måndag 17 juni 2013

Söndag och Fars dag här i Amerikat :) - Jaha och nu blev det måndag också :D

Så det ska vi fira hos Svärisarna...i eftermiddag först dock så rätt skönt med en lite slapp dag innan!!

Jag har menssmärtor från Hell och känner mig smått matt annars mår jag riktigt bra! Hade en väldigt effektiv dag igår, packningen är till 80% klar jag fixade revben på grillen och umgicks med Judy till ett par glas vin i väntan på cyklisterna från Denver :) Dom var lite senare än tänkt, då dom fick cykla igenom ett åskoväder och Kris fick en punka på vägen! Gjorde inget vi hade så trevligt jag o Judy så :) Vi pratade om allt möjligt, hur hon har det nu efter att Tim gick bort förra våren, hur jag har det. längtar jag hem lika mycket, om Kris o Charlotte och såklart om TJ (styvsonen)  som ligger mitt i skilsmässa, mycket om relationen mellan svärföräldrarna och Kim o Ruth - hon undrade om det blivit nåt bättre eller inte - tja sa jag - Rog är ju inte elak mot pojkarna längre så det får man väl se som framsteg :D Or what do You say Kim ?

Nu bidde det måndag, vi drog iväg på promenad med hundarna och sen fick jag ta en tupplur och vips så var det dags att åka på middag :)

Vi hade i varje fall en väldigt trevlig kväll på  Lördagen...kan jag ju avsluta söndagens skrivande med :)

Så vi tog en promenad igår, med båda hundarna...vi kände att Björn skulle uppskatta en prommis även om det gjorde ont så han fick följa med :) Han älskade det! Men ont ja....





Efter Promenaden så åkte vi hem och åt Brunch, efter maten så var jag riktigt trött så jag tog mig en tupplur vid kanske 12.30 :) Vaknade inte förrän närmre 3 :O Vi skulle åka halv fyra så bara o hoppa in i en dusch och iväg...Vi satt ute och njöt med en öl och lite förrätt för att börja Fars dags firandet - sen blev det Italiensk sandwich till middag - proppmätt blev jag :) Efter maten så fick jag in födelsedagspresent, vi ska på restaurant och äta för att fira så var lite dumt att ta med tyckte dom :)
Kolla in min Nya Gargoyle - Hans titel är Master Gargoyle - Jag tror han kommer ha det bra här :D:D:D:D
 
 

Han får vakta mina Jordgubbar - dom jäkla fåglarna vill åt dom nämligen!!!
Idag så ska jag iväg och göra mitt sista Seniorcenter skift innan avfärd och sen iväg till Jerry! Måste till banken innan Seniorcenter också så får åka vid 10 - bara 3 dagar kvar att jobba sen är det avfärd - Wohooooo Sverige här kommer jag :D

Jag är så gott som färdigpackad - en väska är helt klar, den andra får bli klar först på torsdag morgon :) Planet går kl 13.15 ifrån Denver och jag landar dagen efter kl 13.40 i Göteborg - jäkla tidsskillnad :) Får åka från flygplatsen hem till mamma snabbt och sen troligtvis vidare till Systerns trädgård för att fira Midsommar, så länge inte huset är under hot av Kriminella ligister - för då kanske planen är ändrad :) Midsommar ska det firas i varje fall!!! Andreás kommer och hämtar mig på Landvetter så vi kan kramas lite innan han åker vidare till sin midsommar fest :)

Nä nu ska jag fylla på mitt kaffe och sen gå ut och vattna innan frukost, dusch och iväg :) Blir ett par stressiga dagar men sen blir det lugnt och skönt i 7 veckor :D:D:D:D:D:D

Ha en fin Måndag (kväll)

4 kommentarer:

  1. Haha stackars fåglar kommer få en hjärtattack om de landar bredvid din nya master! Är det lugnare hemma i GB nu??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju hoppas dom trillar av pinnen av ren skräck, för dom har tagit sig in innanför nätet och smaskat!!!!!!!!!!!!! Lugnare, för tillfället i varje fall :)

      Radera
  2. De kriminella brottslingarna (aka svinen) har åkt in och blivit släppta efter att ha lovat att hålla sig borta från familjen för all framtid. Vi tänker att det är lugnt. Vi firar midsommar hos oss med ett fåtal gäster utöver dig och mamma, tror det blir toppentrevligt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att få nån form av löfte, kanske har dom lite heder och håller vad dom lovar :) Klart vi ska fira hos Er - kommer bli kalas! Ska försöka sova ordentligt så jag kan hålla mig vaken :D:D:D Andreas plockar upp mig, kör hem mig till mamma med väskorna, försöker kanske sortera ut allt Ert och ta med - sen kommer vi ner :D Kanske 3 tiden helt enkelt! Längtar!!!

      Radera