tisdag 7 maj 2013

Tisdag och jag är såååå trött!

Jäkla allergier är vad det är, tror jag :) Det där utlovade regnet igår kom ju aldrig håller tummarna för att dagens utlovade skurar ska komma!! Kanske att dagen igår var lite tröttsam också förstås...


Började med Jäkla CSN fanskapen, skrev ihop ett brev så nu skickar jag in det till förvaltningsrätten idag - en sån där Inhi-what??! Som En god vän skrev på Fejjan :D Sen åkte jag till seniorcenter och sen vidare Jerry vid 12 och jobbade där till 17 - efter Jerry åkte jag direkt in till Denver för SWEA möte, åkte vid 17 tiden och var på plats vid 17.45 - var hemma vid halv tio, kan ju aldrig bara gå och lägga mig utan fick kolla lite på nyheter och ett avsnitt av Greys anatomy - gick och la mig innan elva ändå :D Brad sov som en stock när jag kom hem, såklart!

Jerry ville ha Famous Dave till lunch så vi åkte dit så fort jag kom...sen drog vi vidare till Target för storhandling, ett stopp på Subway efter det (middag) sen hem och jag fick packat upp och burit in allt - det var ungefär det vi hann med igår :) Handla tar ju en evighet för Jerry - han ser ju inte vare sig text eller innehåll så man får liksom förklara allt för honom - dessutom envisas han med att köpa alldeles för mycket av allt = tungt och bära kan han ju inte :)

Idag så blir det Grumpy´s jobb, får se hur deras humör är och i vilken form dom är - alltid lika spännande :) Efter Grumpy´s så måste jag till Walmart och handla - för oss faktiskt :) Känns som jag inte gör annat än att handla och städa, men inte här för oss utan för alla andra. Det är ju inte så att man känner för att ta fram dammsugaren när man redan dammsugit ett helt hus tidigare på dagen! Vet i fasen hur jag ska lägga upp allt så man får nån balans! Saker som vanligtvis är rätt trevligt som att laga mat, känns rätt kasst när man redan lagat två måltider på dagen :)
Har dessutom insett att det är fruktansvärt ensamt jobb jag har, man har liksom inga arbetskamrater, ni vet det där att när man pratat med nån jobbig jäkel till kund eller liknande, så kan man gå till andra sidan skrivbordet/ rummet och genast gnälla av sig lite - vilket gör att det försvinner lika snabbt som det kom  - Nä det känns oftast som man bara åker till folk och hjälper dom med vardagssaker och tjatar o gnatar på dom att dom måste använda sina hjälpmedel, tänka på dieten - som en småbarnsförälder som försöker uppfostra sina barn fast jag försöker uppfostra gamlingar :D Förra veckan pratade jag inte med nån från företaget en endaste gång, utan dagarna bestod enbart av Grumpy´s och Jerry - ingen annan komunikation på dagarna över huvud taget! Dessa samtal är ju oftast inte direkt givande utan mer som att diskutera saker med trotsiga 3 åringar, inte konstigt man saknar tålamod :D

Gnällig idag, bara för jag är så trött tror jag :) För Annars är det ju ett rätt trevligt jobb, som gör att jag kan vara ledig när jag vill, jag har ju inga förmåner eller tjänar ju inte direkt bra med pengar, men jag kan ju va ledig i varje fall och det är lyx här borta :D

Nä nu ska jag ta och gå och skriva på papper och se till så dom är ok och få iväg dom till Svea Rike sen göra mig redo och åka och jobba!

Ha en fin Tisdag (kväll)

Bode säger Godmorgon :


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar