måndag 3 juni 2013

Måndag igen då ja....

Men nu är det alltså bara 2,5 veckor tills jag åker hem :D

Börjar känna stressen över att få gjort allt innan jag ska åka dessutom så åker vi ju till Portland på Fredag morgon och är borta hela helgen :)

Så nu försöker jag lägga upp mitt schema så jag får gjort allt :) Tisdag efter Grumpy´s blir det Walmart - antingen onsdag morgon eller torsdag efter grumpy´s så blir det Ultas....sen bör all shopping vara klar i varje fall :)

Sista helgen hemma är redan nu fullspäckad, Lördag BBQ och en möjlig cykeltur till Denver eller tjejdag här hemma medans killarna åker Downtown för Baseball :) Vi får se! Farsdag på söndagen... japp fullt upp, sen ska vi visst hinna fira min födelsedag också - nähä man kan inte köra farsdag och födelsedags firande på en o samma gång - det går bara inte - Men jag hinner ju inte så då får vi väl skita i födelsedagen då som jag säger :)

Denna helgen var ju fullspäckad den också! Brad körde mig till Civic Green Park i Highlands Ranch för Svenska flaggans dag firande - han åkte vidare ner till Mike så dom kunde ha lite killtid medans vi firade Sverige :) Vi gick tipspromenad och tittade på dansande och lyssnade på musik och hade det allmänt ganska trevligt om än inte så spännande - Vi åkte vidare från firandet till Linda och Mike´s där vi avnjöt ett antal glas smarrigt Rosé vin innan vi promenerade till deras Klubbhus - japp klubbhus :) Där killarna fick badat av sig i poolen medans vi stod och sippade på en drink :) Efter nån timme där så gick vi hemåt och fixade med Middagen, Hamburgare på grillen, Mike gjorde det mesta :) Vi satt och pratade hela kvällen och flyttade ut till En firepit när det blev lite kyligt!

Vi kom hem ganska tidigt igår och jag hade massa planer för dagen, typ Walmart och lite annat...Det slutade med att vi åt en stor frukost, gick och duschade och sen var jag så trött så jag fick ta en tupplur - efter det blev det inte mycket annat gjort :) Jag planterade om våran Limequat där ute i en stor kruka, marinerade kött och fixade i ordning för grillning...sen fick jag alla mina Födelsedags presenter från Brad :) En Grill panna för grönsaker och annat smarrigt, två kokböcker med min favvo kock - Guy Fieri - mina converse hade jag fått innan så nu är födelsedagen firad :D Vi grillade, med min nya panna och åt middag på uteplatsen, gjorde i ordning all disk och sen la vi oss framför Anthony Bourdain på tv och somnade gott på soffan! Gick upp o la mig vid midnatt och där var den väldigt effektiva dagen över :)

Så nu får det fasen bli lite effektiva dagar om jag ska hinna med allt :)

Idag blir det Senior Center sen Jerry så åker hemifrån strax före halv elva och hemma kanske vid halv sex... Ska dricka upp mitt kaffe nu och sen gå ut och vattna alla plantor (ska bli sådär 35 grader varmt idag så dom behöver vatten) innan en dusch och frukost! Ska hjälpa Brad få upp vårt Foosball table på bilen så han kan åka till en kompis och lämna av det! Får inte plats i källaren om vi nu ska fixa i ordning där nere!

Nä nu får jag sätta fart här har ni ett gäng bilder från helgen!

Ha en fin Måndag (kväll )







 


 



 


 



 
 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar