onsdag 12 juni 2013

Onsdag och hett ska det bli igen :)

37-38 grader kom vi upp i igår, något svalare idag...typ 34 :D Jag gillar verkligen inte hetta, åtminstone inte när man ska göra saker! Jetmotorn var mer som ett propellerplan i Torrbastun igår så det var ju bra :D

Grumpy´s var verkligen Grumpy igår, stackars Dorothy verkar bara bli sämre o sämre, tveksam om dom kommer att vara med på mitt schema när jag kommer tillbaks! Vi åkte till banken, jag fixade brunch, dammsög deras vardagsrumsmatta, där en av hundarna sprungit runt med diarré....usch! Bob hade förberett med matt tvätt men ändå! Sen försökte jag fixa deras tv som hade tappat sattelit signalen...tror en hund ätit på sladden eller nåt ;) Japp och sen åkte jag hem! Åt en snabb sallad och försökte samla mig innan jag åkte på Jobb intervju...

Gina och jag satt och pratade och bland en av dom första sakerna hon säger så är det: Det här med 6 veckor ledigt, är det varje sommar liksom?! Jag sa bara: Nä kanske inte 6 veckor men absolut en längre period varje år och dessutom nästan varje jul behöver jag extra tid! Ja det funkar ju kanske inte så bra här....Nä det förstår jag! Men sen så säger hon: Ja men kanske vi kan ha dig som en floater och Morgonpassen 2 dagar i veckan och du verkar ju bra på det här med att assistera och jag kan ju behöva en personlig assistent och då är det ju inte lika kritiskt med att vara här på plats :D Ja men det låter ju kalas! - Jag är fortfarande konfunderad, vet inte riktigt vart det hamnade :) Hon sa att ja men jag tror vi ska sätta dig på hårdträning när du kommer tillbaks så går vi från det ....Ok?!?!?! :D Ska jag liksom prata med VA chefen eller ska jag bara låta det vara - vi pratar ju inte nåt heltids jobb så bör ju kunna jobba på som vanligt...Får kolla med henne i nästa vecka...Eller nåt?! Blir nog bra!

Trevligt var det i varje fall och det känns väldigt smickrande och det påpekade hon att det var också - för policyn är att aldrig anställa en patient :D Så hur som helst så var det ju en liten ego boost!

Jag kom hem och satt ner i 45 minuter sen åkte jag in till Denver och SWEA möte - som tack o lov gick väldigt snabbt igår! Vi var klara redan 19.40 !!! Som det borde vara helt enkelt :) Var hemma vid halv nio och kunde gå ut och terapivattna innan jag satte mig inne med Brad och kollade US VM kval mot Panama :) Gick o la mig kl halv elva...Kalas!

Idag ska jag kopiera papper till en förbannelse, måste få in alla IRS papper till CSN och till Förvaltningsrätten - kopiera en hög med saker för Immigrations, skicka in ett papper och be dom ändra min tid för Biometrics - alltså finger avtryck m.m. naturligtvis fick jag en tid den 25:e Juni - INTE Här :) Sen blir det iväg till King Soopers en snabbis och vidare till Jerry´s - jobbar till 5 och sen hem och få en kväll på egen hand! Brad ska spela Softball vilket betyder, ett par öl som uppvärming och ett par öl som stretchning efteråt :D Han spelar halv 7 men åker halv 6 och kommer kanske hem 10 :D

Nu måste jag sätta fart, får ta en recap om vår helg i Portland på fredag eller till helgen :)

Men kolla mina växter :D








Terapivattning är bra för både mig och mina plantor :D

Ha en fin Onsdag (kväll) Och FYI: idag är det 8 dagar tills jag åker hem :D:D:D:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar