tisdag 14 maj 2013

Tisdag = Rekordvärme???!!!

Nä jag klarar mig gärna utan rekordvärme dagar faktiskt...När det blir 30 grader så tycker jag att det är för varmt :) Ingen höjdare när man bor här för sommaren är VARM!!! Men jag har tur - För jag behöver inte vara här så himla mycket :D:D:D:D Nä jag åker hem till svalare breddgrader :D 20 Juni så bara drygt en månad kvar !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kommer vara hemma ända tills den 6:e Augusti :) Sommaren här är lååång så får mycket sommar ändå!! Som sagt var 30 grader igår och runt där resten av veckan....Kommer bli skönt att komma hem till normal sommarvärme ;)

Min rygg har fått sig en ny omgång av värk, så igår spenderade jag hela dagen med Is bubbla på...känns nog bättre idag men sitter här med is nu med - Tröttsamt, tror inte jag gjort något förutom att sova konstigt och stå upp för mycket - antagligen I dåliga skor.....Har ingen ny kiropraktortid förrän den 30:e så håller tummarna att is och lite lätt stretchning hjälper så jag slipper ett extra besök :) Hoppas dessuotom att Grumpy´s inte vill ha dammsuget idag ;)

Gårdagen gick ganska smidigt trots rygg ont - åkte till SeniorCenter och jobbade på...direkt till Jerry som var redo för utflykt :) Vi åkte till en liten stad: Loisville - ca 30 minuter härifrån. Där besökte vi en av Jerry´s favorit restauranger - Blue Parot!! Italiensk restaurang som funnits där hur länge som helst - Jerrys familj brukade gå dit när han var barn och han är ju änna 75 år, så lääääänge :D Min lycka var gjord när servetrisen sager att Nä våra köttbullar har inte ost I sig och inte pasta såsen heller :D Halleluja!!! Gott var det, förstår att Jerry ville dit!!
Vi åkte därifrån via staden Lafayette - där var det världens polis insats vid Centarus Highschool - Bomb Squads, FBI trucks avstängda gator....Vi hade ingen aning om vad som försegick...Men när vi kom hem så kollade vi nyheterna, jo en lärare hade hittat en bomb eller liknande inne I skolan - han hade burit ut den och ringt in polisen - och jo visst var det en bomb...elev på skolan, han var väl missnöjd med sina betyg eller nåt så då vill man ju bomba skiten eller hur??!!!

Vi åkte I varje fall hem med ett stopp på Costco, för lite shopping! Väl hemma så fixade jag en sallad till dom, som uppenbarligen var uppksattad :D Susan skickade mig ett mail igen - himla trevligt!!!

När jag lämnar huset så hör jag sirener på vägen nedanför - min väg hem! Jag åkte och inser att nånting har hänt på vägen! Jag kunde tagit en annan väg men såg inte så illa ut så fortsatte...närmar mig Government building, där vi tar Bode på helgerna...Och där står det polis och ambulanser och en kvinna som dirigerar trafiken...Jag körde långsamt förbi och tittar naturligtvis...där ser jag först en bil som är mosad I fronten, sen en Motorcykel....oh nej!! Sen I och med att denna olycka hänt bara minuter innan så ser jag ambulansmännen jobba på en man! Han ser inte speciellt levande ut där på marken, blodet låg som en hjälm runt huvudet - Nä usch!!! Jag undrar hur fasen det kunde hända? Det är bara en fil åt varje håll, bilen måste ha kört ut I andra filen för att köra om och fått möte, därefter svängt tillbaks rätt in I motorcykeln....Nu vet jag ju inte exakt hur illa skadan är, finns Inga nyheter om det! Men svårt att tänka mig det gick speciellt bra! Finns ju ingen lag om att du ska ha hjälm eller annat skydd på dig här!!! Helt galet!! Har en känsla av att med hjälm så kanske han hade haft några brutna ben - men skallen hade ju vart intakt I varje fall!

Jag kom hem och satte mig därute I skuggan, 30 grader varmt kl 17.30...Bode ville inte vara ute :) Satt där ute tills klockan var halv åtta, sen gick jag in och fixade mig en salad till middag och sen soffan och ett avsnitt av Greys anatomy :) Brad kom hem vid halv tio först - gradution firande I Boulder! Det hade gått bra men han var trött och hungrig, tur det fans lite rester att värma upp!

Det var den dagen det! :) Idag är det dags för Grumpy´s igen, hoppas dom är på gott humör! Sen om inte Michelle får förhinder så ska vi luncha lite :) Trevligt!

Nu ska jag ta och gå och äta lite frukost och duscha innan det är dags att ge sig iväg :)

Ha en fin Tisdag (kväll)

En öl för att svalka mig lite :)

Bode var helt slut I värmen så efter 10 minuter här, så gick han in....



Här hittade jag honom, på vår sang under takfläkten :D


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar