onsdag 19 juni 2013

Onsdag och imorgon åker jag :)

Känner viss stress men ändå inte :) Ska åka till Kiropraktorn och förbereda ryggen för flygresan, sen till kontoret och stämpla ut efter det hem snabbt och fixa lite tvätt igen innan det bär av till Jerry och jobba till fem! Ikväll kommer Tara och Michelle över på en drink, Mike ska hämta Björn och sen blir det att fixa det sista innan sovdags - imorgon blir det mest bara packa ner det sista, äta en ordentligt frukost och sen iväg till flygplatsen vid 11!! Kl 13.15 går planet till Atlanta, landar där kl 18.10 (2 timmars tidsskillnad ) sen vidare till Amsterdam vid 19.30 - Inte direkt nån slapptid i mellan flygen :) Landar i Amsterdam 10.30 sen vidare till Göteborg 12.40 och landar hemma på Landvetter kl 13.40 - Jag gillar verkligen inte dessa långflygningar men det blir nog bra ändå :D

Ser fram emot att åka direkt till Syrran och Midsommarfirande :D

Igår så jobbade jag hos Grumpy´s - japp surare än vanligt var dom...Nån extra tid ville dom inte ha eller ville inte Dorothy ha, men hon pratade om att det nog inte var hållbart att stanna hemma utan mer hjälp, så jag ringde Boss Brad direkt efteråt och sa att Nu är det dags att ringa in Hospice! Han skulle titta förbi idag och kolla läget! Till saken hör att när jag var på väg att gå så trillar Bob ner i en hög - dramatiskt värre - Grannen Terry var inne så han och jag fick båda tag i Bob innan han landade på golvet! Han är så dramatisk så man känner att han överdriver - vilket han gör rätt ofta, men känns styggt att det är den första tanken man får :) Jag sprang och hämtade hans piller (motion sickness piller ) och ett glas mjölk, fick hjälpt honom att sätta sig upp så han kunde ta pillret - och sen fick jag och Terry upp honom på en stol! Jag var ju naturligtvis ut klockad när detta hände, så blev kvar i nästan en timme!

Jag kom hem och åt lite lunch, Brad var djupt inne i sin bok så jag ut och satte mig...Det började blåsa upp och några elaka moln tornade upp sig på himlen - då satte Tornado Varnings larmet igång!!! I och med de stygga molnen så bestämde jag mig för att få in hundarna i huset och gjorde mig redo för att ta skydd! Brad satt kvar där uppe med sin bok ;) Tror han är rätt van vid tornadovarningar :D Larmet gick under ett bra tag, sen slutade det och då säger larmrösten - All clear, danger is over eller nåt liknande!! Jag kollade såklart nyheterna och där står det: Tornade tog mark 18 miles North east of Denver...vi bor ju typ 16 miles NE :D Sen visade det sig att den ordentligt tog mark på DIA - alltså flygplatsen!!! 10000 resenärer fick ta skydd i Tornado Shelters! Det vill jag ju inte råka ut för imorgon!!

Ja ja efter detta så var det dags att göra mig iordning för middag med svärisar och farfar, på El Jardin - Min födelsedagsmiddag :) Jättetrevligt och gott!!! Vi var hemma strax före 7, alltså lagom till USA mot Honduras VM kval match - detta blandades med finalmatch nr 7 av Basketen! Japp sport orgie...jag blev trött :D Gick o la mig vid 11 - vaknade halv fem i morse, ingen Brad i sängen - antingen så kunde han inte sova och gick in i gästrummet och läste eller så snarkade jag för mycket:D:D:D

Nu ska jag ta och dricka upp mitt kaffe, gå ut och vattna, slänga i en tvätt, duscha och sen iväg!! Det är mycket nu :D

Ha en fin Onsdag (kväll) Trevlig resa önskar Jag Linda och killarna också, dom åker hem till Sverige idag dom :D

Min färdiga jordgubbe, smått tuggad på av fågel....



Så här såg det ut efter larmet gått......


Den här bilden har jag lånat från 9news - Från flygplatsen när Tornadon tog mark - vi bor alltså 15 minuter ifrån DIA!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar