fredag 3 maj 2013

Fredag, snön är borta igen och jag jobbar på att fixa mitt humör...

Började dagen med 2 piss skit grejer ...

Nr 1 - CSN :) Dom försökte dra 6075 :- från min bank, utan att säga till, nu hade jag ju inga pengar där men ändå - jag fick meddelande från banken - Så jag frågar va skjutton, jag har ju överklagat och inte fått några besked från domstolen eller er, ni kan väl inte bara dra pengar hur som helst?!

Svar:
Ditt ärende ligger hos Förvaltningsrätten för prövning men det innebär inte automatiskt
att betalningsplanen ligger vilande tills beslut fattats.

Ett annat alternativ är att ansöka om inhibition hos Förvaltningsrätten, en sådan
begäran ska göras skriftligt till domstolen.

Om domstolen bedömer att det finns skäl för att CSN:s beslut inte ska gälla under
domstolens handläggningstid meddelar de ett inhibitionsbeslut. Normalt innebär det
att man som låntagare inte behöver betala under den tid som domstolen behandlar ärendet.

VAD FAN ÄR EN INHIBITION Liksom ?? Kan ju inte ens stava till det, dessutom har varken förvaltningsrätten eller CSN sagt att detta är nåt jag behöver göra?!!! ÅH VAD JAG HATAR DENNA MYNDIGHET!!!! Har redan betalt mitt årsbelopp på 6795:- Kan ju tilläggas! Grrrrrrrrrrr

Nr 2 - Linnéas blogg  http://linneaiusa.com/2013/05/02/piss-och-skit/#comments - I say no more!! Fick mig riktigt irriterad!! Hoppas du fortfarande kommer ikväll Linnéa.....

Nu måste jag skaka av mig all irritation och bli glad igen för snart är det dags för jobb och det sista Jerry behöver är ju en sur jag :)

Gårdagen var en helt ok dag...när jag gick upp låg snön vit  överallt, istappar hängde överallt - jag åkte till Grumpy´s och dom var som vanligt grumpy :) jag och Bob åkte till Ace hardware och till King Soopers...sen hem igen. Jag fixade frukost till honom och sen dammsög jag hela huset och städade undan i köket, det är vad man hinner på drygt 2 timmar om man är jäkligt effektiv, som jag förklarar för dom gång på gång! Dorothy måste ju fixa ny hörapparat så igår försökte dom få nån att köra dom till stället...då kom frågan om inte jag kunde köra dom, jo men visst sa jag...Bob frågar men för en summa såklart? Ja såklart, men ring Boss Brad och fråga om han kan ge er nån special deal...Kan du inte göra det vid sidan om? Vill du jag ska få sparken Bob??? Nä.... - trodde väl inte det :) Dessa Snålrövar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Efter jag klockat ut för dagen så kommer Bob med sin ficklampa, kan du hjälpa mig få i lampan här i...Dorothy åh kan du flytta på den m.m alltså var jag kvar i ca 20 minuter efter jag slutat på betalt och detta händer ju varje gång och ändå klagar dom på den hemska kostnaden - bästa priset av alla kunder har dom också!! Snåljåpar deluxe!!!

Jag åkte därifrån till Target och handlade lite åt oss och åt Jerry...därifrån till Henderson Postoffice - Kan jag få låna lite tejp - nä vi lämnar inte ut tejp längre - här har du en minirulle för $3,75 - ja men tack! Du måste ha en sån här att skriva namn och adresser på också : $0,75 ( jag var lite tyken och frågade om det verkligen var ok att jag lånade pennan ? ) sen blir själva fraktkostnaden $19 -Irriterande!!!

Hem efter detta åt lite lunch sen åkte jag och Bode till Brighton och Kiropraktorn...Min skuldra / axel har bråkat med mig sen några veckor tillbaks, sträckte något när jag slängde skräp hos Jerry och sen dess har den vart lite känslig....Gina klämde och tryckte lite sen vred hon nacken av mig ett par gånger och körde jackhammer aktivatorn runt hela axeln och nacken och sa det att: Du måste köra isning igen...du har vridit senan mellan skuldran och nacken - den är liksom  svullen och vriden ...Jaha ja, sen är din kota längst ner extremt svullen igen...jaha...is, is, is och är du inte bättre på måndag så kom tillbaks :D Så nu sitter jag här med lite is ....

Efter Gina så åkte jag till Santiagos och handlade Burritos till killarna ikväll - dom tar inte kort och jag hade samlat på mig alla kontanter jag hade hemma...kostnaden: 18.90 min plånbok hade: 18.90 :D:D:D Helt galet!! Dom har en bankomat inne i restaurangen men den vill man ju inte använda i onödan, kostar pengar :)

Jag kom hem vid 15.40 och kände mig smått slut :) fick sätta mig ute en sväng, i solen :D All snö var borta och det var jätteskönt där ute :) Brad kom hem och vi grillade lite fläskkotletter till middag med en mexikansk grönsaksmix - blev jättegott :) Sen var det basket, jag somnade efter 10 minuter och sov hela matchen :D Lika så bra då Nuggets förlorade och nu är ute ur slutspelen...

Jag var naturligtvis klarvaken efter matchen var slut och spenderade ett tag kollandes på annan skit på tv :) Sen gick jag o la mig....

Redo för idag helt enkelt :D Jobba, Happy Hour downtown, hem till Michelle efter det, tjejkväll, medans killarna roar sig här hemma hos oss  :) Lämna bilen där borta och promenera hem, 2 minuter :D

Nu ska jag ta och sätta lite fart...Ha en fin Fredag (kväll)

Kolla skillnaden från morgon till Kväll - Colorado....





Tågstopp på väg till Jobbet....

Tågstopp på vägen hem....



 
Så här såg det ut när jag kom hem igen....:D


1 kommentar: