fredag 24 maj 2013

Fredag...så härligt :)

Långhelg dessutom :D Måndag är Memorial Day och till o med jag får ledigt :)

Vi har mängder att göra i helgen så inte så att man bara kan ligga på soffan o slappa (även om det känns väldigt lockande ) Men det är bra grejer och skönt att ha gott om tid!

Idag är huvudvärken mycket bättre, fortfarande ligger den där och irriterar men bättre!

Kan bero på:
Skattepapper hämtade i Denver - Check! Jag åkte hemifrån vid två, kom in till stan och körde min första runda runt huset - hittade en parkering på gatan - 1 dollar i timmen! Parkerade gick ett par hundra meter till Brittanys kontor, åkte upp 28 våningar, hämtade våra papper i receptionen, åkte ner 28 våningar och gick några hundra meter till bilen - Allt på 7 minuter :D Började köra hemåt och var hemma kl tre igen!! Inte illa!!! Ville nästan köpa en lott på vägen ;)

Fick skrivit ut och kopierat alla saker som USCIS vill ha - skrivit på och skickat med Brad till jobbet för iväg skickning idag :) Ihop med en fin check på 590 dollar ...inte för fattiga att vara legal invandrare i detta land :) Men tror faktiskt att förutom några extra avgifter vid fingeravtryck 80 dollar och foton 30 dollar och lite annat tjaffs så som förlorad arbetstid vid intervju m.m så är det nog totalsumman ;) Insåg när jag skulle fixa mina saker online - enligt ett email jag fick att detta inte var själva USCIS som skickat utan nåt företag som ville lura av oss 140 dollar till...så kunde skickat in pappren i förra veckan utan problem! Blä...men men - Nu blir vi väl naturligtvis kallade till Intervju när vi är i Sverige så vi får riktiga problem ;)

Jobbet igår...

Ja nä Grumpy´s är inte bra!!! Jag kom dit och blev genast lite orolig när jag såg att tidningen låg kvar på uppfarten...har aldrigt hänt förut! Jag plockade upp den och gick mot dörren, ringde på och dörren som öppnades efter några minuter - dom låg o sov fortfarande, kl 10 :) Upp kom dom i varje fall men det var ju inte direkt några lyckliga gamlingar som kom upp! Jag fixade frukost först sen åkte vi till King Soopers och hämtade medicin o handlade lite...kom tillbaks och Bob drack ett glas vatten sen skulle han gå och sätta sig i sin stol....Jag hör ett ohoooooooooooooo ohhhhhhhhhhhhhhh - skit! Springer runt köksbaren och där ligger Bob på golvet!! Jag får ju inte under några omständigheter lov att hjälpa dom upp - så fick frågat: kan du komma upp själv? ja...men jag behöver mina motion pills - Ok sprang runt och letade, gav honom ett piller och ett glas Lemonaid....sen ställde jag Rullatorn och höll den på plats så han kunde stödja på den och dra sig upp! Inga problem alls....Dorothy tittade på honom som om han inte var klok - det är ju hennes grej att trilla liksom :) I vilket fall som helst så hade dom ett läkarbesök på eftermiddagen så hoppas han kan prata lite vett med dom!

Jag åkte därifrån och hem för lite lunch, innan jag drog iväg in mot stan :) Skypade lite med mamma innan jag åkte som uppdaterade mig på systersonens nya problem - han har blivit utpressad på pengar av några jäkla idioter och lånat pengar högt o lågt för att kunna betala av dom jävlarna!! Jag blir så förbannad!!! Vad är det för fel på folk!!!!!!!!!!!! Dom har alltså hotat honom och hela familjen om han inte gav dom pengar...Nä jag blir så jäkla arg!!! Och min väldigt icke rasistiska, icke fördömande syn på människor fick sig ännu en smäll, för det är ju såklart ett gäng med unga invandrare som gjort detta!!! Varför måste några få idioter förstöra min syn på saker??! har dom tänkt på det tro, vilka efter effekter såna här saker kommer få, inte bara för dom själva men deras föräldrar, barn och övriga familjemedlemmar som jobbar hårt - inte försöker göra sig pengar genom att hoppa på unga killar som inte vågar berätta eller stå emot????? Kommer Jonathan nånsin att ha sin fina öppna syn om alla igen? Två saker på ett halvår - först blev han bestulen på sin Iphone mitt på dagen i ett shoppingcenter - sen detta!!  Och bara kolla in vad som händer i Stockholms förorterna just nu... - Stora nyheter världen över om dessa upplopp! Fy skjutton vad jag tycker synd om alla Fina, hårt arbetande invandrare vi har i Sverige som ska bli neddragna i skiten av några få As!!! Nä jag vägrar att börja tänka så generellt!!! Men dessa typer gör det rätt svårt: http://www.cnn.com/2013/05/23/world/europe/sweden-rioting/index.html?hpt=wo_c2

Där fick ni min åsikt och jag är ju själv invandrare nu för tiden - man gör ju allt för att komma in i samhället vare sig man tycker allt är bra eller inte, man gör allt för att följa lagar o regler, hur dumma dom än kan verka!!!

Japp veckan har vart rätt kass faktiskt så jäkligt glad att det är helg snart :)

Bara en dag kvar med en förhoppningsvis glad och Pigg Jerry! Ska åka och handla nu på morgonen, sen hem äta lunch innan jag måste vägen om kontoret - måste lämna in lite rapporter och så vill jag kolla hur läget är med Laura! Hon är kvar på sjukhuset och verkar ha det rätt tufft!! Inte bra! Sen blir det Jerry...

Brad ska på retirement party efter jobbet, så han köper med Pizza på vägen hem :) Jag får åka hem och ta en promenad med Bode i väntan på att Brad kommer hem - just nu varnas vi för extremt väder, mest i de Östra delarna men vi är liksom på gränsen mellan öst och norr så vi lär nog få en del av det - till o med tornado varningar har kommit....usch! Blir nog bra, vi får gömma oss i källaren :D Fram tills dess ska vi ha ca 30 grader varmt och solsken så vi får väl se :)

Nu ska jag sätta fart, äta lite och ta en dusch - sen blir det full fart! :)

Ha en fin Fredag ( kväll ) TGIF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D



Så denna bilen fick mig att ta fram kameran och ta bilder i farten, på motorvägen :D En hederlig gammal Volvo, Turkos :D På I25 i Colorado - fantastisk syn!!!!



2 kommentarer:

  1. men herregud!! Stackars systerson. Det är nog VÄLDIGT svårt att vara öppensinnad efter det. Jag känner mig påverkad av hans historier.

    Varför får du inte hjälpa dem upp?? Risk att stämmas? Svårt det måste vara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja påverkad blir man, jag känner Moster tigern vakna och vill ringa mina Hells Angels kontakter och be dom åka o ta hand om det hela, funkar nog bättre än polisen känner jag :D Väldigt svårt och väldigt tragiskt att behöva råka ut för sånt här i så tidig ålder...

      Om dom skadat sig mer än dom säger så kan man göra mer skada än nytta, så Ja stämningar men även en säkerhets fråga! Det är jättesvårt, jag hjälper mer än vad jag får ändå...om jag ser att det inte är nån fara med huvudet eller så...Igår så var det inga problem att komma upp för honom, med lite stöd bara :) Men ja det är svårt med gränserna!!!

      Radera