tisdag 25 juni 2013

Ja men då var det Tisdag

och solen skiner - 22 grader varmt :) Fantastiskt ju!

Idag ska jag försöka organisera lite här hemma hos mamma - satte precis igång Crockpoten med lite gott kött, så får vi hoppas det blir gott! tänkte fixa iordning hennes diskbänk så crockpoten kan stå framme...svårt att tänka på att använda när den står gömd i ett skåp :) i och med hon måste äta regelbundet så är ju crockpoten fantastiskt bra! Bara komma hem och sätta sig o äta :D Så nu jäklar! Tänkte även fixa bort mina saker så dom inte syns i varje fall ;)

Annars idag så ska jag ta en promenad ner till Lerum city och inhandla diverse alkoholhaltiga drycker (mest till mig då, en har ju änna semester ) Apoteket för Treo inköp till halva USA (dom som nånsin tagit en vet att skitpillren där borta suger i jämförelse, när man har huvudvärk ) Mamma ska gå lite tidigare från jobbet så hon kan plocka upp mig med alla dessa saker och vi kan åka till Ljuva hem i Lerum, dom stänger för gott och rean är massiv!!!! Det är ju där jag köpt så himla mycket roligt, kuddar, filtar servetter Ja massa kul, så man måste ju passa på ju!

Igår så fick jag inte mycket gjort, var rätt seg hela dagen...regnade ute så jag satt mest inne...fixade med lite mail och annat kul...sen vid 4 så gick jag ner till Lerums torg och tog tåget in till stan...fixade mitt Kontantkort till telefonen och åt en korv med bröd :) sen träffade jag Fredrik på Eggers, Drottningtorget - där tog vi en öl innan vi gick vidare till Oleary´s Centralstation. Där satt vi och småkollade på Blåvitt Matchen till några öl...sen tog vi en promenad till korvmojjen ;) och åt middag - hel special - Fredrik åt en Stockholmare han, alltså hel special med en Pucko :D:D:D Hahahaha bara för dig Linnéa ;) Sen tog jag tåget hem till Lerum kl 21.40 - inte speciellt sent alltså, dessutom var det ju fortfarande ljust :D Mamma plockade upp mig på tåget så jag slapp gå i "mörkret" hihihi '

Vi kom hem och satte oss ute med lite Loka och babblade tills mamma var tvungen att gå och lägga sig vid 23.20 - fortfarande ganska ljust ;) Jag stannade uppe en stund till, satt vid datorn, pratade med min man lite på chatten och sen ta mig skjutton så var jag trött!!! Klockan var ju inte ens 1 :D Så jag somnade gott och sov gott ända till 6 eller nåt liknande - hade vridit åt fel håll på persiennen så solen sken in på mig - usch! Jag vred den rätt och somnade om :) sov ända till 8.30 :D

Nu är ju då klockan snart tolv - har inte ätit frukost ännu för jag är ju liksom inte hungrig ännu...Imorgon kanske ?!?!

Annars är planen för denna veckan ganska klar nu :D Idag och imorgon kväll blir det Mamma häng :) Torsdag åker jag in till MG och jobbar lite, Stannar över natten i mitt gamla "hem" och sen jobbar jag fredag också...Fredag kväll blir det lite Pub och sen sover jag hos Andreas för på Lördag så har MG och SECO fixat mig en biljett till STCC Cityrace :D Sen efter STCC så tar jag mig hemåt och drar genast vidare till Kusin Sara och Kusin Tjejträff - ska bli såååå Underbart!!! Antar jag sover där över natten också, får helt enkelt packa resväskan ;) Sen är det söndag och då ska jag nog mamma mysa igen! Nästa vecka, börjar nog arta sig den också...sen har jag bara veckan därefter på mig att göra alla mina tjejgrejer, Fredag den 12:e vid lunchtid - så Kommer Brad och Kish :)

Nu börjar det kurra i magen, prickigkorv eller köttbulle macka?!?!?! hmmmm svårt val :)

Ha en fin Tisdag helt enkelt :)

Fiddsingen o jag på Oleary´s

Fel match men vad gör det :D


Hemma på mammas altan, Kl 22.27 :O

God morgon...solsken och 20 grader :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar