måndag 20 maj 2013

Måndag och en fullspäckad sådan...

Men jag får ju ledigt imorgon så får väl gå :D

Jag börjar med Grumpy´s kl 9.30 till 11.45 då dom behöver till bank och annat idag istället för imorgon - sen snabbt till McDonalds och plocka upp lunch åt mig och Jerry - vidare till Jerry...Så fort vi ätit måste vi åka till Njur doktorn - ca 40 minuter bort! Eventuellt så kan jag komma iväg från Jerry lite tidigare än vanligt, kanske halv fem :D  - hem och ta det lugnt en timme och sen in till stan och Julmarknads möte kl 19 - Fullt ös alltså :) Jag är inte riktigt funtad för såna här dagar - men det går nog bra ändå!!

Igår så åt vi frukost och åkte mot government building där vi möte svärisarna och Bode för en promenad :) Bode blev så glad när han såg oss så han kom springande i full galopp, svängde och tappade fotfästet och åkte rätt in i ett staket - skrapsår på armbågen inget värre :) Vi åkte hem och Brad fixade med våra Humle buskar, dödade ogräs m.m Jag vattnade allt där ute under tiden och sen gick jag in för att följa Sverige - Schweiz Guld match!! Och guld blev det :D:D:D:D

HAHAHAHAHA Konstant missuppfattning här borta :D:D:D
 
 
 


Jag är såååå irriterad över den förbannade tv visningen - När kvartsfinalerna var igång så säger NBC Sports att dom ska visa matcherna ....Men nääää, vi visar gamla repriser på NHL matcher och massa annat tjaffs - ingenstans gick det att se matchen, gratis!! Jag hittade ett antal "free" Live streaming - dom var fasen inte alls gratis!!!!!!!!!!!! Nä jag är så jäkla tacksam för att Aftonbladet har Marcus Leifby på Live Update - han är fantastisk för Radiosportens live länk ville inte riktigt funka för mig heller!  Ja ja, inte mycket att göra, man får göra det bästa av situationen :) Under tiden matchen var igång så hann jag tvätta 3 maskiner tvätt och förbereda maten - i pauserna såklart :D I vilket fall som helst så är mina älskade Tre Kronor, Moder Sveas bästa lag ;) än en gång Världsmästare :D:D:D:D:D

Mike och Oskar tittade förbi en sväng så vi satt där ute och småpratade en stund innan vi satte fart med middagen - Vi grillade fläskfilé med massa grönsaker och ris - blev riktigt smarrigt! Efter maten var vi trötta och la oss till rätta och kollade på  Anthony Bourdains nya serie "parts Unknown" - Libyen igår! Denna serien är fantastiskt bra så om ni har möjlighet så kolla in den! Den är producerad av CNN så något mer seriös än tidigare serier!!!  Jag somnade innan programmet var klart så får titta färdigt idag :D

Det regnar lite här idag - 45 minuter mot bergen - SNÖ???!?!!! Va fasen :D:D Något svalare här i ett par dagar! Gör mig ingenting ;)

Det var den dagen det, nu ska jag ta och gå och göra mig redo för denna dagen! 

Ha en fin Måndag ( Kväll ) och stort grattis till Linnéa och Casey - som äntligen är färdiga med Lawschool :D:D:D:D



Han vet hur man gör det bekvämt för sig :D:D:D:D:D



1 kommentar: