och äta lite, sen duscha och göra mig redo för promenad :) Väldigt glad jag inte var på Tailfeathers igår :D:D:D:D

Ha en fin Lördag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar