måndag 27 maj 2013

Måndag som är en Söndag :)

Memorial Day....Ja det är ju en helgdag det med :) Memorial day är alltså en dag för att hedra fallna soldater i krig...eller nåt sånt! :) Nu är ju inte jag nån inbiten patriotisk amerikan så kanske inte direkt nåt jag ser skäl att "fira" men här är det stort!!!! Vad jag gillar är ju en dag ledigt :) Idag ska vi börja dagen med en promenad, Linnéa och hennes hundar kommer med så det blir ju extra kul :D Bode och Nala leker gärna så det blir roligt! När vi är färdig promenixade så ska jag hem och baka en Paj - Rabarber och Jordgubbspaj - det blir efterrätten till vår Memorial Day middag hos Svärföräldrarna! Dit ska vi vid tretiden - Innan dess så ska vi nog åka förbi Jan och hämta den där Blomkorgen - det bidde inget med det igår! Så full fart, så gott som hela dagen!

Igår så  kom vi tillbaks från promenaden åt lite brunch, Brad tog en tupplur, jag fixade mina naglar efter en dusch :) Sen drog vi till Orchard, Brad klippte sig, jag gick till Victorias Secret och  köpte mig en massa trosor ( 7 för 26 dollar ) sen in till Bath & Bodyworks köpte 18 tvålar och 10 fick antibac m.m - Så nu är hemrese tvålarna inköpta :) Jag gick bort med allt till bilen och Brad kom några minuter senare, sen åkte vi hem! Vi satte oss ute en stund, jag marinerade lite kött sen spelade vi ett antal omgångar med Kubb innan vi grillade mat och åt middag :D Efter middagen så kollade vi ett par avsnitt av Alaska the last Frontier :) Nyheter och sen sov vi - Väldigt spännande kväll!

Skönt med en helt ospännnande kväll ;D

Då ska vi se om bloggen vill ladda upp bilder :)


Plantering, ser inte så maffigt ut - håller tummarna :D


Golfball game



Trött hund och Husse :D

Fin utsikt när man fixar naglar :D

Vi grillade upp alla Fläskkotletter - nu har vi fläskkotlett rester ett tag :D

Ha en fin Måndag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar