onsdag 5 juni 2013

Onsdag morgon, småregn och grått :)

Tvätt nummer två är i maskin, kanske stressar jag helt i onödan - Min kära man tycker kanske han ska avboka min biljett till Baseballen imorgon då jag bara kommer förstöra genom att vara negativ...Tack för den! Jo visst jag tycker väl inte baseball är speciellt kul, men ser fram emot lite socialt umgänge men men - just nu känner jag att han kan gå själv, tycker kanske det är lika bra han avbokar resan till Portland också, för kanske att jag bara förstör där med! Han är ett grinigt as - sur för allt - verkar sur för jag inte kan ta ledigt för en dag med hike i bergen - jag jobbar ju för fan, har redan tagit ledigt på Fredag för vår weekend resa och sen 7 veckor semester - Äh!

Ska bli jäkligt skönt att åka till Sverige, själv - 3 veckor där jag kan vara mig själv och bara vara... utan att oroa mig för nån annans jäkla humör, där folk tycker om en för den man är och inte tycker illa om en för det man inte är! LÄNGTAR HEEEEEEEMMMMMM!!!!!!!!!!!!!!!

Dessutom så verkar han tycka det är konstigt att jag inte är mitt vanliga glada jag??!!! En ursäkt kanske kan vara en bra början :)

Förutom detta så är ju allt kalas :D

Jobbade hos Grumpy´s igår, det var som vanligt där :) Vi åkte o handlade, jag fixade brunch och städade upp i köket! Sen åkte jag direkt till  Walmart och handlade massa meduciner, flingor och godis som ska med till Sverige! Kom hem, då var Brad på väg ut genom dörren - så jag åt lite lunch och satte igång med MG kampanj - 2 timmar sen var den klar! Fortsatte med mitt Personlighets test som Dr Gina skickat mig :)  Knappt man förstår orden men det blir nog bra, tur man har google translate :D

Det var skönt väder igår, inte allt för varmt och sen kom det dessutom in ett molntäcke med tillhörande regn och åska :) Fantastiskt skönt! Brad fixade i ordning Picante Chicken till middag, jättegott - efter maten satte jag mig där ute och njöt av åskovädret medans han kollade tv - fick vara för mig själv en stund, hade ingen lust att vara trevlig o social alls!!!

Idag är det dags för Jerry, vi ska åka till Davita, njurkliniken och stanna till på en Kines restaurant på vägen, sen blir det hem, ta hand om skräpet och sen får jag hjälpa honom att sätta upp Dialysmaskinen för kvällen - Susan åker upp till Vail för en knäoperation idag, Stamcells operation! Hon bör vara hemma till imorgon mitt på dagen men Jerry är jättenervös över att maskinen ska bråka och han är själv! Så jag sa det att vi sätter upp allt och dubbelkollar innan jag går, så behöver han bara tänka på att sätta igång maskinen och ta bort klampar och annat :) Det gjorde honom något lugnare!

Fick min Gargoil igår, han känns stygg nog :D Se bilder nedan, har inte helt bestämt vart han ska stå ännu, just nu står han vid hörnet på en av planterings lådorna - vi får se :)

Nu ska jag fixa i nästa maskin tvätt, äta lite frukost och ta en dusch - tror kanske jag åker till Ulta´s innan jobbet så slipper jag det imorgon - det enda som är kvar att handla :)

Här får ni bilder från dom coola molnen, regnbågen och lite annat från igår!

Ha en fin Onsdag ( kväll )

Den här fågeln bor här ute, han kommer så nära så är nästan som ett husdjur :) Jag kallar honom Robin såklart, han är ju en Red Robin :D







 




 
Känns som Molnen passade min nya Demon där ute - kanske det var han som kallade in dom??!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar