söndag 5 maj 2013

Söndag Eftermiddag :O

Hann inte med någon morgonblogg idag så får bli eftermiddagsversion :)

Nä hade inte tid...jag gick upp 6.30 (söndag morgon - Hundfans fel ) Han vet minsann vad klockan är så ingen risk man försover sig :D Satte på kaffe, igång med datorn - Skype med mamma :) Vi pratade nog tills klockan var närmre 8.30 i varje fall...sen iväg på promenad med Bode! Till saken hör att vi hade planerat en Home Depot tur och lite jobb i trädgården igår efter lunch hos Svärföräldrarna kl 12 men kl 12 blev kl 14 pga:

Farfar Direkt efter läkarbesöket ca 5 timmar efter olyckan - han ser ju glad ut så :D


Farfar idag på eftermiddagen...inte så mycket värre idag faktiskt :)

Japp Grandpa Peer :) Han skulle hjälpa Dave att få upp Mustangen på en trailer och Poff så snubblar gubben på en av balkarna och druttar rakt ner på asfalten, axel / ansiktet först!!! Så istället för att åka till Kathy och Rog så åkte Grandpa, Dave och Sherry till Urgent Care - en typ akut mottagning. Så klockan var halv två innan dom kom - och klockan var närmre 15 innan vi kom därifrån! Vi var alldeles för trötta för att åka till Home Depot, vi var redo för en tupplur på soffan - jag hade ju bara sovit ca 2,5 timme - Brad kanske 5 timmar så pigga var vi inte! Planen för idag söndag blev ju då också smått ändrad - vi skulle åka till Farfar och hjälp till med lastningen av Mustangen på förmiddagen så; promenad, frukost, farfar, home depot hem och fixa lite, Brad iväg på Baseball jag plantera blommor...Men väl iväg på promenaden så ringer dom och säger att vi inte behövs - stress i onödan helt enkelt :)

Bodes Favorit ställe, han springer och simmar efter pinnar :)
Så vi åkte hem efter promenixen, åt frukost, åkte till Home Depot sen hem igen, Brad klippte rosor och sprayade ogräsmedel sen dusch och iväg på baseball - Jag brände lite skivor och planerade min plantering - efter Brad åkte så gick jag ut och satte fart! Alla blommor är nu planterade! Grönsakerna får gro här inne nån vecka till eller så förutom lite småsaker och örter som är planterade....Så nu har jag planterat Rädisor och Cilantro ihop med min gräslök i en whiskey tunna, blandade sommarblomster (svenska såklart ) och några extra blåklint och Prästkragar i en tunna, Marigold från Farfars trädgård i en tunna ...sen planterade jag några extra blåklint och Prästkragar i den stora krukan där jag planterade en Liljekonvalj i förra veckan - vi får väl se hur det blir :)

Speciellt foto taget för min kära systers skull - HA :)

Jag hade då också tänkt att använda mitt nya massförstörelse vapen när jag var klar, men läste på burken att Husdjur skall hållas borta tills det är helt torrt - får vänta tills Brad och Bode är ute ur huset ( Inte för att jag är orolig för att Brad ska slicka i sig det....) :D Men i år då jäklar ska det vara tryggt här ute:



Jag är livrädd när jag gräver i jorden här ute, så får ta förebyggande åtgärder och Mörda dom jävlarna innan dom attackerar :D:D:D:D Men det får bli i veckan eller nästa helg...

I vilket fall som helst, när jag var klar med planteringar och lite småstädning där ute så gick jag och satte mig på altanen med en öl och postade en bild för att hämnas på min kära syster som skickade lyxhustru bilder till mig i veckan när vi hade snö - kändes genast bättre ;) Sen gick jag in och tog en lång dusch, det kliade liksom överallt - jag tror ju naturligtvis att det är kryp av något slag så fick skrubba ordentligt :D Och nu sitter jag här....Brad borde komma hem från Baseballen när som helst då Rockies är färdigspelade redan - kan ju hända han och Kris tar en öl efteråt förstås...vi får se!

Jag ska slänga ihop en pasta till middag ikväll - så inget avancerat!!

Nu ska jag ta och gå och förbereda mina ingredienser och balsamera mitt kött (alltså balsamvinäger marinad )

Ni får ha en fin kväll om ni är på denna sidan jorden och ni andra önskar jag en Godmorgon och hoppas ni får en bra start på veckan!! :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar