fredag 10 maj 2013

FRIDAYYYYYYYYYYYYY :)

Gud så skönt!!!! Ibland längtar man mer än annars och denna veckan har vart tröttsam...Förstår inte riktigt varför jag är så jäkla trött men det går väl över :)

Nu är jag jäkligt trött på min dator, gjorde en sån där nödvändig uppdatering och nu envisas den med att rätta mina svenska ord till engelska, trots att jag har svenska inställt med svenskt skrivbord - hur får man bort detta???? I vilket fall som helst står det nåt konstigt ord som install istället för inställt eller trot istället för trött så har jag missat korrigera rättnings skiten!!!!!!!!!!!! What the hell happened liksom??!!

Så idag ska jag tvätta lite, åka till banken, hem till svärmor en snabbis - de två sistnämda på väg till jobbet...hur tänkte jag med lunch när jag planerade detta?? Kanske ska jag bara skita I det och åka o äta med Jerry idag??!! Känns ju som det enda vettiga, men tänk om han redan ätit??? Får ta med ett par granola bars ;) Nyttigt och bra...

Gårdagen så åkte jag till Grumpy´s och ja dom var som vanligt :) Vi åkte till banken och sen till King Soopers och hämtade meduciner...hem och jag satte igång med frukost till Bob...När den var klar så gick jag med bestämda steg ut och fyllde på Dorothy´s Syrgas, den portabla - gick in till henne och satte den på hennes rullator - NEJ Jag vill inte, jag känner mig inte fri med den - nä men det struntar jag I serrö!! Du går omkring med syrgas slangar som snurrar runt fötterna, trillar var o varannan dag och du vägrar använda din rullator så antingen så använder du rullatorn med dina långa slangar eller så får du faktiskt finna dig I att ha den här portabla, fastlåst på rullatorn - så är det bara!!!! Jag sa det att ärligt talat så har du inte rätt att gnälla över att Bob skäller på dig när du är så här enveten!!!! :) Hon blev tyst och snurrade på sig syrgasen, inte glad....sen så förvånar hon till o med mig: hon tar av syrgasen när hon ska hämta nåt istället för att använda rullatorn :D Herrgud kvinna!! Jag tror möjligtvis jag har hittat min överman I envetenhet!!!!

Jag tog fram dammsugaren och dammsög huset och sen när jag var klar så hade Bob satt sig I sin stol och nästan somnat till...så jag satte mig med Dorothy vid köksbordet och fyllde I min rapport...så sa jag det att seriöst: Du är konstant upprörd över att Bob skäller och gormar på dig - det är så jäkla enkelt för dig att få tyst på honom genom att använda din rullator - så kan du snälla bara försöka att göra livet enklare för både dig, Bob och MIG!!!! Jag orkar inte lyssna på honom I bilen när vi åker och handlar Dorothy, han sitter där och bara rabblar på om dig och ditt icke användade av rullatorn - jag orkar inte lyssna på honom :D Hon tittade på mig och säger:  så för din skull menar du?? JA! Ok jag ska försöka :D:D:D:D Går det inte att resonera med människan så får man använda bakvänd psykologi!!! Vi får väl se......

Jag åkte därifrån till Kohl´s, skulle hitta en present till svärmor på mors dag och sen behövde jag lite toppar med ärm...jag är en sån där ärmlös topp med cardigan över typ - men jag blir för jäkla varm när jag jobbar och vill inte ta av mig - så toppar med ärm! Hittade 4 stycken för bara 5,99 styck :) Kalas...men sen på vägen ut så såg jag en annan topp som bara skrek - KÖP MIG - jag kunde inte motstå :) så istället för att spendera 40 dollar efter rabatt och Kohl´s cash så blev det 52 :D oops....

Efter Kohls åkte jag till Petsmart och köpte mat och en ny leksak till Bode ;) Sen hem!! Jag åt lite lunch och sen började åskan igen :) Jag gick ut och satte mig, Bode vill ju inte vara själv så han kom med, men la sig på mig :) Vi satt där ute ett bra tag - det åskade och haglade utav bara den!







Utmattad hund efter att ha vart skräckslagen ett tag :D

Efter ett tag så var det dags för mig att åka o träffa Linnéa - nytt ställe :) Jag hade ingen aning om vart jag skulle så följde min GPS = fast på I25 ett bra tag...sen inser jag att min exit är Speer så jag kunde ha tagit min vanliga fuskväg :) Ja ja nästa gång :) I vilket fall som helst så är detta ett vansinnigt mysigt område - Highlands...Dit måste jag ta mamma och syrran när dom kommer I Jul :) http://highlands-square.com/

Vi gick till http://www.threedogstavern.com/ och efter vi suttit där ett tag så inser jag att jag har vart där förut :) Jag och Linda dominerade I Shuffelboard där under Pub Olympics för några år sen :D Vi satt där och mös över några öl sen promenerade vi ner för gatan - väldigt trevlig eftermiddag! Sen åkte jag hem och lagade middag :) Själv kände jag mig så där nöjd efter att ha hängt lite - stackars Linnéa fick uppenbarligen tristess ångest efter att hon kom hem :D:D:D:D:D

http://linneaiusa.com/2013/05/09/i-brist-pa-en-hobby/

Jag hade beställt ett gäng Garden Girl saker till kära systern av Linnéa så fick personlig leverans - Duger detta Annkin??



Så nu håller jag på och tvättar medans jag skriver och Bode han är helt slut efter åskovädren dom sista dagarna - känns hemskt att veta att det kommer mer idag :) Men sen ska det komma högsommar så bara att hålla ut, närmre 30 grader på söndag och I början på nästa vecka!!





Nu ska jag gå och fixa första tvätten, äta lite frukost och sen ta en dusch :)

Ha en fin Fredag (kväll )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar