måndag 24 juni 2013

Ahhhh Måndag och hemma i Sverige!!

Det tog lite tid att komma in i normal läge....Igår somnade jag kanske vid 2 tiden på natten och ställde klockan så jag var uppe kl 9 - borde funka :) Har gått sådär hittills...Midsommarafton - dagen jag landade, så var jag skittrött, men vaknade till liv vid 23 och var vaken till seeeent...mamma fick väcka mig vid 10 på morgonen :) Lördagen så var jag ju på stan och njöt av både kebab och goda tjeckiska öl....sicken lyx!!! Kom hem hyfsat tidigt men vaknade såklart till liv när jag väl var hemma - kunde inte sova! Somnade till slut vid kanske 5 på morgonen - mamma väckte mig 10 igen :D Shopping hela dagen med mamma och syster, jag var som en zombie :) kom hem och fixade middag till mamma, ugnsbakad korv, medans hon åkte ner och handlade lite mat för veckan, hon måste ju inköpa färska saker ofta nu för tiden! Vi åt god middag, mamma tog ett glas vin medans jag sög på en god öl :D hela 3 stycken blev det under hela kvällen! Jag har inte direkt druckit så mycket, som jag brukar, utan det har vart ett par lugna dagar!! :D Nog en ganska bra idé ;)

Ikväll så ska jag träffa Fredrik för några enstaka öl, han var ju borta över midsommar så har inte setts ännu! måste fixa min telefon också, glömde att man var tvungen att aktivera kortet ett antal gånger under tiden det ligger, så igår när jag köpt 250 kronor att ringa för och försökte ladda upp...så ville det sig inte - fick läst mig till reglerna och kände mig smått korkad :D Så idag blir det ett stopp på Tele2 butiken i Nordstan och försöka få fram ett nytt kort, utan att behöva betala mer än det jag redan betalt :D Vi får se!

Idag skiner solen och det är nära 20 grader redan, men mörka mål syns västerut så vi får väl se om vi regnar bort eller inte...Önskar man kunde skicka över lite nederbörd till Colorado, skrämmande vad det brinner där borta, redan!!!! Jäkla torka!

Själv känner jag mig mest stressad, det där schemat jag ville haft klart - blev aldrig klart! Så nu har jag Fredrik ikväll och Lördag bokat med kusintjejerna :D Ska bli så Kul! Nästa helg har jag nog 2 tjejträffar till :D sen är det inget helt bokat - jättejobbigt ju! Ska prata med Lisa idag och fixa hår tid och mys...måste kolla med Linda vad hennes plan är, måste kolla med MG vad dom tycker om AW dag som passar blandat med CHP Konsulten kommer in...Jag har så mycket att göra och önskar att jag var en Linda som säkert har hela schemat under kontroll redan :D:D:D:D Dessutom är klockan redan 11 - jösses! Fullt upp helt enkelt!

Måste måste måste...äh va fan får lugna ner mig och ta det som det kommer! Mer min stil ändå :)

Så är det nu nån som känner att va skjuttan när ska vi ses då? Ja men skicka mig ett medelande vet ja, så löser vi det :D Facebook, Instagram, email och snart telefon - jag tar med kalendern vart jag går så kan jag fylla upp -  Boka upp mig, ge mig dagar...Brad kommer först den 12:e Juli, mamma jobbar fram tills den veckan och hon tycker nog jag ska göra vad jag vill, fast ändå att jag ska va hemma så får boka in mamma kvällar :) MG telefonen kan ta emot samtal och sms fortfarande men jag kan inte ringa eller svara på dom, men ikväll så skickar jag ut en sms med mitt nya nummer :)

Nä nu ska jag ta och gå o äta frukost, kl är snart 12 :D

Bilder från mina första dagar i Sverige :)

Ha en fin Måndag!!!!

Midsommar Regnet :D


Har man bara paraply så löser sig ju allt :D


Mmmmm Köttbulle smörgås till frukost :D


KEBAB TALLRIK!!!!!!!!!!!!!!!! Födelsedagsmiddag, såklart hos min Abbe :)

Fina systern...

Fina Andreas

Nä vi ska sitta ute - filtar och Infraljus så går det ju bra ;) Åh vad jag älskar Sverige!

Japp regn....


Ja men insomia klockan 4.30 kanske inte är så konstigt när det är dagsljus :D


Inte så pjåkiga temperaturer i varje fall :D

Kl 22.12 .....

Supermoon, bakom moln - fantastiskt fint!


2 kommentarer:

  1. Åh vilket ovanligt fint kort på mig:) kan du inte facebooka det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket av dom??? Det där ute antar jag?? :D Jo det kan jag om du tar bort svullobilden på mig i din blogg :D:D

      Radera